Jade Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Når jeg bruker øyenskyggeprimer (f.eks. Urban Decay Primer potion eller Too Faced Shadow Insurance), så er det et !#"¤!¤% å duse/blende utover skyggen. Skyggen er som limt på lokket, og vil ikke rikke seg. Jeg blir jeg sittende igjen med harde kanter, og må ta vekk alt og gjøre alt om igjen :/ Jeg bruker sminkekosten Mac 217 til blending. Bruker jeg ikke primer, så blir fargen nesten gjennomsiktig. (bruker mineralskygge fra Everyday Minerals) Jeg tar på en pitteliten dæsj med primer, og lar det tørke i et halvt minutt ca, før jeg tar på skygge. Det er det samme problemet med begge primerne. Jeg prøver å blende med det samme jeg har tatt skyggen på. Er det noen som har hatt dette problemer tidligere, men som fant løsningen? Når jeg først får det til, så er de jo helt fantastisk, og øyenskyggen er smashing til jeg fjerner den! Endret 17. oktober 2009 av Jade
Jade Skrevet 22. oktober 2009 Forfatter #2 Skrevet 22. oktober 2009 *bump* Ingen som bruker øyenskyggeprimer, og som kan dele blendetrikset sitt?
Vera Vinge Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Jeg lurer i grunnen på det samme. Jeg innbiller meg at det hjelper litt å legge et lag med lys/nøytral skygge etter primeren, før jeg starter selve fargeleggingen, men det antar jeg de fleste gjør? Og jeg legger en litt lys skygge i overgangene, etter å ha tatt på mørk skygge, og blender på den måten. Men jeg ender likevel noen ganger med å droppe primer hvis jeg f.eks. skal sote øynene. Det gjør jeg uansett bare på kveldstid, og jeg har mindre behov for primer da enn når jeg har på skygge hele dagen. Endret 22. oktober 2009 av Vera Vinge
Lilandry Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg har ikke problemer med å duse ut skygger, heller ikke mørke farger. Jeg bruker for tiden Elizabeth Arden sin øyenskygge primer, jeg synst den er kjempe god. Skyggen varer lenge, striper seg ikke. Itillegg så varer tuben en evighet.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 på makeup kurset jeg nettopp gikk på legger vi først foundation, flytende, så en base, dette er da en øyeskygge uten noe skimmer som er om trent lik som huden din, denne legges helt opp til brynet. Deretter legger vi den mellomtonen du har valg på hele lokket, ikke over globalen. Etter det så legger du den mørkeste skyggen ytters mot øyet, men den skal ikke være mer ut en "øyebryn trikset"(om du kan det) altså fra nesevippe og opp til ytterste øye og opp til slutten av brynet. så tegner du en "C" i det ytre området. Denne skal duses og duses og duses. heller begyn med for lite enn for mye. Påfør litt og litt etter hvert. Hvis du tar på for mye vil du aldri på dust den helt ut. C'en skal duses litt nedover i globalen. men skal ikke være over. høyeste punkt for skyggen skal være litt over globalen, i den høyeste C'en, ved ytterkant av øyet. der skal det duses godt! etter det kan du legge litt skimmer under høyeste punkt på øyebrynet. Dette var litt vanskelig å forklare uten å vise, men påfør en base først også husk å påfør litt og litt og Dus, dus, dus.
Lilandry Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 på makeup kurset jeg nettopp gikk på legger vi først foundation, flytende, så en base, dette er da en øyeskygge uten noe skimmer som er om trent lik som huden din, denne legges helt opp til brynet. Deretter legger vi den mellomtonen du har valg på hele lokket, ikke over globalen. Etter det så legger du den mørkeste skyggen ytters mot øyet, men den skal ikke være mer ut en "øyebryn trikset"(om du kan det) altså fra nesevippe og opp til ytterste øye og opp til slutten av brynet. så tegner du en "C" i det ytre området. Denne skal duses og duses og duses. heller begyn med for lite enn for mye. Påfør litt og litt etter hvert. Hvis du tar på for mye vil du aldri på dust den helt ut. C'en skal duses litt nedover i globalen. men skal ikke være over. høyeste punkt for skyggen skal være litt over globalen, i den høyeste C'en, ved ytterkant av øyet. der skal det duses godt! etter det kan du legge litt skimmer under høyeste punkt på øyebrynet. Dette var litt vanskelig å forklare uten å vise, men påfør en base først også husk å påfør litt og litt og Dus, dus, dus. Det var slik jeg også lærte det, men for noen (som foreksempel meg) så hjelper ikke det med basen, det sklir uansett vekk pga. jeg "svetter" på øyelokkene. Denne Arden primeren har en litt lys beige farge, så jeg synst den passer perfekt som både primer og base.
Jade Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. oktober 2009 Det var definitivt bedre å duse når jeg hadde hudfarget skygge under de andre skyggene over primeren. Så gjenstår det å se om den holder like godt *skal testes i kveld/natt*
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #8 Skrevet 23. oktober 2009 Bruk en hudfarvet øyenskygge først. Ellers så har jeg hatt samme problemet med blandt annet UDPP, ja skyggen sitter men farven blir liksom et lite hakk styggere.... Bruker nå øyenskyggeprimeren til LUMENE, den er bare helt fantastisk, den forandrer ikke farven på skyggen, bare gjør at den kommer mere frem, ingen problem med å duse ut farvene, å ja hva mere kan jeg si, den er fantastisk.
Gjest Gjest_Sofia_* Skrevet 24. oktober 2009 #9 Skrevet 24. oktober 2009 Prøv å bruke en nøytral baseskygge på hele lokket etter primeren (eller en fin lys tone hvis du skal markere global og beholde lokket lyst). Hvis du syns baseskyggen blander seg for mye med den andre skyggen og gjør den for lys kan du prøve transparent pudder i stedet. Ellers syns jeg primere kan bli litt mye på lokket. Det holder egentlig å legge litt concealer eller flytende foundation på lokket hvis du bruker det (viktig å pudre litt da). Concealerskrin med mange toner som kan blendes med fuktighetskrem og påføres med pensel er en fin ting. Og bank alltid godt av kosten du bruker når du legger løse skygger som i.d. sine (som jeg forsåvidt liker veldig godt!).
Gjest Gjest_Sofia_* Skrevet 24. oktober 2009 #10 Skrevet 24. oktober 2009 Og primeren til Artdeco som selges på Steen&Støm er forresten bra og ikke altfor dyr.
Vera Vinge Skrevet 24. oktober 2009 #11 Skrevet 24. oktober 2009 Ellers syns jeg primere kan bli litt mye på lokket. Det holder egentlig å legge litt concealer eller flytende foundation på lokket hvis du bruker det (viktig å pudre litt da). Concealerskrin med mange toner som kan blendes med fuktighetskrem og påføres med pensel er en fin ting. Jeg tror nok det varierer litt fra person til person. Jeg syns nemlig skyggen striper seg etter noen timer selv om jeg bruker concealer eller foundation under skyggen, så jeg syns ikke det kan erstatte primer, med mindre det er snakk om at man bare skal være sminket noen timer.
Lisama Skrevet 26. oktober 2009 #12 Skrevet 26. oktober 2009 Enig mer Vera Vinge, primer er et must for meg, uansett om øyenskyggen "skal sitte hele dagen uten å stripe seg". Alle øyenskygger striper seg i løpet av en 14timers dag på skole etterfulgt av jobb, enten der er Dior eller Isadora. Bruker en primer fra Sans Soucis, som er like god som Artdeco sin, bare billigere(?), 99kr. Har ingen problemer med dusing når jeg bruker denne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå