Gå til innhold

Så barn kan ikke se BH heller nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.barnevakten.no/sider/tekst.asp?side=26453

Knerten-filmen er kinoklar. En morsom, rørende og spennende familiefilm mener BarneVaktens anmelder.

Filmen har i forkant blitt kritisert for å avvike for mye fra innholdet i boka samt å ha seksuelle undertoner. Hentydninger til stort alkoholkonsum og skumle scener for de minste er også trukket frem.

Regissør Åsleik Engmark har svart på kritikken ved å hevde at negative assosiasjoner foregår i de voksne sine hoder. Dette er vi enige i – sannsynligheten for at barn forbinder BH’er og ølflasker med seksualitet og høy promille er etter vårt skjønn svært liten, skriver BarneVaktens anmelder.

Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal tolke dette eller om det bare er tatt ut av skammenheng og brukt som eksempel, men er det virkelig folk som har et problem med at barn ser bh i en film, selv for barn?

I såfall så lurer jeg veldig på hva slike foreldre gjør når barna skal i svømmehallen. Hvis de i det hele tatt går.

Og hva når barna er med i butikken? De kan jo se ølflasker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fordi vi voksne seksualiserer nakenhet og alt som nærmer seg nakenhet, og så tror vi at barna gjør det samme. Hvilket selvfølgelig er bare tull.

Skrevet

http://www.jbl.no/modules/module_123/proxy...;D=2&mid=19

- Den nye Knerten-filmen er altfor mye sexfiksert, mener Frank Ødegard, leder for en av Norges største filmklubber. Filmen er en fornærmelse mot Anne-Cath. Vestlys åndsverk, sier Ødegard til NRK.

Regissør Åsleik Engmark (og stemmen til Knerten) svarer på tiltale:

- Jeg syns ikke det å leke med underbukser på hodet er sex. Men det er klart mor og far er glade i hverandre og klemmer på hverandre. Så hvis det å bli elsket er sex, så ja kanskje, sier regissøren. Engmark syns heller ikke det er spesielt oppsiktsvekkende at barn blir skremt av å se film.

- Virkeligheten er full av skumle ting for barn. Vi kan ikke late som det ikke er det på film.

Da vet vi det. Pernille Sørensen står i en liten stund i BH og flørter med sin mann. En dukke legger seg over Knerten for å gi ham et kyss, og pappa er undertøysselger, hvor spesielt strømpebuksene får bein å gå på. Om dette er sexfiksering, så har Ødegard rett. Det ble ellers kritisert at filmen er for spennende når Knerten får maur på seg. Hvor skjøre ønsker vi egentlig at ungene skal bli? Er det kanskje best å polstre alle lekeplasser, slik at ungene faller mykt, uansett hvor de ramler? Alt dette er tull og tøys, og jeg oppfordrer til å ta med både små og store unger på kino. Kos dere.

Det var visst sånn det var ja. :hoho:

Nå har jeg ikke sett filmen, men om det ikke er verre enn det så vil jeg si at her burde noen ta seg et besøk hos en psykolog.

I tilegg så er det en barnefilm, går jeg ut i fra, så så veldig sexfiksert kan den da umulig være heller.

Skrevet

En vennine av mamma tok med seg sine 2 små barn på den filmen, og hun sa ikke noe om at den var sexfiksert.

Hvis å se en dame i bh er sex, så vet ikke jeg altså. Jeg tror nok at de fleste barn har sett moren sin i bh ol.

Velvel.

Skrevet

Jeg tipper at alle barn har sett en dame i BH'en før, ja. Selv de som vokser opp i et religiøst hjem (kristent, muslimsk e.l.). Selv så jeg på Silke med min far som 12-åring, det kunne til tider være litt småflaut... He he.

Skrevet

Ja det er undertøyscener og det er hentydninger til høyt alkoholkonsum i filmen, men ikke noe noen av ungene i salen la merke til i går ;)

Vi så filmen i går, jeg og mine to barn på 7 og 9. Han eldste spurte meg under filmen om pappaen drakk litt, for han så en flaske på bordet. Eller som han sa: Der har de hatt fest!

Undertøyet la de ikke engang merke til, de snakket etterpå om at det var det pappaen gjorde for å tjene penger.

Filmen var artig for små og store. Så jeg vil anbefale alle å se den :)

Skrevet

Det er ølflasken og bhn som har laget så mye surr rundt denne filmen? Det er jo helsprøtt. Jeg tror ikke det er sunt for barn når man lager hysteri rundt det å legge BH og ølflasker til syne. Dette er uansett noe barn sikkert har sett fra før av, og om de blir servert hysteriske holdninger fra voksne rundt desse elementene de allerede kjenner til for å være 'normale' så skaper jo det en slags usikkerhet. Tåpelig altså.

Skrevet

Herregud, kjenner jeg blir oppgitt! Og folk klager over at ungdommen idag er pinglete og uselvstendige.. Jeg tror ikke det er bra for barn at voksne har den instillingen at ALT er farlig. Jeg husker da jeg var liten, jeg var så dritt lei at alt skulle være så sukkersøtt og fint og riktig hele tiden. jeg reagerte veldig på naiviteten som gjennomsyret alt fra barnetv til skoletimene.

Skrevet

Er det noe som virkelig er farlig så er det nok å overbeskytte barna og lære dem til at normale ting er "farlig".

Også skape hysteri for en BH? Det skjer vel ikke en gang i USA.

Skrevet

Jeg så filmen med min fireåring og ventet spent på all erotikken jeg var lovet... hehe... neida.

Men det var noe filming av mareritt der som jeg kanskje synes var unødvendig. Ellers var filmen kul og nydelig, litt humor for oss voksne og jeg er sikker på at ungen får mye mer utbytte av den som femåring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...