Gå til innhold

undring


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei.

jeg har starta på juss dette ået men skal ha etter den nye reformen forbredrende dt halve samestret først, det går ut på ex phil og ex fac er ette spesifikk for jussen eller kun generelt? noen som vet om disse forelesningene er obligatoriske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er få forelesninger på universitetet som er obligatoriske.

Kan ikke tenke meg at du må vise ditt blide åsyn på disse to. Men du kan jo bare ringe studentkontoret og forsikre deg helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ja jeg tror nok det men det er nesten mer sannsymlig å vinne på tipping enn å komme gjennom tlf på uio og få noe hjelp detsverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Står det ikke noe om dette på fakultetet sine hjemmesider da? Tror man har gått mere og mere over til å bruke internett som informasjonsforum. Du kan ihvertfall sende en mail til fakultetet og spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adina Madeleine

Nei, de færreste forelesningene er obligatoriske. Det er likevel lurt å gå på dem, fordi foreleseren kan fortelle om pensumrelaterte ting som det ikke står mye om i litteraturen.

Forøvrig gjør du lurt i å legge litt innsats i disse fagene, siden de trener deg i bl.a. kritisk tenkning, argumentasjon, logikk og etikk, og det er ikke bortkastet på noe studium, aller minst på jus.

Hvis du ser på universitetets internettsider finner du all info du trenger. Som ny student bør du snarest sette deg inn i hvordan du bruker fagsidene som informasjonskanal, eller så kan du gå glipp av mye i forhold til studiet.

Adina M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...