Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et spørsmål i forhold til farsbidrag selv om vi bor sammen.

Per dags dato er vi folkeregestrert på forskjelig adresse men vi bor sammen hele tiden, vi skal bo sammen når barnet kommer.

Hun mener at hun skal ha barnebidrag fra meg selv om jeg bor sammen med henne og barnet.

Jeg mener at dette blir feil fra henne å kreve det av meg når jeg bor sammen med henne å barnet.

Mvh Ronny

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun skal IKKE ha bidrag av deg når dere bor sammen. Og hvis dette betyr at dere svindler NAV ved at hun liksom er alenemor, så kan dere se frem til SAFTIG straff NÅR det blir oppdaget!

Skrevet

Det er ikke noe plan at vi skal "bevist" svindle NAV, men hun mener at ved at hun får barnebidrag av meg/NAV er hun sikkret en fast sum penger i mnd.

Jeg mener selv at dette er svindel?

Men det som jeg ikke tror hun tenker på er at jeg står for utgifter til:

-Husleie

-Strøm

-Tv

-Internett

-osv

Dette tror jeg ikke hun har tatt med i det økonomiske oversikten sin, har prøvd å si dette til henne men det er liksom bare penger inn til barnet hun tenker på og da er bidrag fra meg det hu satser alt på.

Men kan hun så lenge jeg bor sammen med henne å barnet kreve dette, selv om vi er folkeregistrert på 2 forskjelige adresser?

Hva kan jeg evt. gjøre om jeg evt får krav om barnebidrag i denne situasjonen?

Vil jeg evt. bli straffet om hun går inn for et slik krav uten at jeg vet noe om det?

Dette trenger jeg seriøs hjelp til å få svar på da jeg ikke har vært pappa før og ikke har vært borti dette systemet/regelverket.

Mvh Ronny.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Jeg har et spørsmål i forhold til farsbidrag selv om vi bor sammen.

Per dags dato er vi folkeregestrert på forskjelig adresse men vi bor sammen hele tiden, vi skal bo sammen når barnet kommer.

Hun mener at hun skal ha barnebidrag fra meg selv om jeg bor sammen med henne og barnet.

Jeg mener at dette blir feil fra henne å kreve det av meg når jeg bor sammen med henne å barnet.

Mvh Ronny

Er da helt klart at du skal betale henne ekstra penger. Hun har båret frem barnet ditt!

Helt utrolig hvor lite gentelman enkelte menn er. Nekter å sørge for at dama og barna har det bra økonomisk!

Skrevet
Er da helt klart at du skal betale henne ekstra penger. Hun har båret frem barnet ditt!

Helt utrolig hvor lite gentelman enkelte menn er. Nekter å sørge for at dama og barna har det bra økonomisk!

Begge foreldre har et forsøgeransvar for barnet sitt, men han skal ikke betale bidrag. Dere vil motta barnetrygd fra NAV.

Skrevet
Det er ikke noe plan at vi skal "bevist" svindle NAV, men hun mener at ved at hun får barnebidrag av meg/NAV er hun sikkret en fast sum penger i mnd.

Jeg mener selv at dette er svindel?

Men det som jeg ikke tror hun tenker på er at jeg står for utgifter til:

-Husleie

-Strøm

-Tv

-Internett

-osv

Dette tror jeg ikke hun har tatt med i det økonomiske oversikten sin, har prøvd å si dette til henne men det er liksom bare penger inn til barnet hun tenker på og da er bidrag fra meg det hu satser alt på.

Men kan hun så lenge jeg bor sammen med henne å barnet kreve dette, selv om vi er folkeregistrert på 2 forskjelige adresser?

Hva kan jeg evt. gjøre om jeg evt får krav om barnebidrag i denne situasjonen?

Vil jeg evt. bli straffet om hun går inn for et slik krav uten at jeg vet noe om det?

Dette trenger jeg seriøs hjelp til å få svar på da jeg ikke har vært pappa før og ikke har vært borti dette systemet/regelverket.

Mvh Ronny.

Er det du som har adresse der du betaler leie?

Om hun har adresse et sted der du betaler leie, vil det ihvertfall være vanskelig å unngå straff om NAV skulle finne ut dette, det er vel rart om du nekter for å bo et sted der du betaler husleie.

Uansett, hvorfor har dere forskjellige adresser?

Er det fordi hun da får penger fra NAV?

Hun kan ikke kreve bidrag fra deg om dere bor sammen.

NAV går inn for å ta "svindlere" nå om dagen, så dere gjør lurt i å følge loven :)

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Begge foreldre har et forsøgeransvar for barnet sitt, men han skal ikke betale bidrag. Dere vil motta barnetrygd fra NAV.

Selvfølgelig skal han gi sin kvinne penger så hun har det bra! Om han har lite penger så får han heller kutte i sitte eget forbruk. Herregud for en holdning enkelte har...

Skrevet
Er det du som har adresse der du betaler leie?

Om hun har adresse et sted der du betaler leie, vil det ihvertfall være vanskelig å unngå straff om NAV skulle finne ut dette, det er vel rart om du nekter for å bo et sted der du betaler husleie.

Uansett, hvorfor har dere forskjellige adresser?

Er det fordi hun da får penger fra NAV?

Hun kan ikke kreve bidrag fra deg om dere bor sammen.

NAV går inn for å ta "svindlere" nå om dagen, så dere gjør lurt i å følge loven :)

Jeg er adressert der jeg betaler og hun bor hos meg.

Hun har adresse på gårdsbruket som hun har, vi bor ikke der fordi foreldrene hennes bor der men hun må stå folkeregestrert der da gården står i hennes navn.

Skrevet
Selvfølgelig skal han gi sin kvinne penger så hun har det bra! Om han har lite penger så får han heller kutte i sitte eget forbruk. Herregud for en holdning enkelte har...

Og hun skal bare sitte på gullstol og bli forsørget? De bor sammen, selvsagt bidrar han til økonomien. Derimot høres det ut som at dama forventer at han skal betale hus, mat og vedlikehold, i tillegg til å gi henne bidrag. Det er jo sinnsykt.

Skrevet

Hva med de andre utgiftene som jeg holder for henne?

Husleie, tv, internett, strøm, osv.

Dette er ting som hun ikke trenger å tenke på når hun bor hos meg. Det må du Pia også tenke på når du svarer....

Mvh Ronny

Skrevet
Og hun skal bare sitte på gullstol og bli forsørget? De bor sammen, selvsagt bidrar han til økonomien. Derimot høres det ut som at dama forventer at han skal betale hus, mat og vedlikehold, i tillegg til å gi henne bidrag. Det er jo sinnsykt.

Takk.....

Endelig en som ser mitt ståsted oppi denne situasjonen...

Mvh Ronny

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet
Jeg er adressert der jeg betaler og hun bor hos meg.

Hun har adresse på gårdsbruket som hun har, vi bor ikke der fordi foreldrene hennes bor der men hun må stå folkeregestrert der da gården står i hennes navn.

Ok, hvorfor står den i hennes navn, er det hennes?

I såfall, er det pga boplikt at hun må ha adresse der?

Jegt mener det er mulig å få dispensasjon fra boplikt, så lenge

gården drives evt.

Kan ikke dere flytte dit om det er hennes gård og hun driver den,

så kan foreldrene flytte ut?

Skrevet

Det virker som om dama di vil forsøke å svindle både deg OG Nav. :kjefte:

DET skal du ikke finne deg i.

Bor dere sammen er det eneste riktige å være folkeregistrert på samme adresse. Noe annet er lureri, ulovlig og helt ufordragelig.

Skrevet
Det virker som om dama di vil forsøke å svindle både deg OG Nav. :kjefte:

DET skal du ikke finne deg i.

Bor dere sammen er det eneste riktige å være folkeregistrert på samme adresse. Noe annet er lureri, ulovlig og helt ufordragelig.

Problemet her er at hun står som eier på et gårdsbruk og ikke kan folkeregistrere seg andre plasser.

Jeg leier en leilighet og må i følge folkeregisteret stå oppført på den adressen leiligheten er.

Men vi bor sammen i leiligheten og planen er jo å bygge noe sammen men det kan fort gå 1 år og 2.

Mvh Ronny.

Skrevet

Hun MÅ jo ikke si til NAV at hun er aleneforsørger fordi, for det er hun jo ikke.

Og hvor kommer det at du skal betale bidrag inn i dette bildet? Det henger jo ikke på greip.

Skrevet

Hun skal ikke ha bidrag fra deg, men du skal selvfølgelig være med på å forsørge barnet selv om barnetrygden kommer i hennes navn. Siden du mer eller mindre forsørger henne allerede i dag, betaler du mer enn din del som det er. Har hun ikke en inntekt selv?

Hvis dere ikke er registrerte samboere, får du ikke automatisk foreldreansvar, og dere må undertegne skjema på farskap og foreldreansvar. Men bidrag skal du ikke betale. Snylter hun bare på deg?

Skrevet
Ok, hvorfor står den i hennes navn, er det hennes?

I såfall, er det pga boplikt at hun må ha adresse der?

Jegt mener det er mulig å få dispensasjon fra boplikt, så lenge

gården drives evt.

Kan ikke dere flytte dit om det er hennes gård og hun driver den,

så kan foreldrene flytte ut?

Den står i hennes navn ja og foreldrene hennes bor der, men dette er en situasjon som var der før jeg traff henne og kommer til å være slik til foreldrene faller bort.

Vi har planer om å bygge på gården men det kan fort gå et par år til det er klart.

Så det å "kaste" ut foreldrene hennes er ikke noe alternativ.

Mvh Ronny

Skrevet (endret)
Hun MÅ jo ikke si til NAV at hun er aleneforsørger fordi, for det er hun jo ikke.

Og hvor kommer det at du skal betale bidrag inn i dette bildet? Det henger jo ikke på greip.

Det er jo ikke slik det er ennå men HUN VIL HA barnebidrag når barnet blir født.

Dette er noe hun kommer til å forsøke å få til...

Spørsmålet er da om dette vil kunne slå tilbake på meg vis hun velger å kreve barnebidrag?

Jeg blir far for første gang nå og vet ikke hvordan dette fungerer men synes ikke det er rimelig at hun skal få i både pose og sekk bare fordi hun er moren...

MVH Ronny

Endret av Ronny
Skrevet
Hun skal ikke ha bidrag fra deg, men du skal selvfølgelig være med på å forsørge barnet selv om barnetrygden kommer i hennes navn. Siden du mer eller mindre forsørger henne allerede i dag, betaler du mer enn din del som det er. Har hun ikke en inntekt selv?

Hvis dere ikke er registrerte samboere, får du ikke automatisk foreldreansvar, og dere må undertegne skjema på farskap og foreldreansvar. Men bidrag skal du ikke betale. Snylter hun bare på deg?

Hun er student, derfor lever hun på meg da det er jeg som har fast jobb og inntekt.

Vil ikke si at hun snulter på meg, vi må jo stå sammen selv om hun ikke har så mye inntekt som student. Kan liksom ikke kaste henne på dør for det... =)

Mvh Ronny

Skrevet
Det er jo ikke slik det er ennå men HUN VIL HA barnebidrag når barnet blir født.

Dette er noe hun kommer til å forsøke å få til...

Spørsmålet er da om dette vil kunne slå tilbake på meg vis hun velger å kreve barnebidrag?

Jeg blir far for første gang nå og vet ikke hvordan dette fungerer men synes ikke det er rimelig at hun skal få i både pose og sekk bare fordi hun er moren...

MVH Ronny

Dersom du går med på det, og ikke sier ifra om at dere bor sammen (dere må ikke være folkeregistrert sammen for å være samboere), og dere blir avslørt, blir dere begge to anmeldt for trygdesvindel. Og det ryker folk i fengsel for.

For øvrig høres dama ut som en økonomisk vampyr. Hadde dere ikke skullet ha barn, hadde jeg bedt deg om å revurdere hele forholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...