Gjest Tiit Skrevet 15. august 2003 #1 Skrevet 15. august 2003 Det er nemlig det som skjer mange ganger ved kremasjon, og asken sendes tilbake til den kirken og kirkegården hvor den skal settes i jorda. Da sendes urnen som en postpakke. Hentes på postkontoret, og kan bli stående i en bokhylle på et menighetskontor i lange tider før den blir satt i jorda... Hadde du villet at en av dine eller deg selv skulle bli behandlet slik i .... pulverisert tilstand? Det er nå faktisk levningene av et menneske det er snakk om.. Jeg må si at jeg synes det er en uærbødig måte å gjøre det på...
myagi Skrevet 15. august 2003 #2 Skrevet 15. august 2003 Jeg ville ikke blitt sendt i posten. Hverken nå eller når jeg har lagt på. Det skal jeg jammen si ifra om hjemme! Takk fo rat du sa ifra at det er slik det foregår! :susser Tiit:
mellom Skrevet 15. august 2003 #4 Skrevet 15. august 2003 forhåpentligvis vil jeg ikke bry meg noe særlig om det.
Gjest Poirot Skrevet 15. august 2003 #5 Skrevet 15. august 2003 Hvordan skal man gjøre det da? Kan jo ikke ha egne folk som reiser rundt i sort bil, det ville jo blitt kjempedyrt.
Gjest gjesta Skrevet 15. august 2003 #6 Skrevet 15. august 2003 Innen den tid har jeg nok større bekymringer.....
Gjest Zirine Skrevet 16. august 2003 #7 Skrevet 16. august 2003 Jeg tror ikke jeg ville brydd meg veldig mye om det.
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 16. august 2003 #8 Skrevet 16. august 2003 Heller spooky å tenke på at jeg har kjørt en del postcontainere med vogntog - og kanskje hatt lik i lasten. Vel, lik-aske i alle fall.
Gjest Tex Skrevet 16. august 2003 #9 Skrevet 16. august 2003 Ville vel ikke brydd meg så veldig mye om det tror jeg...... Er det noe bedre med budbil, da?? Eller at slektningene skal hente selv? Det må jo sendes på et vis....
:-) anna Skrevet 16. august 2003 #10 Skrevet 16. august 2003 Spiller egentlig ingen rolle for meg om jeg blir sendt med posten. Kanskje det er litt kult å få en siste reis med postflyet?! Slik jeg ser det er jeg ikke "meg" lengre når de er ferdig med å gråte ved kista, og jeg har blitt kremert. Og jeg har vel noen rolige år fremfor meg uansett så.
Tusenfryd Skrevet 16. august 2003 #11 Skrevet 16. august 2003 Tror egentlig ikke at AskeFryd hadde brydd seg så fryktelig mye om det... Skjønner det kan høres ille ut for noen, men man må da være litt praktisk. Hvordan skal det ellers gjøres?
MarianneE Skrevet 16. august 2003 #12 Skrevet 16. august 2003 Tenker det er litt seint og bekymre seg over det når jeg er død. Men, jeg hadde ikke likt det om en av mine nærmeste fikk en slik behandling etter sin død. Man skal jo respektere de døde, men jeg synes ikke akkurat at dette er en måte og vise respekt på......
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2003 #13 Skrevet 16. august 2003 Sant det MarianneE sier. Om det hadde vært meg selv, hadde det ikke spilt noen rolle, men om det hadde vært noen av mine, ville jeg nok ikke at de skulle bli sendt med posten.. Men hva skal man gjøre da?
ragnalina Skrevet 16. august 2003 #14 Skrevet 16. august 2003 Tror ikke jeg ville synes det var noe dumt hverken for meg eller hvis det hadde vært en av mine nærmeste - ihvertfall hvis urnen hadde kommet fram! (stoler ikke helt på postverket lenger) Bisettelsen ville jo ha vært unnagjort og man har forhåpentligvis fått tatt farvel på en god måte da. Men det er jo så mye fölelser knyttet til begravelser og jeg kan ikke si sikkert at jeg ville si at det var greit hvis jeg faktisk trengte å ta imot en urne i posten..
Gjest lurven Skrevet 16. august 2003 #15 Skrevet 16. august 2003 jeg tror ikke jeg hadde merka det noe særlig altså litt rart å tenke på at man kan få plass i en konvolutt etter sin død da
LilleBille Skrevet 16. august 2003 #16 Skrevet 16. august 2003 Kan ikke se at det er noe sæelig problem, men i levende live vil jeg helst slippe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå