Gå til innhold

Nå er jeg så dritt lei av at pene folk

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

ja nå er jeg altså så forbanna lei av at pene folk tror de er så mye mer verdt enn andre mennesker, de tor de eier verden og kan behandle andre som ikke er så pene som dritt og at de ikke er verdt det samme som dem selv, at de ikke har følelser, ikke fortjener noen eller noe, at det er greit å se ned på dem osv. så jeg vil bare sende ut et budskap en gang for alle, så til alle dere pene mennesker: dere er IKKE noe mer verdt enn andre mennesker! Vis litt ydmykhet og respekt for andre, inni er vi alle like!

tenk over måten dere oppfører dere på og avviser andre på.

(og til dere som er pene men ikke har en slik ufordragelig oppfattning, må jeg bare beklage å ha dratt alle over en kam)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_anna_*

jeg vet faktisk om en del jenter som ikke klarer å bli tiltrukket av pene gutter fordi hun har så dårlige assosiasjoner knyttet til et pent utseende. finnes også den som ikke synes et pent , "glatt" utseende i seg selv er noe fint også, så det kan gå omvendt vei også, men det er det få som snakker om, i dagens samfunn er en liksom pen hvis en har klassiske trekk, men etter min mening er jo det bare kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror også pene folk kan bli misforstått. Dersom en pen jente ikke går og smiler hele tiden, men er litt sjenert og tilbakeholden, blir hun lett stemplet som overlegen og at hun tror hun er noe. Dere må forstå at pene mennesker også kan være usikre og sårbare. Ikke alle vet at de er pene heller. Selv om noen synes en person er pen, kan ikke vedkommende gå rundt og tro at alle mener det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gutt_*

Det er viktig å holde tunga rett i munnen her.

I dyrerike er de med best gener som styrer. Dette gjøres naturlig for å forsikre at kun de beste genene videreføres og lager nye generasjoner, også kalt "den sterkestes rett".

Mennesker har utviklet seg fra aper, hvor utviklingen hovedsaklig er en økt hjernekapasitet. Denne nye "hjernen" skiller oss fra dyrene, og lar oss kunne overstyre våre "animalske instinkter".

Videre har mennesker utviklet teknologi for blant annet å oppfostre barn. Dette betyr at det er mange barn, med så dårlige gener at de aldri ville overlevd en "naturlig fødsel", som får se dagens lys. Mennesker har altså bygget opp et samfunn hvor alle slags gener får løpe fritt om hverandre.

Siden mennesker bare er smarte dyr så har vi fremdeles en hel rekke animalske instinkter. Et av disse instinktene er ønsket om å få best mulig barn. Som nevnt over avgjøres et barns helse av gener.

Hvordan en person ser ut på utsiden er en avspeiling av dens gener og miljø. Dette vil si at en person med gode gener kan se tiltalende ut som barn, men hvis miljøet er dårlig (f.eks. dårlig kosthold) kan personen fremstå som særdeles lite attraktiv som 20 åring. Derimot hvis en person med gode gener vokser opp i et bra miljø vil den fremstå som veldig tiltalende - noe som betyr at mennesker vil være som- og med denne personen.

Konklusjonen er at naturlige pene mennesker alltid vil ha et overtak i samfunnet. Ordentlig pene mennesker er ofte lite overlegne, men siden de har en såpass "sterk" fremtoning vil de ha en stor påvirkning på folk rund seg. Det vil si at deres tilstedeværelse er nok til at "vanlig" folk stopper opp med deres daglige gjøremål og gir respekt av rent primært animalsk instinkt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dyrerike er de med best gener som styrer. Dette gjøres naturlig for å forsikre at kun de beste genene videreføres og lager nye generasjoner, også kalt "den sterkestes rett".

Mennesker har utviklet seg fra aper, hvor utviklingen hovedsaklig er en økt hjernekapasitet. Denne nye "hjernen" skiller oss fra dyrene, og lar oss kunne overstyre våre "animalske instinkter".

Videre har mennesker utviklet teknologi for blant annet å oppfostre barn. Dette betyr at det er mange barn, med så dårlige gener at de aldri ville overlevd en "naturlig fødsel", som får se dagens lys. Mennesker har altså bygget opp et samfunn hvor alle slags gener får løpe fritt om hverandre.

Siden mennesker bare er smarte dyr så har vi fremdeles en hel rekke animalske instinkter. Et av disse instinktene er ønsket om å få best mulig barn. Som nevnt over avgjøres et barns helse av gener.

Hvordan en person ser ut på utsiden er en avspeiling av dens gener og miljø. Dette vil si at en person med gode gener kan se tiltalende ut som barn, men hvis miljøet er dårlig (f.eks. dårlig kosthold) kan personen fremstå som særdeles lite attraktiv som 20 åring. Derimot hvis en person med gode gener vokser opp i et bra miljø vil den fremstå som veldig tiltalende - noe som betyr at mennesker vil være som- og med denne personen.

Konklusjonen er at naturlige pene mennesker alltid vil ha et overtak i samfunnet. Ordentlig pene mennesker er ofte lite overlegne, men siden de har en såpass "sterk" fremtoning vil de ha en stor påvirkning på folk rund seg. Det vil si at deres tilstedeværelse er nok til at "vanlig" folk stopper opp med deres daglige gjøremål og gir respekt av rent primært animalsk instinkt.

dette er det mest slurrvete jeg har hørt på lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier jo du ikke mener å dra alle under en og samme kam her, men allikevel synes jeg du bør tenke deg litt om. Som noen flere her har sagt så er det jo ikke alle pene mennesker som vet at de har et bra utseende. De peneste menneskene jeg kjenner er også de snilleste jeg kjenner, de er ikke overlegne eller overfladiske. Det er kanskje nettopp det at de har en såpass god personlighet som gjør at de blir pen på utsiden også.

Du mener at pene mennesker tror de er mer verdt enn mindre pene. Selvfølgelig finnes det sikkert noen pene mennesker som tror de er bedre enn andre, men jeg har også møtt mange mindre pene mennesker som tror de er bedre enn andre.

Jeg vet også om mange med dårlig selvtillit, jenter som føler seg tykke når de ikke har en kilo for mye osv.

Det irriterer meg feks. at jeg må bruke en time på badet og et tonn sminke for å se bra nok ut, mens venninna mi ser perfekt ut når hun våkner. Men venninna mi er allikevel en av de som alltid sammenligner seg selv med andre, sliter med å føle at hun aldri passer inn og hun er veldig sjenert.Derfor ender det ofte med at de hun møter tror hun er overlegen fordi hun snakker lite i begynnelsen. Hun har blitt mye mobba gjennom barndommen (av andre jenter), selv om hun aldri har gjort noen noe galt. Mange gutter liker henne. Men hun ser dessverre ikke det alle andre ser og blir behandla dårlig av ganske mange.

Såå.. Jeg synes du er overfladisk hvis du tenker sånn. Det er jo du som setter merkelapp på hvem som er stygg og hvem som er pen. Hvis du automatisk tenker at pene mennesker vil jeg ikke bli kjent med, fordi de tror de er mer verdt enn meg er jo som at du selv ser på deg selv som mindre-pen og mindreverdig? Prøv å endre innstilling, se litt forbi det ytre og være litt hyggelig selv og du kan bli positivt overrasket over menneskene du møter!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben har vi en kvinne i 30-årene som er veldig hyggelig og smiler mye. Mange synes hun er kjempepen, men selv aner hun ikke at hun er det! Hun oppfører seg som om hun ikke var noe spesielt i det hele tatt, som om hun ikke bryr seg - mens hun er bare pen og nydelig!

Helt utrolig at de ikke vet det selv...men i Norge er det vel ingen som sier i fra til dem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en av mine pene venner fortalte meg at det var så lett for vedkommende å være snill siden hun alltid ble behandlet pent av andre siden hun var snill, skal litt mere til for å ha energi tilovers for andre når en selv må kjempe seg gjennom hverdagen, sikkert derfor mange pene også er snille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt vanskelig at man blir forventet å være hyggelig mot absolutt alle fordi man ser bra ut. Alle må jo ha lik rett til å ha en dårlig dag, og til å ikke like alle som kommer bort til en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå er jeg altså så forbanna lei av at pene folk tror de er så mye mer verdt enn andre mennesker, de tor de eier verden og kan behandle andre som ikke er så pene som dritt og at de ikke er verdt det samme som dem selv, at de ikke har følelser, ikke fortjener noen eller noe, at det er greit å se ned på dem osv. så jeg vil bare sende ut et budskap en gang for alle, så til alle dere pene mennesker: dere er IKKE noe mer verdt enn andre mennesker! Vis litt ydmykhet og respekt for andre, inni er vi alle like!

tenk over måten dere oppfører dere på og avviser andre på.

(og til dere som er pene men ikke har en slik ufordragelig oppfattning, må jeg bare beklage å ha dratt alle over en kam)

Uthevet: Avviser? Mener du at du er lei av å prøve deg på penere folk og så bli avvist? Hvis du prøver deg på bare penere folk, er det faktisk du som forskjellsbehandler, og som går etter hva folk er på utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pengutt26

Fortell meg hvorfor det ikke er de "pene" som har pushet menneskeheten lengst innen teknologi, vitenskap, kultur, etc.....:) Bare satt på spissen, hvis vi skal rangere på "penhet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pasta_*
Jeg synes det er litt vanskelig at man blir forventet å være hyggelig mot absolutt alle fordi man ser bra ut. Alle må jo ha lik rett til å ha en dårlig dag, og til å ikke like alle som kommer bort til en.

Dette er motsatt av hva jeg tenker, jeg tror mange forventer at pene folk kan være slemme/frekke, fordi de er vant til at folk liker dem uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er motsatt av hva jeg tenker, jeg tror mange forventer at pene folk kan være slemme/frekke, fordi de er vant til at folk liker dem uansett?

Jeg tror ikke det er snakk om å være slem eller frekk, men litt tretthet over at folk kommer bort til dem og håper. At det kan bli litt mye oppmerksomhet innimellom. At man bare vil være i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lamgt mot Nord
Helt utrolig at de ikke vet det selv...men i Norge er det vel ingen som sier i fra til dem da?

En vet det men blir perpleks på all oppmerksomheten hele tiden, begynner man å analysere mennesker så ender man fort opp som desillusjonert, verden blir med et fremmed og man fjerner seg fra den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er snakk om å være slem eller frekk, men litt tretthet over at folk kommer bort til dem og håper. At det kan bli litt mye oppmerksomhet innimellom. At man bare vil være i fred.

Støttes.

Klart det finnes snørrhovne mennesker der ute som behandler andre som dritt. Men dette gjelder vel i grunn alle mennesker. Men så fort det er pene mennesker, så er det fordi de er pene liksom. ?? Jeg kjenner mange jeg, som slettes ikke er noe pene, men som kan være vel så snørrhovne.

Noen vet selvsagt veldig godt at de ser bra ut, og bruker dette for alt det er verdt. Noen pene vet ikke at de er pene en gang. Mindre pene mennesker kan tro de er pene. Og noen vet de er pene, men har ydmyket og medfølelse.

Hva man ser på byen syntes jeg man må ta med en klype salt. Hvem er egentlig seg selv da 100%??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

ja vel? jeg får ofte høre jeg er ei søt og pen jente,syns jeg har vært heldig med utseende når jeg ser meg selv i speilet, men jeg går ikke rundt å behandler folk som dritt. behandler andre mennesker med den respekten de fortjener og er for det meste snill og grei. ikke kjør alle over en kam da. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at du påstår at de pene har bedre gener, men det andre er at du tror at gener er avgjørende for overlevelsen. Har en pen jente alene i skogen større overlevelsessjangse enn en sterk, stygg veltrent gutt?

Utseende sier faktisk ingenting om hva slags gener noen har. En stygg person kan være sterkere enn en pen person, og det motsatte kan også være. Dette er helt tilfeldig. En kompiss av meg er vel en klassisk 10-er. Mennene på hans farsside dør allerede i 50-60 årsalderen. Hans familie levde i sterk fattigdom helt siden de kom til Norge på 1800-tallet en gang.

Broren min knuser meg på utseendeskalaen, likevel har vi de samme genene. Man har nemlig ikke bedre genere fordi nesen er rett og øynene er store skjønner du. Man er rett og slett bare pen. Skjønnhet sier ingenting om intelligens, styrke, sunnhet osv. Dette er bare gamle myter, som folk som deg fortsetter å holde liv i. Lær deg litt om genetikk før du uttaler deg.

Angående om folk ønsker seg en pen partner eller ikke, bryr jeg meg fint lite om. Men du skal ikke få lov til å rettferdiggjøre en diskriminering av folk basert på utseende. Spesielt ikke når det du påstår er basert på ville og gale meninger.

Innlegget er redigert iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt innlegg. Drittsekker er drittsekker, stygg eller pen. Ja, jeg er stygg selv. Min erfaring er at de som ØNSKER å være pene, og kanskje er i nærheten av det er de frekkeste og mest nedlatende, men så har kanskje andre helt andre erfaringer, og det er derfor det ikke er noen vits å basere ting på erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...