Gå til innhold

Flygende spaghettimonster

alt og ingenting

Anbefalte innlegg

Er'kke enig. Så lenge vi vet HVEM og HVORFOR han oppfant spaghettimonsteret, så bortfaller det som seriøst argument med hensyn til hva man tror og ikke tror.

Ja, det kan hende at de store ørkenreligionene også ble startet som spøk, selv om jeg tror agendaen var en helt annen, men her vet vi ikke verken hvem, hva eller hvorfor...

Hadde han dermed kommet med en utrolig historie om en opplevelse han hadde hatt, uten å fortelle noen at dette gjorde han for å understreke et poeng, så ville saken blitt en annen... da kunne folk begynne å tro uten annen grunn enn at han sier det er sånn. Med spaghettimonsteret går ikke det.

Han har ikke fortalt noen at han gjorde det for å understreke et poeng. Det er det dere vantro som har funnet på i ettertid. Han fikk sin åpenbaring, og gikk til skolestyret, og forlangte lik tid for sin tro i undervisningen på universtitetet, akkurat som de kristne hadde forlangt at deres tro på "Intelligent Design" skulle ha like stor plass i naturfagsundervisningen som "Darwinismen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, da sier vi det sånn, så kan ha få ha sitt spaghettimonster i fred og tilbe det så mye han gidder. For meg i hvert fall. Who cares hva folk tilber? Live and let live!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter
Ok, da sier vi det sånn, så kan ha få ha sitt spaghettimonster i fred og tilbe det så mye han gidder. For meg i hvert fall. Who cares hva folk tilber? Live and let live!

Hvem vet? Kanskje om 1000 år vil den største religionen i verden være FSM?

Det er ikke utenkelig at hedninger blir bedt om å konvertere eller bli lynsjet. Hvorfor kan bare "ekte" religion flagge med slike aktiviteter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke utenkelig at hedninger blir bedt om å konvertere eller bli lynsjet. Hvorfor kan bare "ekte" religion flagge med slike aktiviteter?

Aghast, ye` scurvy dogs! Yaaahhrrr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget er kanskje å klare å ikke tenke på fortid og framtid hele tiden. [i]Nå er ikke imorgen idag. Er ikke dét viktig å få med?

:Nikke: (den er ikke alltid like enkel for alle å forstå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget er kanskje å klare å ikke tenke på fortid og framtid hele tiden. er ikke imorgen idag. Er ikke dét viktig å få med?

:Nikke: (den er ikke alltid like enkel for alle å forstå).

Det sier jeg ingenting på, for det er jo totalt feil!

I dag er jo i går i morgen! Evt i morgen i går. Det fungerer like bra. Og i morgen er overimorgen i går. Det skulle være greit, og jeg er glad for at vi hadde denne samtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sier jeg ingenting på, for det er jo totalt feil!

I dag er jo i går i morgen! Evt i morgen i går. Det fungerer like bra. Og i morgen er overimorgen i går. Det skulle være greit, og jeg er glad for at vi hadde denne samtalen.

Jaja... Haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så motivasjonen for å frekventere dette forumet og disse trostrådene er altså å redde verden fra en mulig forestående masselynsjing av ikke-troende? Good luck! Har dere ikke noe annet å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så motivasjonen for å frekventere dette forumet og disse trostrådene er altså å redde verden fra en mulig forestående masselynsjing av ikke-troende? Good luck! Har dere ikke noe annet å gjøre?

Nei, det er det dere ateister betaler de religiøse organisasjonene for. Vi er forpliktet til å advare dere. Bibelen sier at dere hedninger er tjenere fos oss. Dere bygger veier, sykehus, lager mat etc. Derfor sier Skriften at "vi står igjeld til dere". Denne gjelden betaler vi ved at vi forkynner budskapet om frelse til dere. Da blir vi kvitt, og det kan heller ikke sies at Gud er urettferdig når han avliver dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det dere ateister betaler de religiøse organisasjonene for. Vi er forpliktet til å advare dere. Bibelen sier at dere hedninger er tjenere fos oss. Dere bygger veier, sykehus, lager mat etc. Derfor sier Skriften at "vi står igjeld til dere". Denne gjelden betaler vi ved at vi forkynner budskapet om frelse til dere. Da blir vi kvitt, og det kan heller ikke sies at Gud er urettferdig når han avliver dere.

Der misforstod du i hvert fall mitt innlegg. Det er de mest ihuga ateistene jeg stiler mitt svar til, ikke de troende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Sånn taler en sann kristen. En rettferdig gud som kommer å avlivier de som ikke gjør som han vil. Høres ut som en forvokst bortskjemt unge,med litt i overkant mye makt :) Her ser vi hvordan dere tenker. Det er VI kristne som vet alt. Og dere som ikke vet noe.

Men saken er vet du. At hadde religøse sekter som kristendom,og annet vås fått råde,så hadde tenkende mennesker som driver verden fremover ved å oppdage nye ting blitt brent,etter lang tortur fortsatt. Når man ser på tusenvis av år gamle røverhistorier fra fjerne ørkenland som en opplest,og vedtatt sannhet,så har man vel ikke store ambisjoner om fremskritt. Når alt man trenger å vite står i en to tusen år gammel bok. Hva skal man da med fremskritt?

Har ikke kristne alltid strittet imot alle fremskritt? Nektet å godta at ikke solen,og månen snurrer rundt jorden,at ikke jorda er flat,osv,osv. Sånn har dere holdt på med skylapper,og skremselsgreiene deres i all tid. Men heldigvis har dere blitt dysset ned de siste 300 år. Dere har mistet absolutt all makt i samfunnet. Og nå heldigvis snart stasstøtten til dette fjaset også. Da kommer vi heldigvis til å få fjernet disse forhistoriske gudetilbedingsplassene som står og forfaller rundt i hele landet. Kristendommen er heldigvis snart ute av skolen. Så det går fremover.

Så det er vel egentlig på tide at denne jesusvennen din kommer å setter skapet på plass igjen eller?

Herregud. Våkn opp da menneske.. Vi er i 2009. Vi vet ting nå. Vi slipper å gå rundt å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Sånn taler en sann kristen. En rettferdig gud som kommer å avlivier de som ikke gjør som han vil. Høres ut som en forvokst bortskjemt unge,med litt i overkant mye makt :) Her ser vi hvordan dere tenker. Det er VI kristne som vet alt. Og dere som ikke vet noe.

Men saken er vet du. At hadde religøse sekter som kristendom,og annet vås fått råde,så hadde tenkende mennesker som driver verden fremover ved å oppdage nye ting blitt brent,etter lang tortur fortsatt. Når man ser på tusenvis av år gamle røverhistorier fra fjerne ørkenland som en opplest,og vedtatt sannhet,så har man vel ikke store ambisjoner om fremskritt. Når alt man trenger å vite står i en to tusen år gammel bok. Hva skal man da med fremskritt?

Har ikke kristne alltid strittet imot alle fremskritt? Nektet å godta at ikke solen,og månen snurrer rundt jorden,at ikke jorda er flat,osv,osv. Sånn har dere holdt på med skylapper,og skremselsgreiene deres i all tid. Men heldigvis har dere blitt dysset ned de siste 300 år. Dere har mistet absolutt all makt i samfunnet. Og nå heldigvis snart stasstøtten til dette fjaset også. Da kommer vi heldigvis til å få fjernet disse forhistoriske gudetilbedingsplassene som står og forfaller rundt i hele landet. Kristendommen er heldigvis snart ute av skolen. Så det går fremover.

Så det er vel egentlig på tide at denne jesusvennen din kommer å setter skapet på plass igjen eller?

Herregud. Våkn opp da menneske.. Vi er i 2009. Vi vet ting nå. Vi slipper å gå rundt å tro.

Ja, si det til de som for første gang i historien er i ferd med å gjøre jorden ubeboelig du. Det er vel bare å ta opp telefonen, ringe dem og forklare dette for dem tenker jeg. Vi lever jo i 2009... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er'kke enig. Så lenge vi vet HVEM og HVORFOR han oppfant spaghettimonsteret, så bortfaller det som seriøst argument med hensyn til hva man tror og ikke tror.

Hva med scientologien? Den slo jo skikkelig an til å være oppspinn fra ende til annen. Det sies også at hele greia ble startet opp pga et veddemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know. Det er for meg like ubegripelig at noen kan være scientologer og for alvor tro på det Mr Hubbard presenterte når "alle" vet at han i forkant stod frem og sa at den beste måten å tjene penger på var å starte en religion... ganske artig fenomen det der.

Spaghettimonsteret og Scientologi stiller i samme klasse. Bortsett fra at tilhengerne av førstnevnte antakelig har mer humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sagt at de stiller i samme klasse all den tid church of the flying spaghetti monster ikke er startet med et mål om å tjene penger og å lure flest mulig folk ved hjelp av kjendisers autoritet, nei.

Vi har forresten the gospel of the flying spaghetti monster her, det er litt morsommere enn bibelen, mest fordi det mobber dverger (kortvokste), men bibelen er en god nummer to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg tenkte mer i samme klasse når det kommer til troverdighet.

Stiller ikke alle religioner som omhandler,og oppfordrer til å tilbe guder i samme klasse da?

Ser ikke helt hvorfor en religion er mer troverdig enn en annen jeg.

Det være seg spaghettimonstre,nisser,guder,alver,eller hva som helst av åndelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For deg, sikkert, men jeg ser ikke bort fra at det finnes mer mellom himmel og jord osv. Og da er enkelte ting lettere å tro på enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...