Gå til innhold

Vekket av sms lørdag morgen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det bare meg som synes det er for tidlig å bli vekket av sms klokka halv ni lørdag morgen?

Hvor tidlig er det ok å sende melding på lørdager og søndager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg syns man kan sende sms naar som helst jeg. Det er jo tross alt mulig aa slaa av telefonen eller sette den paa lydloes. Det er jo umulig for andre aa vite naar du syns det er greit aa faa sms eller ei, og det er opp til deg hvor tilgjengelig du vil vaere.

Endret av MooCow
Skrevet

Sett telefonen på lydløs, så slipper du problemet!

Skrevet

Jeg er enig med den over her, når som helst er egentlig helt okei syns jeg. Jeg får sms om natten til tider, og om jeg våkner av det (noe jeg sjeldent gjør) så leser jeg meldingen, og om det ikke er viktig kan svaret vente til morgenen og jeg har stått opp. :)

Du kan gjøre det til vane å ta den på lydløs når du legger deg sånn at du slipper å våkne av det, men faren da er jo å ikke høre det om noen ringer for noe viktig.

Skrevet
Jeg er enig med den over her, når som helst er egentlig helt okei syns jeg. Jeg får sms om natten til tider, og om jeg våkner av det (noe jeg sjeldent gjør) så leser jeg meldingen, og om det ikke er viktig kan svaret vente til morgenen og jeg har stått opp. :)

Du kan gjøre det til vane å ta den på lydløs når du legger deg sånn at du slipper å våkne av det, men faren da er jo å ikke høre det om noen ringer for noe viktig.

Man kan sette meldingsvarsel til lydloes. ;) Uansett saa har vel de fleste hustelefon og?

Jeg slaar mobilen av om natten jeg.

Gjest Chiffon
Skrevet
Man kan sette meldingsvarsel til lydloes. ;) Uansett saa har vel de fleste hustelefon og?

Jeg slaar mobilen av om natten jeg.

Jeg kjenner ingen med hustelefon ;)

Skrevet
Jeg kjenner ingen med hustelefon ;)

Nei da saa. Motsatt her, vet bare om en som ikke har. ;) Men som sagt saa kan man jo sette meldingsvarsel til lydloes. Men da merker man ikke om man faar en viktig sms vil kanskje noen si ... Men er det veldig viktig tar man vel heller en telefon??

Skrevet

Jeg har alltid mobilen på lydløs om natten. Da slipper jeg at noen vekker meg med en sms, om det er viktig får heller bare være. De kan ikke forvente at jeg svarer midt på natten uansett.

Skrevet

Jeg sender meldinger når som helst på døgnet. Regner med at folk som ikke vil bli vekket om natten enten skrur av mobilen, eller setter den på lydløs.

Jeg skrur aldri mobilen på lydløs om natten, glemmer det alltid. Blir jeg vekket av en melding, så vet jeg at jeg kun har meg selv å skylde på :)

Skrevet

Jeg sendte mld til ei venninne halv 8 idag morges. Tenker ikke noe over når jeg sender mld og hva klokka er. Det er vel heller om jeg skulle ringt noen at jeg ville sett på klokka.

Jeg har tlf på lydløs om natta så sjelden jeg blir vekt.

Skrevet

Prøver å unngå å sende mellom midnatt og klokken syv om morgenen. Ellers er det greit. Jeg er ikke av de sære menneskene som blir sur hvis jeg hører lyden av en melding. Blir jeg vekt, er det likevel bare å sove videre. Jeg er som katten.

Skrevet

Takk for svar!

Da er det nok bare meg som er litt sær. ;) Er litt sliten for tiden...

Kan ikke ha tlf på lydløs på grunn av sykdom i familien.

Skrevet
Takk for svar!

Tja, vi er alle forskjellige, men ingen kan vite hva som er viktig for deg om du ikke forteller dem det. Kan du ikke sette meldingsvarsel til lydloes da?

Tredje gangen jeg gjentar det i denne traaden. :ler:

Skrevet
Takk for svar!

Sier som MooCow, sett meldingslyden til lydløs da? For hvis det er sykdom i familien og noen plutselig må ha tak i deg midt på natta, så ringer de vel? Eller?

Skrevet
Tja, vi er alle forskjellige, men ingen kan vite hva som er viktig for deg om du ikke forteller dem det. Kan du ikke sette meldingsvarsel til lydloes da?

Tredje gangen jeg gjentar det i denne traaden. :ler:

Kan jeg sette bare meldingsvarsel på lydløs og ikke tlf på lydløs? Visste ikke det. Det må jeg sjekke ut. :) Takk for tipset! :)

Skrevet

Ikke alle telefoner det går på. Du er ikke alene forrresten, jeg synes også det er en uting å sende uviktige sms midt på natten eller grytidlig på morgenen.

Skrevet
Kan jeg sette bare meldingsvarsel på lydløs og ikke tlf på lydløs? Visste ikke det. Det må jeg sjekke ut. :) Takk for tipset! :)

Det går an på de fleste nye telefoner :) Gå dit hvor man endrer meldingslyden.

Skrevet
Det går an på de fleste nye telefoner :) Gå dit hvor man endrer meldingslyden.

Kjedelig å måtte skru dette av og på hver kveld og morgen da. Man slipper det hvis vennene har et minimum av folkeskikk :)

Skrevet
Kjedelig å måtte skru dette av og på hver kveld og morgen da. Man slipper det hvis vennene har et minimum av folkeskikk :)

Det tar ikke lang tid i det hele tatt.

Og det er en mye enklere måte å løse problemet på enn å skulle ta det opp med alle venner og bekjente. Nå som mobilen har mer eller mindre tatt over for hustelefonen hos mange, har "telefonreglene" endret seg. Man tar ikke like mye hensyn lenger, ettersom mobiltelefoner kan skrues av eller på lydløs. Dermed kan telefoneieren bestemme nøyaktig når han/hun vil være tilgjengelig og ikke.

Skrevet
Det tar ikke lang tid i det hele tatt.

Og det er en mye enklere måte å løse problemet på enn å skulle ta det opp med alle venner og bekjente. Nå som mobilen har mer eller mindre tatt over for hustelefonen hos mange, har "telefonreglene" endret seg. Man tar ikke like mye hensyn lenger, ettersom mobiltelefoner kan skrues av eller på lydløs. Dermed kan telefoneieren bestemme nøyaktig når han/hun vil være tilgjengelig og ikke.

På min forrige telefon gikk ikke dette. Det er jeg igrunnen glad for i dag, for selv om jeg nå har ny telefon så vet de få av vennene mine som sendte festmeldinger om natten at de kan la være å sende det til meg. Et "du vet det er midt på natten" oppdrar de fleste ganske så enkelt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...