Gå til innhold

Hundesnuter og brennesle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så heldig å ha en snill turkamerat i nabolaget. Vi går tur hver dag og han er spesielt glad i å gå i skogen. Og han skal snuse på ALT! Vi går ofte forbi et brennesle-kratt som han alltid skal snuse i. Han stikker snuten sin DYPT inn i krattet, men viser aldri noe tegn til smerte eller ubehag.

Svir ikke brennesle på hunder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de har "hardføre" snuter :)

Men min Kinesiske Nakenhund derimot, hun brenner seg noe voldsomt! Hyler av smerte, krøker seg sammen og får utslett på kroppen og må bruke alovera i en uke..

Skrevet

Takk for svar, Wacmoc, da slipper jeg å bekymre meg for det! Vi var på tur idag også, og som alltid måtte han snuse i et brenneslekratt, men denne gangen forholdt "trillepiken" seg rolig :)

Gjest tidligere hundeeier
Skrevet
Jeg er så heldig å ha en snill turkamerat i nabolaget. Vi går tur hver dag og han er spesielt glad i å gå i skogen. Og han skal snuse på ALT! Vi går ofte forbi et brennesle-kratt som han alltid skal snuse i. Han stikker snuten sin DYPT inn i krattet, men viser aldri noe tegn til smerte eller ubehag.

Svir ikke brennesle på hunder?

Hvilken hund har du? Klart de svir seg, men har de et bytte i sikte, en mus foreksempel så bryr de seg ikke. Og de må jo få lov.

Dessuten går de med den pelsa skallen først og nesen i bakken, så faren for å svi seg er ikke stor.

Skrevet

Det er en rottweiler, en snill, bjørneaktig rusk på 55 kg :)

Skrevet

Det kommer kanskje litt an på? Hunden vi hadde var en snuser av rang, og av og til snuste han på ting han ikke burde ha snust på, ting med torner eller som brant. Men han bare fnyste og skuttet seg og snuste videre. Jeg tror mange hunder er ganske tøffe og blir hardbarka etterhvert. :)

Skrevet

Ja, det kan nok hende at snuten blir litt herdet etterhvert og at snusedriften er såvidt høy at de overser ubehaget.

Men i sommer ble rottisen ganske forskrekket, han gikk ganske fort i bånd og skvatt plutselig opp fra grøftekanten; Han hadde fått uønsket nærkontakt med et pinnsvin! :fnise:

Men han viste ikke tegn til ubehag etterpå, heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...