Gå til innhold

Eksen min ga bort hunden "vår"

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kristin_*
Skrevet

Rett før vi ble samboere hadde kjæresten min fått seg en schæfer. Etter at vi flyttet sammen var det jeg som tok meg av hunden; jeg oppdro den, gikk tur, ga den mat, dro til dyrlege, lekte med den, tok meg av pelsstellet... Samboeren min viste sjelden eller aldri noe interesse for dyret sitt og tilbrakte heller fritiden sin sammen med kamerater på bilverkstedet de leier sammen.

Når forholdet tok slutt tilbød jeg meg å kjøpe hunden av ham, jeg tok det som en selvfølge at han ikke ønsket å beholde den siden han aldri hadde vist særlig interesse for den så lenge vi var sammen. Der tok jeg tydeligvis feil, han ville beholde hunden sin. Dette er et par måneder siden nå. For en uke siden fortalte en venninne av meg at han har gitt hunden til en kamerat, han hadde visst funnet ut at han ikke har hverken tid eller lyst til å ta seg av en hund og kameraten er veldig glad i å gå i skog og mark.

Jeg er så såret og lei meg over at han ikke kontaktet meg og tilbød meg hunden jeg faktisk har blitt glad i og knyttet meg til over en periode, vi var sammen i nesten tre år. Jeg innser at jeg ikke har noen rettigheter, men jeg synes allikevel at det er så simpelt gjort, spesielt siden han visste at jeg gjerne ville overta hunden, jeg tilbød jeg jo til og med å betale for den.

Det er jo lite å få gjort noe med nå, men jeg sitter i alle fall igjen med en tom følelse av å bli lurt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff det var trist å høre.

Han burde jo så absolutt ha kontaktet deg isteden for å gi den bort, eller du burde jo ha vært den han ga den bort til.

Gjest redstar
Skrevet

Huff dette var ikke kjekt å høre, jeg hadde selv titla helt om dette hadde skjedd meg. Hva med å snakke med han kameraten som nå har hunden? Vis du virkelig vil ha den.. Uansett synes jeg det var utrolig dårlig gjort av xen din å gi den bort når du selv hadde sakt at du ville ha den og det hadde vært bedre om du hadde fått den siden du allerede hadde god kontakt med hunden...

Skrevet

Ja, jeg synes du bør snakke med kameraten hans. Spør ydmykt og pent da. :)

Jeg antar samboeren ikke ga hunden til deg fordi han ikke unner deg det. Du dumpa han kanskje? Eller så er han sur på deg for et eller annet. Det er ikke uvanlig at den som er forsmådd ikke unner eksen det som er godt. Hevn kan en vel kalle det. Det er selvsagt helt forkastelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...