Gjest Gjest_Undrende_* Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg bruker i hovedsak sinktbl pga huden. 1 tbl tilsvarer 25 mg. (som også er døgndosen) Det står "Bør ikke ta mer enn døgndose". Det pleier å stå hva som blir konsekvensene om man gjør dette. Men Her står det da ingenting. Hva skjer om jeg f.eks tar 50 mg i døgnet?
Passelat Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Du kan ikke gå inn i felleskatalogen å se da tror du, på felleskatalogen.no?
Gjest Gjest_Undrende_* Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Du kan ikke gå inn i felleskatalogen å se da tror du, på felleskatalogen.no? Åh, takk! men kom ikke over noe der. Jeg søkte meg dog frem til en side som hadde litt info, OG: 25 mg er visst døgndosen som er anbefalt til vegetarianere. Som også er den største anbefalte dosen. For høyt inntak kan gi akutte infeksjoner og greier. Dæven, så ille trodde jeg så absolutt ikke at det var. Da holdt man seg til de 25 mg om dagen. Takk uansett!
Passelat Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Ah ok Kan være greit å holde seg til det da ja Du kan jo spørre fastlegen din ved neste besøk
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 jeg har tatt over 100 mg noen dager, og da spyr jeg og blir kjempeuvel. men det er forskjell på sinktabletter da, forskjellige typer sink.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå