Ilia Skrevet 17. oktober 2009 #1 Del Skrevet 17. oktober 2009 Da var jeg i gang med treningsdagbok jeg også! Tror det kan være lurt å drive litt rapportering på treningsaktiviteten min slik at jeg ikke sluntrer unna så lett.. Og så hadde det selvsakt vært hyggelig å motta og dele tips og råd, motivasjon og inspirasjon med dere andre her inne. Jeg er 29 år og målet med treningen min er å komme i ordentlig god form, få overskudd og energi! Det innebærer at kondisjonen må vesentlig forbedres og jeg ønsker å bli sterkere og smidigere. I utgangspunktet er ikke målet å gå ned i vekt, men det er jo en fin bivirkning å bli litt fastere i fisken og kanskje kvitte seg med noen kilo. Badevekt har jeg ikke, så veier meg sjelden, men ligger nok rundt 55 kg fordelt på 160 cm. Jeg bør nok også bli flinkere til å spise sunt, kostholdet mitt er ikke akkurat noe å rope hurra for, så der har jeg mye å lære.... Trener på elixia, og har de siste ukene klart å komme meg på trening ca 3 ganger i uka, noe som jeg er ganske fornøyd med etter å ha vært støttemedlem i mange måneder... Den gode trenden må altså videreføres, og da kan forhåpentligvis denne treningsdagboken hjelpe til med det Det positive er at jeg føler jeg har kommet i gang med treningen og at det er lystbetont, tidligere var det mer et ork. Må derfor fokusere på å holde motivasjnen oppe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilia Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter #2 Del Skrevet 18. oktober 2009 Så utrolig deilig følelse man får etter å ha trent! Har virkelig oppdaget den siste tiden at trening har så mye å si for humøret og selvfølelsen min! Må være endorfinene som kicker inn! Herlig! Men, har også merket at jeg blir forferdelig sulten etter trening, og er i stand til å spise store mengder mat og snacks og det skulle jeg gjerne hatt litt bedre kontroll på. Spesielt når jeg trener sene timer på senteret og ikke er hjemme før 21.30 er jo dette et problem... egentlig litt sent å spise så mye da, men magen eller hode eller hva søren det er er ikke fornøyd med en yogurt eller et knekkebrød da. Flere som har det sånn? I dag har jeg trent en time corebar, og gått til og fra senteret i rask gange, tilsammen 50 minutter. Liker godt corebar timene, merker at jeg har godt av denne treninga for kjernemuskelaturen, og ikke minst får armene og skuldrene mine kjørt seg. Anbefales alle å prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 19. oktober 2009 #3 Del Skrevet 19. oktober 2009 Velkommen Ønsker deg masse lykke til, er forholdsvis ny her inne selv så har ikke mange rådene bortsett fra at jeg kan si du er jo kjempe flink med treningen Titter innom ved en annen anledning, Tvi tvi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilia Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 19. oktober 2009 Velkommen Ønsker deg masse lykke til, er forholdsvis ny her inne selv så har ikke mange rådene bortsett fra at jeg kan si du er jo kjempe flink med treningen Titter innom ved en annen anledning, Tvi tvi Tusen takk! veldig koselig med tilbakemelding matvraket! Skal stikke innom treningsdagboken din i morgen når jeg har litt bedre tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilia Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 19. oktober 2009 Kjapp rapportering av dagens trening: 1 drøy time med innebandy. Veldig gøy og veeeeeldig slitsomt!! Gud bedre hvis jeg blir like stiv og støl som jeg var etter første gang med innebandy for en uke siden så gruer jeg meg til morgendagen! Men satser på at det ikke blir like ille i morgen. Spiste et lass med sjokolade på sofaen i kveld, total mangel på impulskontroll gitt, og heller ikke noen overbevisende evne til å gripe inn og si at nok er nok, ga meg ikke før posen nesten var tom og jeg begynte å bli kvalm... neineinei, dette var ikke bra! Fordelen er at jeg da ikke har noe mer sjokolade hjemme til å spise i morgen, hvis jeg altså skal forsøke å se positivt på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 20. oktober 2009 #6 Del Skrevet 20. oktober 2009 Innebandy er jo kjempe gøy! HJelpes, det er lenge siden jeg har spilt......Det er jo en knall treningsform, gjøre noe man faktisk synes er gøy! Hehe kjenner til dette her med sjokoladeinntaket ja. Er jo ikke for ingenting jeg heter Matvraket. sjokolade har en form for tiltrekningskraft, selvom det gjemmer seg bakerts i skapet så roper det seg frem i løpet av kvelden! Det er nettopp dette jeg må stoppe med! Derfor kastet jeg alt på søndagen! Ute av syne, ute av sinn.... Vel.... Men det er noe i det du sier, man skal bare ta litt, også blir det bare mer og mer og mer.... men som du sier, da er det tomt til idag, så lenge du ikke kjøper nytt idag da.... Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilia Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 20. oktober 2009 Innebandy er jo kjempe gøy! HJelpes, det er lenge siden jeg har spilt......Det er jo en knall treningsform, gjøre noe man faktisk synes er gøy! Hehe kjenner til dette her med sjokoladeinntaket ja. Er jo ikke for ingenting jeg heter Matvraket. sjokolade har en form for tiltrekningskraft, selvom det gjemmer seg bakerts i skapet så roper det seg frem i løpet av kvelden! Det er nettopp dette jeg må stoppe med! Derfor kastet jeg alt på søndagen! Ute av syne, ute av sinn.... Vel.... Men det er noe i det du sier, man skal bare ta litt, også blir det bare mer og mer og mer.... men som du sier, da er det tomt til idag, så lenge du ikke kjøper nytt idag da.... Hehe Ja det er veldig gøy, ikke så vanskelig å motivere seg til å dra på trening når man syns det er gøy! Veldig imponert av at du kasta ut alt sjokkisen, er (desverre) forskjell på å kaste det og å spise det, som jeg gjorde, så 10 poeng til deg og smekk på fingrene til meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilia Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 20. oktober 2009 Heldigvis slapp jeg unna den forferdelige stølheten fra forrige innebandyøkt, så jeg har fått tatt en liten treningsøkt i dag også. Først 20 min på ellipsemaskina , så 30 min styrke og core før jeg gikk hjem på ca 25 min. I morgen og torsdag blir det treningsfri ettersom jeg har andre planer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 21. oktober 2009 #9 Del Skrevet 21. oktober 2009 Ja det er veldig gøy, ikke så vanskelig å motivere seg til å dra på trening når man syns det er gøy! Veldig imponert av at du kasta ut alt sjokkisen, er (desverre) forskjell på å kaste det og å spise det, som jeg gjorde, så 10 poeng til deg og smekk på fingrene til meg Det er ikke for ingenting at jeg heter Matvraket, men det var min teori før også...Spiste det opp ordi jeg syntes synd på maten som måtte kastes! :gjeiper: :gjeiper: Men innsett at det er bare å ta seg sammen og kvitte seg med det, istedenfor å putte det inn i en kropp som absolutt ikke trenger påfyll! Synes du gjorde en god trening jeg;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilia Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 24. oktober 2009 Endelig fikk jeg gjennomført en treningsøkt igjen!! I dag hadde jeg store problemer med å komme meg opp av senga og klare å komme meg av gårde på trening. Men - jeg kom meg over dørstokken og er veldig glad for det nå. Ble 25 minutter gange til og fra senteret, totalt 50 min, og en 40 min styrke og core time. Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 25. oktober 2009 #11 Del Skrevet 25. oktober 2009 Hei Endelig kommet meg en liten tur på besøk Synes du er flink med treningen! Stå på! Tror du vil se resultater ganske fort! Og innebandy er jo kjempegøy da! Jeg savner virkelig lagsport, da jeg i hele min ungdomstid var svært aktiv. Selv skal jeg ta en veldig rolig økt i dag og ta meg goood tid til uttøying for en gangs skyld. Frykter nemlig en veldig stølhet etter 5 timers fjelltur i går... Ha en fin søndag Ilia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå