Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par uker siden var jeg og madammen på byen sammen, begge hadde drukket en del, men ingen var overstadig beruset. Vi var på et utested hvor jeg sto og pratet med noen kompiser i baren og hun med noen venninner noen meter unna. Forelsket som jeg er kastet jeg mange blikk bort på henne, fulgte vel med kan du si. Så kommer det en fyr gående med en øl, hun tar et lite steg bakover helt tilfeldig og kommer borti han. Ikke så hardt, men nok til at han søler litt øl på seg. Før jeg vet ordet av det så tømmer han resten av ølen nedover ryggen på henne MED VILJE, på ett sekund er jeg borte ved han og tar han i kragen og spør hva i alle dager han holder på med(når sant skal sies sa jeg det vel på en litt mer ukristen måte). Før jeg vet ordet av det så skaller(!) han meg rett i nesa så jeg kjente blodet sprutet ned i munnen i det han traff meg. Det skal sies at jeg IKKE blør neseblod lett, kan faktisk aldri huske at jeg har blødd det før det, så han la litt kraft i det. Da klikket det for meg på godt norsk og jeg slo han to ganger i fjeset, mens han sto oppreist vel og merke. Jeg hadde klemt han mot bardisken riktignok så han hadde ikke så mye valg, men alt gikk så fort og helt ærlig så husker jeg ikke alle detaljene, men har fått gjenfortalt en del av folk som så det. Få sekunder senere kom det vakter fra nær og fjern, jeg gjorde ikke motstand eller noe, men fikk likevel æren av å tilbringe natten på glattcelle.

Poenget er at kjæresten min hater konflikter og hun vil ikke noen noe vondt og det er derfor jeg er så glad i henne også, men hun synes at jeg overreagerte. Da prøvde jeg å forklare for henne at det var en ren refleks etter at han skallet til meg og at jeg ikke hadde noen intensjon om å slåss, ville bare beskytte henne. Men dette gjorde bare vondt verre for da føler hun at hun indirekte blir skyld i hva jeg gjør. Så trakk hun frem en situasjon hvor jeg konfronterte noen som snek i taxikøen et par uker før det igjen, ingen fysisk konflikt eller noe heller. Men hun vil liksom godta urett mot seg selv på grunn av at hun er redd for konflikter dersom en står på sitt.

Så nå vil hun at jeg skal slutte med styrketrening da jeg visstnok trener for å slåss, ikke for å være i form, eller for selvfølelsen, eller mer overskudd eller det at jeg ikke har noe stort ønske om å være en vandrende pære som jeg selv trodde. Har prøvd å forklare henne dette også, men hun tror ikke på meg. Henger nok sammen med at den fantastiske ølfyren nevnt ovenfor (som forresten har anmeldt meg for legemsbeskadigelse i form av brukket nese) var et halvt hode lavere enn meg og kanskje 20 kg lettere, så jeg ble oppfattet som bølla. Men han har da et ansvar for å oppføre seg for det, hva er det ventet at jeg skal gjøre i en slik situasjon egentlig?

Som om ikke dette var nok så fikk jeg akkurat tilbake MC-lappen (og vanlig selvsagt) etter at jeg har vært uten den i 18 måneder ettersom jeg kjørte (altfor) fort på en øde skogsvei når jeg akkurat hadde kjørt opp. Og tro meg, hun HATER den motorsykkelen. I min bok har jeg vært flink gutt, jeg stoppet på signal fra politiet og tok straffen min selv om det hadde vært mye lettere å bare kjørt, ikke har jeg kjørt en meter uten gyldig førerkort heller. Likevel er dette dårlig timing da hun vet at jeg satt i fengsel et par uker for dette, men det var før vi traff hverandre. Vi har tross alt vært sammen i kun to måneder og ikke bor vi sammen en gang, men likevel føler jeg at hun begynner å feste grepet og hun har sagt at jeg bør selge motorsykkelen flere ganger.

Men nå, i dag, kom hun og begynte å snakke om at jeg burde begynne på noe slags sinnemestringskurs!?! Tro meg, jeg har ALDRI ALDRI ALDRI oppført meg truende overfor henne. De to eneste gangene jeg har havnet i klinsj med lovens lange arm er beskrevet ovenfor, jeg vil beskrive meg selv som meget tålmodig, studerer til å bli siviløkonom og er postbud i helgene liksom (nå som lappen er i boks igjen), skummel type ikke sant. Jeg svarte med at jeg ikke trengte å sitte og snakke om bomull og vafler med en gjeng konemishandlere, men det understreket visst bare at hun hadde rett og nå er det silence treatment.

Hvordan kommer dette til å bli hvis vi flytter sammen? Jeg føler allerede nå at det blir stilt en del krav til meg som jeg finner urimelige. Samtidig er jeg redd for å miste henne da jeg som sagt er forelsket og kan ikke tenke meg noen annen. Hun vil meg jo ikke noe vondt, men hvor går grensen for hvilke krav hun kan stille? Har noen av dere stilt lignende krav til deres kjærester? Jeg vurderer å bare gjøre som hun sier på noen punkter bare for at hun skal bli fornøyd da det virker som om det vil bli stilt et ultimatum før eller senere, men føler at det blir så tøffel og at jeg mister litt hvem jeg selv er og hva jeg liker å holde på med da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min helt umiddelbare respons når jeg leser innlegget ditt er at du er en helt normal ung mann, med normale responser. Jeg tror faktisk jeg med sikkerhet kan si at min 40 år gamle ektemann også ville reagert om noen tømte en øl over meg med vilje!

Forutsatt at din versjon av saken er korrekt, så vil jeg si at dama di er ei snerpe. Og at hun gjør seg best sammen med en lettvekter som jobber på kontor, kjører pappas nye volvo og tenker på barnesikring og pensjonssparing..

Det er godt at magen din reagerer på å skulle bli endret for å passe inn i hennes verden. Det er som regel et sunt tegn. Hva du skal gjøre med det har jeg imidlertid ikke noe mening om. Du får kjenne godt etter om hun er verdt å klemme på seg tøflene for.. :regn:

Gjest Gjest_Isla_*
Skrevet

Jeg synes ikke du skal føye deg etter kjæresten. Hun virker urimelig. Hun burde vært stolt av at du forsvarte henne overfor den idioten som helte øl over henne. Er det noen som bør gi silent treatment her, så er det du.

Skrevet

Kjæresten din høres heløt urimelig ut! Hun høres prippen ut...tåler hun ingenting?!

At du orker å være sammen med en dame som ikke støtter deg og som ikke tåler noe som helst...

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Min helt umiddelbare respons når jeg leser innlegget ditt er at du er en helt normal ung mann, med normale responser. Jeg tror faktisk jeg med sikkerhet kan si at min 40 år gamle ektemann også ville reagert om noen tømte en øl over meg med vilje!

Forutsatt at din versjon av saken er korrekt, så vil jeg si at dama di er ei snerpe. Og at hun gjør seg best sammen med en lettvekter som jobber på kontor, kjører pappas nye volvo og tenker på barnesikring og pensjonssparing..

Det er godt at magen din reagerer på å skulle bli endret for å passe inn i hennes verden. Det er som regel et sunt tegn. Hva du skal gjøre med det har jeg imidlertid ikke noe mening om. Du får kjenne godt etter om hun er verdt å klemme på seg tøflene for.. :regn:

Sittet i fengsel, sloss på byen. Konfronterer folk i drosjekøer, løfter mye vekter. Mistet lappen for å kjøre for fort.

Tja, syntes vel egentlig ikke dette høres ut som en normal person...

Skrevet

Du høres helt normal ut for meg også. Hadde du slått først ville jeg ha reagert kraftig, men ikke med det du forteller. (Selv om jeg ikke forsvarer det.)

Det med motorsykkelen er også ganske normalt, men ikke noe jeg kan forsvare. En jeg kjenner litt er delvis grønnskak etter å ha blitt kjørt ned av en motorsykkel i høy fart, på en gangsti.

Du bør sette deg ned og forsøke å forklare henne at det er forskjell på din oppførsel, og en slem mann som trenger et sinne mestrings kurs.

Klarer hun ikke å godta at du ikke er så ekstremt konfliktsky som henne spøker det litt for dere.

(Om du da ikke vil utslette deg selv for henne da.)

Skrevet
Sittet i fengsel, sloss på byen. Konfronterer folk i drosjekøer, løfter mye vekter. Mistet lappen for å kjøre for fort.

Ok. hvis jeg sier. Trener for å holde seg i form. Kjefter på en som vil snike i taxi køen. Har kjørt for fort en gang, og tatt konsekvensene av det.

Og reagerte utrolig dumt en gang når noen plaget kjæresten hans.

Sånn leser jeg det.

Og det er ikke så ille som kjæresten skal ha det til.

Alle har gjort dumme ting.

Skrevet
Ok. hvis jeg sier. Trener for å holde seg i form. Kjefter på en som vil snike i taxi køen. Har kjørt for fort en gang, og tatt konsekvensene av det.

Og reagerte utrolig dumt en gang når noen plaget kjæresten hans.

Sånn leser jeg det.

Og det er ikke så ille som kjæresten skal ha det til.

Alle har gjort dumme ting.

Rettet til gjøre det de fleste menn ville gjøre i en slik situasjon så er jeg enig

Skrevet

Jeg har selv opplevd dette på byen en gang. Jeg sto å dansa sammen med et par venninner da en fyr ved siden av meg plutselig snudde øla si oppned over hodet på meg. Jeg ble selvfølgelig dritforbanna og tok tak i han for å be han om å stoppe, da dytta han meg! Dette sto faktisk kjæresten min og kompisene mine bare å så på og de syntes JEG overreagerte fordi jeg blei sur..

Selvfølgelig mener jeg ikke det er rett å skalle ned folk på byen, men det er fint med gutter som bryr seg om dama si :)

Skrevet
Jeg har selv opplevd dette på byen en gang. Jeg sto å dansa sammen med et par venninner da en fyr ved siden av meg plutselig snudde øla si oppned over hodet på meg. Jeg ble selvfølgelig dritforbanna og tok tak i han for å be han om å stoppe, da dytta han meg! Dette sto faktisk kjæresten min og kompisene mine bare å så på og de syntes JEG overreagerte fordi jeg blei sur..

Mye rare folk på byen... Håper du har dumpa han kjæresten.

Skrevet

Signerer denne, jeg :jepp:

Skrevet

Tja. Jeg syns jo at det var han andre som tok det hele opp på et nytt nivå, da han skallet. Jeg syns heller ikke at det var galt av deg å reagere i utgangspunktet.

Det jeg kanskje tror, er at hun så en annen side av deg enn det hun er vant til. Og at hun begynte å tenke tilbake på om det var andre ganger hun føler at du har gått over streken (taxi-køen)...

Siden hun nå foreslo sinne-mestringskurs, er det jo noe hun går å tenker på.

Da hun nevnte dette kurset, kan det faktisk også være at hun ville innlede en samtale om "aggresjons-problemet" ditt, og at hun håpet på forsikringer om at du ikke har et sånt problem. Men da du bryskt avfeide henne, følte hun at du ikke tok henne på alvor.

Jeg sier ikke at det er sånn, jeg sier bare at det kan være sånn hun tenker.

Jeg syns ikke du skal selge sykkelen, og ihvertfall ikke slutte å trene.

Skrevet

i ettertid kan man si at du ikke burde endt den slosskampen slik som du gjorde.

men jeg mener det var helt riktig av deg å spørre hva f....han drev med, og at han kunne se til h...og komme seg bort.

også vanskelig å si hva han kunne gjort etter han skallet til deg, så en viss form for selvforsvar må man jo kunne tillate seg.

men: siden du havnet på glattcelle har nok de ansatte på utestedet ment at du også overdrev situasjonen noe. så jeg mener du bør ta selvkritikk der.

har selv en kjæreste som er veldig rolig av seg, har aldri sloss på byen - men jeg merker testosteronet hans øker nå som han trener kampsport, bl.a ved at jeg synes han overdriver noe i sin deltidsjobb som dørvakt, og ved at jeg mener han setter seg selv i fare ved å gjøre de ekstra "småtingene" som kan være gjøre at den andre klikker ganske greit.

utover dette så overdrive hun veldig, og har tydligvis store issues selv med konfrontasjon.

det aner meg at hun synes alle debatte er ubehagelige, også de som ikke er negative og fysiske. dette må hun nesten ordne opp i selv.

du får spørre henne hva hun selv hadde ønsket dersom dere kommer opp i en lik situasjon, uten alkohol inni bildet og hun eks. hadde vært gravid.

hadde hun foretrukket at en potensiell farlig fyr hadde truet dere begge og du fortsatt ikke gjorde noe?

jeg tror uansett du må se på muligheten for at du er blitt noe mer aggressiv nå som du driver med styrketrening(jeg regner med du trener endel siden det er et tema) - for det øker faktisk testosteronnivået, og man føler seg litt på toppen av verden med en "jeg kunne banket han lett" holdning.

hører selv samboeren min si slike ting avogtil når han møter på irriterende folk, og jeg prøver da å minne han på at det ikke hjelper å være sterkere hvis den andre er rusa eller har våpen.

så, du må gå 30% inn i deg selv, og hun må gå 70% inn i seg selv. :gjeiper:

Skrevet

Det er utrolig nedlatende å foreslå et sinnemestringskurs overfor en forholdsvis ny kjæreste dersom han overhodet ikke har disse problemene. Overkjørende. Husker en venninne ville melde kjæresten på Anonyme Alkoholikere-kurs fordi han likte å drikke et par øl 2-3 ganger i uka. Jeg fikk heldigvis forhindret henne i det, men skjønte at hun selv hadde svangerskapsdepresjon på den tiden og hadde behov for å plassere problemet hos noen andre enn seg selv.

Skrevet

Man må vel holde seg til de 10 bud for å være normal da. Herregud, alle kan drite på draget. Fyren leser og skriver innlegg på KG, det er nok i mine øyne til at det ikke akuratt er en typisk kriminell bølle man har med å gjøre her.

Skrevet

Det er vel ingen av episodene som seperat sett utgjør et problem, men jeg hadde nok også vært litt skeptisk når man ser alt under ett.

Jeg er ikke for å la seg tråkke på, men å alltid kreve sin rett er ikke nødvendigvis gunstig heller. Jeg liker ikke vold, og er glad for at jeg har en mann som ser når ting kan bli bråk og som da trekker seg unna i steden for å kjøre på og risikere bråk. Machotyper som ypper til bråk, krangler i taxi-kø, råkjører og pumper jern (ut fra hva du skriver høres det hvertfall ut som at din kjære føler at du kanskje er litt for stor/muskuløs) er ikke min favoritt rett og slett. Jeg føler meg utrygg, rett og slett fordi typer som det "svartner for" når de blir provosert fort kan bli litt uberenelige. Hvis vi havner i en situasjon som blir litt opphetet så setter jeg pris på en som kan være med på å roe ned sitasjonen, ikke en som fyrer oppunder bare fordi man har rett og havner i slosskamp eller lignende.

Skrevet
Det jeg kanskje tror, er at hun så en annen side av deg enn det hun er vant til. Og at hun begynte å tenke tilbake på om det var andre ganger hun føler at du har gått over streken (taxi-køen)...

Siden hun nå foreslo sinne-mestringskurs, er det jo noe hun går å tenker på.

Da hun nevnte dette kurset, kan det faktisk også være at hun ville innlede en samtale om "aggresjons-problemet" ditt, og at hun håpet på forsikringer om at du ikke har et sånt problem. Men da du bryskt avfeide henne, følte hun at du ikke tok henne på alvor.

Jeg sier ikke at det er sånn, jeg sier bare at det kan være sånn hun tenker.

Jeg syns ikke du skal selge sykkelen, og ihvertfall ikke slutte å trene.

Se der ja, fikk jeg et helt nytt perspektiv på det. Litt dårlig samvittighet for hvordan jeg svarte på det også, var jo som vanlig et forsøk på litt humor i avfeielsen fra min side, men på feil tidspunkt (også som vanlig) :)

Sykkelen er den tingen jeg vurderer å kvitte meg med, er litt stiv pris for en student, men så er det noe av det morsomste jeg kan tenke meg også.

Hun ville forsåvidt ikke at jeg skulle slutte å trene, bare trene annerledes. Hvis vi drar sammen og trener så hopper hun oppå en spinningsykkel eller stepmaster. Jeg henger meg på i 5 minutter til jeg blir lei og så løper jeg bort til frivektene for det er det som er gøy. :sjenert: Hun ville at jeg skulle trene mer utholdenhet og mer i apparatene som hun trener. Fast-i-fisken-trening som jeg kaller det :)

Skrevet
Jeg føler meg utrygg, rett og slett fordi typer som det "svartner for" når de blir provosert fort kan bli litt uberenelige.

Det er akkurat det det gjør. Hvis noen ukjente dytter til meg hardt eller prøver å ta noe fra meg så glir liksom blikket utav fokus i ett sekund, er liksom ikke jeg som har kontrollen i et lite øyeblikk. Men har egentlig alltid tenkt at alle har det slik, ingen av dere som har opplevd noe lignende? Nå hender ikke dette ofte, men han som skallet til meg fremkalte den reaksjonen.

Føler fort at jeg havner i et litt "bad" lys når jeg sier dette nå, men husk at nå oppsummeres det meste av nevneverdige voldelige hendelser og reaksjoner på et ark liksom. Ser vel verre ut enn det er.

Skrevet

Fyren helte øl på dame di, du gjorde rett i å kjefte.

Han skallet deg, du gjorde rett i å forsvare deg. Å skalle noen er å starte en slosskamp.

Det med at du mister kontroll/svartner når du blir provosert er ikke noe alle opplever.

Selv blir jeg bare mer fokusert, og hjernen pleier å jobbe i dobbelt tempo om jeg må løse en konflikt. Jeg er så absolutt tilstede om noe skjer. Jeg har alltid trodd at det er den vanlige reaksjonen, men jeg er langt i fra noen ekspert.

Skrevet

Du gjør meg stolt mann! Du beskytter dama di og du tør å si ifra - med nevene om nødvendig. Om det du skriver i innlegget ditt er sant, så har du min fulle støtte. Idioter fortjener bank og det er noe direkte ridderlig og romantisk over menn som har baller nok til å vise at de faktisk bryr seg om dama si! Hvis hun hadde vært sammen med en pinglete kjekkas istedet, en skikkelig klyse liksom, så vedder jeg på at hun hadde tenkt at "Nå hadde det vært ålreit med en som sto litt opp for meg" når han helte den ølen nedover ryggen hennes. Det er jo helt på styr at hun ikke setter pris på deg! Hadde det vært meg hadde jeg gått løs på han kuken uansett hvor stor han hadde vært, sikkert ikke så lurt men hjertet mitt er større enn hjernen iblant, hehe. Men pass på at du aldri går løs på noen uprovosert - da blir det noe annet. Forsvarer du dama di har du min respekt, om det så er med ord eller handling. Men prøv å ikke drep noen da :P

Og hvis hun ikke setter pris på det syns jeg du fortjener bedre. Helt ærlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...