Gjest Gjest_vera_* Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg synes mamma er litt teit når hun forventer at jeg og kjæresten min skal hjelpe henne med masse praktisk ting i huset. Er det vanlig at mødre forlanger. Jeg hjelper henne selvsagt, men hvorfor forventer hun at kjæresten også skal gjøre det? Mener hjelpe til med å skifte dekk på bilen eller å sette opp en seng...
Gjest Lunis Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 Koster det deg så vanvittig mye å hjelpe henne da? Tipper hun blir veldig glad om dere hjelper henne.
Gjest Gjest_mor_* Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 Mine barn og kjærestene deres gjør slike ting for meg uten at jeg trenger å spørre dem engang.
Gjest Vettel Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Bor du hjemme hos henne? Hvis du gjør det så er det en selvfølge. Hvis ikke, tja. Hun har lov å spørre, men MÅ? nei.
Tante Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Når vi er på besøk hos mine foreldre trår kjæresten min gladelig til, lager middag, bærer ting ++ Jeg hjelper til jeg også, med de tingene jeg alltid har gjort: tømme oppvaskmaskin, lager middag sammen med ham, dekker på, går ut med søppel, rer opp min egen seng osv. Ser ikke helt problemet. Om dere er 17 og nettopp har blitt sammen er det kanskje litt rart at din mor ber ham om å hjelpe til, men om de er blitt litt kjent, synes jeg nesten det er å forvente.
Gjest Vetlebjørn Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Ta det som et kompliment. Hvis hun er komfortabel nok til å be han om hjelp så betyr det bare at hun liker han og satser på at han forblir i livet ditt lenge. Jeg syns det er en grei måte å få folk til å føle seg velkomne på; oppfør deg som om de alltid har vært der og som om de hører hjemme der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå