Gjest Gjest_hei_* Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har nettopp fått vite at min nye kjæreste har vært utro i tidligere forhold. Den ene gangen hadde han vært gift i mange år og samlivet og sexlivet hadde vært dødt i lengre tid. (Dette vet han at jeg vet) Det siste jeg har fått høre nå er at han var utro med en han hadde vært sammen med i ca. to år. Han hadde da skaffet seg en elskerinne. (Dette vet han ikke at jeg vet) Jeg har opplevd utroskap før og er svært redd for å bli såret igjen. Han er veldig flørtete av seg, og er veldig sosial og mye på fest og kommer sent hjem. Jeg har ikke bekymret meg over dette før. Jeg hadde full tillit til ham før jeg fikk vite om den tidligere utroskapen. Nå er jeg usikker på om jeg skal tørre å fortsette forholdet, og liker ikke at han er ute på fest uten meg til sent på natt. Vi har pratet om utroskap og han vet hvor jeg står, og han sier han er enig. Vi har et fantastisk sexliv, og jeg vet han får det han trenger (og mere til) av meg. Jeg gir han også mye bekreftelse. Er det slik at hvis man er utro en gang (to, i dette tilfellet) så er man alltid utro? Er det spenningen og flørtingen med enda en ny som fører til at noen menn er utro om og om igjen? Er det det at de blir avhengig av stadig bekreftelse fra andre/ nye damer? Isåfall fjerner jeg meg fra dette forholdet, for da er det jo nesten garantert at jeg blir såret uansett hvor bra vi to har det... Hva er deres erfaringer?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 Det er ganske individuelt da. Jeg skjønner godt at du er skeptisk, og det har du jo all rett til. Men - en kan forandre seg. Hvis det hadde vært meg så hadde jeg valgt å stole på ham (tilsynelatende), men vært oppmerksom når han skal ut og slikt. Jeg har selv vært utro to ganger med to forskjellige kjærester, for mange år siden, men ville aldri vært det nå. Jeg var mye mer umoden da, og tror det har mye å si for mine tidligere avgjørelser. En kan forandre seg, men når en har gjort nå slikt, så må en forvente at partneren krever mer av deg, f.eks å vite hvor du er og hvem du er sammen med. Det virker urimelig egentlig, men min nåværende kjæreste krever det, og det har jeg all forståelse for, så jeg setter ikke han inn i stillinger der han blir usikker på meg (så fremt det er mulig). Litt må en ofre for forholdene. Du burde snakke med han om det, om det er mulig for deg. Si at du er usikker. Lykke til!
Gjest TS Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 Takk for svar! Vel, han er hverken ung eller umoden, men lever kanskje litt ut sin 2. ungdomstid. Det er svært forståelig at han ønsker å feste litt og være sosial. Det er jo jeg også. Jeg er med på de festligehetene jeg blir invitert med på, hvis jeg kan, men er ikke lenger den som klarer å holde ut itl kl. 6-7 på morran. Den siste utroskapen jeg fikk vite om skjedde for under et år siden. Noen få mndr. før han traff meg, så den er ganske fersk. Det er derfor jeg er ganske skeptisk. Han vet ikke at jeg vet om denne, og jeg vil ikke tyste på den som fortalte meg det. Synes det er vanskelig å ta det opp, men han vet som sagt hva jeg mener om utroskap, og det er ikke lenge siden vi snakket om det. Allikevel føler jeg at jeg tar en stor sjans, men samtidig ønsker jeg jo å stole på han, og han har sagt han ikke gjør slikt lenger.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #4 Skrevet 21. oktober 2009 jeg har vært utro mot kjæresten jeg er sammen med nå. fortalte han det samme dag/morgen. vi var fra hverandre i 8 mnd. Jeg kunne aldri vært utro igjen. angrer som faen rett og slett. men det var mange andre faktorer som spillte inn her da. jeg kommer aldri til å være utro igjen. nå har jeg blitt så gla i han at jeg elsker han. det jeg er mest redd for er at han skal være utro mot meg. det er der min usikkerthet ligger nå.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #5 Skrevet 21. oktober 2009 been there jeg hadde gått men bare bra om du beholder ham, for da slipper jeg å rote meg bort i ham... så bare ta ham du for å sette det på spissen.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå