girly28 Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 Hei! Jeg har en datter som vil konfirmere seg. Hun bor i Sverige til daglig, Men jeg som da er moren bor i Norge siden ett par år tilbake. No er spørsmålet sånn at hun vil konfirmere seg her i Norge. Kan hun gjøre det når hun normalt er svensk og ikke bor her? Finns det noen mulighet til det. Hun er døpt i Sverige og er da medlem i svenska kyrkan. Er det noen her som vet noe om dette?? Jeg hadde en veninne som konfirmerte seg i England, finnes det noe sånt opplegg mellom sverige- Norge??
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 Hei! Jeg har en datter som vil konfirmere seg. Hun bor i Sverige til daglig, Men jeg som da er moren bor i Norge siden ett par år tilbake. No er spørsmålet sånn at hun vil konfirmere seg her i Norge. Kan hun gjøre det når hun normalt er svensk og ikke bor her? Finns det noen mulighet til det. Hun er døpt i Sverige og er da medlem i svenska kyrkan. Er det noen her som vet noe om dette?? Jeg hadde en veninne som konfirmerte seg i England, finnes det noe sånt opplegg mellom sverige- Norge?? Hun kan kun konfirmere seg i Sverige, evt noen av kirkene på grensen. Ta kontakt med tollvesenet for å finne ut hvilke kirker det går an å gjøre dette i, lykke til
Brunhilde Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 Hva i all verden har tollvesenet med dåp å gjøre? :klø: Jeg vil tro at hun kan konfirmere seg borgerlig i Norge, men at hun må være medlem av den norske statskirken for å konfirmere seg der. Jeg tror du får svar om du ringer kirkekontoret i den kommunen du bor, de vil helt sikkert hjelpe deg.
girly28 Skrevet 17. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2009 Hun kan kun konfirmere seg i Sverige, evt noen av kirkene på grensen. Ta kontakt med tollvesenet for å finne ut hvilke kirker det går an å gjøre dette i, lykke til Takk så mye for svar:) Jeg ska skjekk dette ut. Vi bor som sagt ikke langt unna grensen. Får ta meg en tur til kirkekontoret her der jeg bor så får vi se vad vi finner ut. og en tur innom tollvesenet Men hvordan er det med sånne konfirmasjons reiser? finnes de noe sånt mellom sverige og norge? noen som vet noe om dette? takksam for svar
PiriPiri Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 De jeg vet om som ikke har vært medlem av Statskirken men likevel ønsket å konfirmere seg, har hatt dåp (da voksendåp) i Statskirken først, og så konfirmasjon.
girly28 Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2009 De jeg vet om som ikke har vært medlem av Statskirken men likevel ønsket å konfirmere seg, har hatt dåp (da voksendåp) i Statskirken først, og så konfirmasjon. Datteren min er døpt men i Sverige,men jeg skall kontakte kirken her så får jeg sikkert svar på spørsmålen jeg har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå