Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en singel jente i 30-årene som liker å treffe venninner. Hadde bare en venninne da jeg kom til denne byen, så jeg har måttet skaffe meg nye venninner. I disse nye vennskapene erfarer jeg ganske ofte at jeg er den som tar mest initiativ. Det virker som de "glemmer" meg litt, men kan likevel si ja til å treffe meg. Noen av vennskapene har gått over, fordi jeg ikke føler meg vel med å være den aktive hele tiden. Lurer på hva dere andre forventer av venninneforhold. Jeg forventer at venninner kanskje treffes 2-6 ganger i måneden, når man bor i samme by og er single. Men ut fra min erfaring er det mange som synes det er greit å treffes en gang i måneden. Jeg klarer ikke å utvikle noe ordentlig vennskap på det grunnlaget. Føler det blir overflatisk. Jeg ønsker venninner man kan spørre spontant om vi skal stikke en tur på café, kino eller hva som helst. Mens jeg synes de fleste nesten aldri spør om det, eller så må de planlegge flere dager i forveien. Er litt oppgitt. Har lyst å finne et par venninner som også er initiativrike. Har en slik venninne, men savner flere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som er opptatt av dette temaet, nei... De fleste er vel opptatt av kjæresteforhold.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Det er litt forskjellig hvor ofte vi treffes. Jeg er alene med barn og det hender at noen av dem kommer innom her på kveldstid. De venninnene jeg har mest med å gjøre, er også alene med barn. Vi treffes oftere. Både med og uten barna. Som oftes treffer jeg en av dem hver helg. Enten går vi på kafé eller treffes hjemme hos noen. Ungene liker best å treffes hjemme, så det blir oftest til det.

Skrevet

Nå er jeg "bare" 21år, men jeg må si meg enig med deg. Man forventer jo å kanskje møte venninner iallefall 2-6 ganger i mnd, alt ettersom hva som skjer og slikt. Har noen venninner i samme by som meg, men de fleste er opptatt med skole (og det skjønner jeg jo, er student selv) og jobb. Og om ikke det kommer i veien, så skal de enten være sammen med kjærestene sine som de faktisk bor sammens med, ellers så orker de nesten ikke å finne på noe (de single altså).

Føler at jeg nesten aldri treffer noen venninner lengre, noen ganger føler jeg meg litt glemt, utrolig kjip følelse. Greit nok at skole og slikt kommer i veien, men det må da gå an å treffes litt i ny og ne fordet, for å vedlikeholde vennskapet :)

Gjest Hilde K S
Skrevet

Og det er noenlunde jevnt fordelt med hvem som tar initiativ.

Skrevet

Jeg ville ikke følt at det var de var like interesert i vennskapet med meg, som jeg var.

Skrevet
Jeg ville ikke følt at det var de var like interesert i vennskapet med meg, som jeg var.

Det stemmer nok. Er nok best å avskaffe slike overflatiske vennskap.

Skrevet

Å treffe en og samme venninne seks ganger i måneden ville vært alt for mye for min del. Jeg blir fort sliten av folk. Jeg trener og har andre aktiviteter i ukedagene, så det er stort sett i helgene og en-to dager ellers i uken jeg har tid til å treffe venner. Og da må jeg jo rotere litt på hvem jeg treffer. Samme venninnen holder det å treffe 1-2 ganger i måneden for meg. Om man er gamle venner så holder det i massevis. Om det derimot er et nytt bekjentskap, så er det klart det blir litt vanskeligere.

Jeg er ikke så begeistret for spontanitet. Jeg liker å planlegge ting flere dager i forveien. Fordi jeg som nevnt har faste aktiviteter, og så MÅ jeg ha litt tid bare for meg selv.

De folkene du treffer har kanskje nok venner fra før? Så du kommer nederst på listen?

Skrevet
De folkene du treffer har kanskje nok venner fra før? Så du kommer nederst på listen?

Det er mulig. Jeg har opplevd at noen har tatt kontakt etter flere måneders taushet. Men da har jeg mistet interessen.

Skrevet
Det er mulig. Jeg har opplevd at noen har tatt kontakt etter flere måneders taushet. Men da har jeg mistet interessen.

Skjønner hva du mener, føler på det samme selv, og har vært fristet til å kutte all kontakt. Heldigvis har jeg ikke gjort det, for plutselig kommer det tilbud om hyttetur eller kinobesøk. Og så tenker jeg at vi tross alt har det hyggelig når vi møtes.

Men det er ikke noe stas å føle seg som den maskråka... Men jeg tror nesten man må regne med å være den pågående når en skaffer seg venner? Spesielt i voksen alder, hvor mange er etablert også på vennefronten.

Skrevet
Å treffe en og samme venninne seks ganger i måneden ville vært alt for mye for min del.

Jeg treffer gjerne venninnen min seks ganger i måneden ettersom vi også trener sammen.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg har også en venninne jeg treffer mer enn seks ganger i måneden.

Gjest Hilde K S
Skrevet (endret)

Og jeg har venninner jeg har kontakt med omentrent hver dag, på telefon eller msn.

Det blir på en måte et substitutt for å treffes, når man er hjemme med ungene, de har lagt seg og man ikke har noe annet å gjøre på. Det er hyggelig.

Endret av Hilde K S
Skrevet
Og jeg har venninner jeg har kontakt med omentrent hver dag, på telefon eller msn.

Det blir på en måte et substitutt for å treffes, når man er hjemme med ungene, de har lagt seg og man ikke har noe annet å gjøre på. Det er hyggelig.

Enig, det er også naturlig for meg å holde kontakt på sms og på mail når vi ikke treffes. Men jeg gjør jo ikke dette med venninner som ikke gjør det samme tilbake. Føler det blir veldig overflatisk når man ikke utveksler et ord på over en måned. Kjedelig...

Gjest Hilde K S
Skrevet
Enig, det er også naturlig for meg å holde kontakt på sms og på mail når vi ikke treffes. Men jeg gjør jo ikke dette med venninner som ikke gjør det samme tilbake. Føler det blir veldig overflatisk når man ikke utveksler et ord på over en måned. Kjedelig...

Jeg tror ikke jeg kaller de jeg har så lite kontakt med, for venninner, men omgangskrets. Noe sånt?

Skrevet
Eller så må de planlegge flere dager i forveien. Er litt oppgitt.

Vel, vi hr alle våre liv og mye å gjøre, og vil ha litt tid alene også. Det er klart en må planlegge litt! Er som deg single, barnløs og i 30-årene men kan ikke spontant dra på ting, jeg har mitt program: jobb, trening, se en film, internett, planlegging av jobboppgaver og ekstratid til kurs utover jobb, og skal jeg på kafe, kino, konsert etc. må det planlegges, ja. Byturer også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...