Gjest Gjest_Jonna_* Skrevet 17. oktober 2009 #1 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har fått 2 kg elgsteik. Jeg tenkte å lage det til middag i morgen. Jeg har lest at elgkjøtt helst skal tines i kjøleskapet? Jeg håper det rekker å tine til i morgen, jeg la det i kjøleskapet for en time siden? Jeg la merke til at det var bein i steiken, da skal jeg ikke surre den? Er det bra at det er bein der, eller burde jeg fjerne det og surre steiken? hva er vanlig tillbehør til elgsteik? jeg har tenkt på bakte poteter, viltsaus og noen grønnsaker, forslag?
Gjest Wilhelm, Frogner Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 Æsj, så harry. Elg er for bønder i distriktene.
Gjest Gjest_Jonna_* Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 Æsj, så harry. Elg er for bønder i distriktene. Og hva spiser du da?
Gjest Urban, Philippe Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Og hva spiser du da? Her spises grillet kveite, steinbit og annen fisk, samt urter, sprø grønnsaker og mager yoghurt/cremè fraiche med sitron. Utban mat, vet du, for kule byborgere ;-)
Gjest Gjest_Jonna_* Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Her spises grillet kveite, steinbit og annen fisk, samt urter, sprø grønnsaker og mager yoghurt/cremè fraiche med sitron. Utban mat, vet du, for kule byborgere ;-) Okei Urban Turban! Jeg har egentlig ikke Så bra for deg at du er så urban og kul, fortsett sånn så blir du nok lykkelig og kul hele livet. Forresten så hadde jeg ikke lyst på den elgen en gang, men har fått fra noen som mente de var så hyggelige. Jeg synes det er litt ekkelt, vet ikke hvorfor. Synes synd på dyret, vet ikke om jegerne har vært nøye med renslighet osv.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 Kjære deg, Jonna, du må ikke høre på sånne troll. Kos deg med elgsteken, det hørtes kjempegodt ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå