Gå til innhold

2 stk 3-setere i vinkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg er på flyttefot, og skal møblere en stue. Har to stk 3-setere, som pga tv, bør nå plasseres i vinkel. Har i dag et vanlig (avlangt) salongbord, men syntes ikke det ble bra når jeg prøvde å sette sofaene i vinkel. Kom da på at kanskje et firkanta bord hadde vært noe?

Noen som har prøvd/sett?

Skrevet

Antar du mener kvadratisk bord. Det kan bli litt voldsont om du tenker at det skal dekke begge sidene av 3-setererne, altså at de som sitter på endene av sofaene har bord rett foran seg.

Jeg mener to 3-setere helst bør stå overfor hverandre. Er det uaktuelt å selge de sofaene du har og heller kjøpe noe som er mer tilpasset den nye stua? Tenker da f.eks. på vinkelsofa hvor den ene delen kan være sjeselong, det er litt mindre ruvende.

Sorry, at jeg ikke helt svarte på spørmålet om bord, men hang meg opp i dette med sofaer. :-)

Skrevet

Ja, jeg mente et kvadratisk bord. Jeg har kikket på et som ikke er så stort, og som kan være passende (håper jeg da) til at sofaene kan stå i vinkel. Jeg skulle gjerne ha kjøpt nytt, men sofaene er ganske nye, og jeg har egentlig ikke råd til å kjøpe ny sofa. Lurte bare på om noen hadde forsøkt å møblere slik jeg hadde tenkt!?!

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Jeg har en hjørnesofa som er like lang på begge sidene, så jeg tenker som deg at det vil ta seg best ut med et kvadratisk bord, er på utkikk selv..! Som en ovenfor nevnte kan det bli voldsomt om du skal ha et bord som er like lang som sofa'n, men det er vel neppe så mange salongbord som er så store heller, de jeg har sett har som regel målt rundt 90x90 cm.

Skrevet

Hei igjen

Kanskje det kan passe med en bønneformet bordplate eller et i S-form? Jeg synes det er viktig at bordet ikke blir for lite heller i forhold til sofaene. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...