Gjest Gjest_Anziii_* Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 jeg har prøvd å selg brudekjolen min på finn.no og annonsen har ligget der en stund nå. er det virkelig å vanskelig å få solgt en pent brukt, nydelig brudekjole? brudekjolen er unik og er bare et halvt år gammel. noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å forbedre annonsen? er det noen her som har kjøpt brukt brudekjole på finn før?
Tante Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Jeg tror egentlig det kommer av at man nå enkelt kan få drømmekjolen sin for rundt 1000,-lappen. Jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg kjøpte noen sin brukte kjole. Joda, brukt bare en dag, men en lang dag. Svettemerker, slitasje på snøring, slep og kanter og flekker, man vet aldri. De fleste brukte kjoler ser greie ut, men har også hørt om mange som blir lurt og skuffa og må doble kjolebudsjettet fordi de ikke ser godt nok etter. Og bare det at en annen har gått i kjolen på drømmedagen...jeg vil ikke være en kopi. Allikevel hadde jeg faktisk tenkt å kjøpe kjolen min på finn, fordi originalen er svindyr og jeg kunne fått ihvertfall halv pris. Men så fant jeg en side der jeg kunne få den til 1/10 av prisen, og da var jo saken enkel. Det jeg imidlertid savner i mange brudekjoleannonser er realisme. Alle annonsene heter jo "nydelig, spesiell kjole", men det er ganske individuelt. - Ha gode bilder, gjerne detaljbilder av lukking, utringning, detaljer og evnt. skader (det lønner seg faktisk å være ærlig) - Gi nøye beskrivelse av størrelse/ mål, si noe om hvor kjolen er kjøpt, og når. - Unngå "dette er drømmekjolen, dagen min ble perfekt ladida". Det er ikke din dag det handler om lenger, men om dagen til hun som skal kjøpe kjolen. - Vær realistisk på pris. - Tilby gjerne sko, underskjørt, slør og annet tilbehør, men ikke gjør det til en pakke. Ikke alle er interressert i å se ut akkurat som du gjorde, og ikke alle har samme smak som deg. - gi saklig informasjon, og ikke gjør annonsen så lang at ingen orker å lese den. Endret 18. oktober 2009 av Tante
Gjest Transemann 35 Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Har brudekjoledilla og har kjøpt 3 brudekjole på FINN. 2 av dem var ikke i nærområdet så jeg mailet og fikk flere bilder og opplysninger om str. Det virker som om jeg har vert den eneste som har vist intresse og har fått alle 3 ferdigprutet. Så siter med ditt inntrykk at det er vanskleg å selge brukte kjoler. Er så mange som tar opp bestilling og får sydd i lavprisland til 3-4000 tusen kroner, under halv pris i norske brudesalonger. I Danmark er det mye lavere priser enn i Norge. For mange i Osloområdet er det bare å ta en tur med danskebåten og komme til ett rimlegere marked for brudekjoler.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 Siden det finnes hundrevis av sider der man kan få kjøpt brudekjole skreddersydd til under 1000-lappen, skjønner jeg godt at det er vanskelig å få solgt kjolen på finn.no. Jeg skal gifte meg neste år og er en av de som har tenkt til å bestille kjole fra kina Jeg har titta mye på finn også, og lagt merke til to ting. Folk skriver ofte kjolestørrelsen, men glemmer å skrive hvor høye de er. Kjolen blir jo som regel lagt opp for å tilpasse høyden til bruden. I tillegg bør det stå om det er mulig å legge den ned igjen slik at den kan passe til folk som er høyere enn tidligere eier. En annen ting er at det ofte står feks Lily kjole eller Pronovias. Men bruder idag, iallefall jeg, vil vite hvem Lily kjole eller Pronovias kjole det er. Vi har som regler sett i mange bryllupsmagasiner og funnet våre favoritter. Og sist, men ikke minst, pris er selvfølgelig viktig. Skulle jeg kjøpt en brukt kjole hadde jeg ikke betalt mer enn halvpris for den. Ikke sånn "Kupp: nypris 14.000, nå 12.000". Da tror jeg det blir vanskelig å selge, iallefall hvis ikke du har en meget spesiell kjole.
kinkeline Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg liker ikke når de poster reklamebilde av kjolen istedenfor seg selv i kjolen. Kjoler seg ulik ut på en "vanlig" person. I reklamene så er de retusjert til de grader.
Sunshine Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg er enig med de andre her. Skriv spesielt navnet på kjolen og ikke bare merket. Det er håpløst å lete gjennom brudekjolejungelen på finn og qxl. Når jeg leter etter kjoler på nett søker jeg etter merke og navn, men får sjelden noen treff, og da gidder jeg ikke lete gjennom jungelen av maggie sottero kjoler for å finne den ene jeg ser etter. Og du bør prise så lavt som overhode mulig. Hvis jeg kan få en fin kinakopi til 2-3000 kjøper jeg ikke en ekte, og brukt kjole til 7000.
effy Skrevet 18. oktober 2009 #8 Skrevet 18. oktober 2009 Det jeg imidlertid savner i mange brudekjoleannonser er realisme. Alle annonsene heter jo "nydelig, spesiell kjole", men det er ganske individuelt. *Signerer* Hvis du skal selge kjolen så må du være villig til å senke prisen. Jeg solgte kjolen min på finn.no ca en uke etter jeg la ut annonsen og hadde flere interesserte. Det var 10-12 tilsvarende kjoler til salgs samtidig, så jeg la ut kjolen min til salgs hakket billigere enn de andre.
Gjest Heidie Skrevet 18. oktober 2009 #9 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg er like glad for at jeg skal leie kjole når jeg skal gifte meg Jeg kjenner ingen som faktisk har fått solgt kjolen sin igjen...
Disco Biscuit Skrevet 19. oktober 2009 #10 Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Jeg er faktisk en av de "heldige" som har solgt kjolen sin via finn.no Jeg la den ut for salg kun få uker etter bryllpet, da kjolen var nyrenset. Jeg la ut flere gode bilder av meg selv i kjolen, og beskrev strørrelse, min høyde, modell, størrelse, merke osv. og kuttet ut alt "tullet" om drømmekjole etc.. Samtidig så var kjolen såpass ny (2008/2009 mod) at den fremdeles er og få prøvd og kjøpt til fullpris i salong. Jeg var også taktisk mtp pris. Halvpris av kjolen min hadde egentlig vært 6200,- men for og slippe og sitte med en kjole jeg ikke trenger så satte jeg ned prisen til 5000,- Og jeg solgte KUN kjolen og ingenting annet. Mange er gjerne på jakt etter kun en kjole, og vil legge til sin egen vri på tilbehøret - ikke kjøpe en "pakke" og bli seende helt lik ut som deg på sin store dag Mine råd er altså: Beskriv godt, ha gode bilder, slå litt ned på prisen, selg kun kjolen og selg en forholdsvis ny kjole. Ikke vent 3-4år og regn med å få solgt brudekjolen - da er den kanskje ikke like "in" lenger. Endret 19. oktober 2009 av MaiL
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #11 Skrevet 20. oktober 2009 Dropp også setninger som "jeg ble overøst med komplimenter" eller "flere av gjestene sa det var den fineste kjolen de hadde sett". Selvfølgelig sier de det... Alle bruder får høre det. Og de mener det også. Men de hadde jo sagt det samme uavhengig av hvilken kjole man hadde valgt. Vær objektiv i annonsene, det lønner seg nok :-) Lykke til med salg alle sammen!
lilleGrethe Skrevet 20. oktober 2009 #12 Skrevet 20. oktober 2009 brudekjolen er unik og er bare et halvt år gammel. Vil det si at den ikke har et spesielt merke og modell? Der tror jeg du har svaret. Jeg ville ikke trålet finn for kjoler jeg ikke hadde sett før eller prøvd i butikk.
Gjest Februarbrud Skrevet 20. oktober 2009 #13 Skrevet 20. oktober 2009 jeg har prøvd å selg brudekjolen min på finn.no og annonsen har ligget der en stund nå. er det virkelig å vanskelig å få solgt en pent brukt, nydelig brudekjole? brudekjolen er unik og er bare et halvt år gammel. noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å forbedre annonsen? er det noen her som har kjøpt brukt brudekjole på finn før? TS, kan du linke til annonsen? Lettere å komme med tips og kommentarer når man vet hvilken annonse det er og hvordan den ser ut. Hilsen Februarbrud
Anziii Skrevet 7. november 2009 #14 Skrevet 7. november 2009 TS, kan du linke til annonsen? Lettere å komme med tips og kommentarer når man vet hvilken annonse det er og hvordan den ser ut. Hilsen Februarbrud tuden takk for svar og gode råd alle sammen:) her er linken til annonsen min på finn.no: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19495534
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #15 Skrevet 7. november 2009 tuden takk for svar og gode råd alle sammen:) her er linken til annonsen min på finn.no: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19495534 Det er for dårlige bilder av kjolen i annonsen og teksten er full av skrivefeil. For å fremstå seriøs bør man sjekke teksten og sørge for at annonsen fremstår som ordentlig.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #16 Skrevet 7. november 2009 Det er for dårlige bilder av kjolen i annonsen og teksten er full av skrivefeil. For å fremstå seriøs bør man sjekke teksten og sørge for at annonsen fremstår som ordentlig. Signerer denne. Kjolen burde også vært renset med en gang etter bryllupet. Flekker og lukt blir mye vanskeligere å få bort når det har gått så lang tid.
Kirby Skrevet 8. november 2009 #17 Skrevet 8. november 2009 Du må ha mange flere bilder enn 3, og i hvertfall minst ett som viser kjolen i sin helhet rett forfra, ett rett bakfra, og et par som viser detaljer. Det er iallefall viktig for meg.
NoAngel Skrevet 8. november 2009 #18 Skrevet 8. november 2009 jeg liker annonser med masse bilder. av detaljer og av hele kjolen, fra alle vinkler osv, jeg kunne godt kjøpt kjole fra fin.no om jeg fant en jeg likte. men det er ikke lett å finne en i riktig str og med alt men ønsker osv.. og når folk ber om 4000+ + + for en brukt kjole, ja, da velger jeg å bestille fra kina for 831 kr.. (håper den er fint, kommer i posten om ca 3 uker ) jeg liker godt annonsene som har str i overskriften
Anziii Skrevet 9. november 2009 #19 Skrevet 9. november 2009 takk for tilbake mld på annonsen min, jeg setter pris på det:) jeg får ikke gjort noe med feilskriving i annonsen ettersom jeg ikke får forandret på teksten, men jeg har lagt til noen flere bilder som jeg håper hjelper. når det kommer til prisen jeg har lagt den ut til salgs for, så er det under halve prisen jeg gav for den som ny og jeg synes det er en bra pris for en designerkjole. hva hadde dere hvert villig til å betale for den? hva hadde dere solgt den for selv hvis det var dere som skulle selge den?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #20 Skrevet 13. november 2009 takk for tilbake mld på annonsen min, jeg setter pris på det:) jeg får ikke gjort noe med feilskriving i annonsen ettersom jeg ikke får forandret på teksten, men jeg har lagt til noen flere bilder som jeg håper hjelper. når det kommer til prisen jeg har lagt den ut til salgs for, så er det under halve prisen jeg gav for den som ny og jeg synes det er en bra pris for en designerkjole. hva hadde dere hvert villig til å betale for den? hva hadde dere solgt den for selv hvis det var dere som skulle selge den? Om det er skrivefeil i annonsen tror ikke jeg har så mye å si, men enig angående rensing... Det reagerte jeg på når jeg så annonsen din og FØR jeg leste det her... En kjole full av gammel møkk liksom... Nei, det frister ikke!!! Prisen er grei synes jeg, men må jo innrømme at jeg synes det er en spesiell kjole og hvis andre tenker som meg, er det vel mer fasongen som ikke frister, selv om jeg likevel synes kjolen er fin. Har selv kjøpt kjole på Finn.no da, og gleder meg til å bruke den. og synes den er verdt pengene selv om det ikke var halv pris engang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå