Gå til innhold

Vaksine eller ikke

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestemus
Skrevet

Det store spørsmålet nå for oss med 12 år gamle jenter er om vi skal la de få HPV-vaksinen eller ikke..... Synes vi har fått så alt alt for lite informasjon om det, men har jo lest litt på nettet selv.

Ser både fordelene og ulempene - men hva velger vi?!?

Hva gjør dere?

Veldig takknemlig for svar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er for ung enda, men jeg hadde per i dag sagt nei.

Skrevet

Hadde jeg hatt jenter i den aldern ville jeg sagt nei. Får anbefale dem å finne seg en gutt som er omskåret, de sprer ikke HPV. Eller bruke kondom ;)

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor dere ikke ville la døtrene deres få vaksinen?

Skrevet

Fordi langtidsvirkningene ikke er dokumentert. Den inneholder kvikksølv og beskytter heller ikke mot mer en en bitteliten prosentdel av det man kan få livmorhalskreft av.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Hadde jeg hatt jenter hadde jeg latt dem få vaksinene. Som mor kunne jeg aldr tilgitt meg selv om de senere i livet fikk kreft, og jeg satt med vissheten om at det kunne vært forhindret. Har dessuten en venninne som var med i forsøksprodjektet med denne vaksinen, og hun har ikke hatt noen bivirkninger. Syns også denne vaksinen er bedre utprøvd en svineinfluensavaksinene, som mange sikkert kommer itl å ta.

Skrevet
Kan jeg spørre hvorfor dere ikke ville la døtrene deres få vaksinen?

For høy risiko i forhold til den lille økningen i trygghet det gjør.

Gjest Gjest_Gine_*
Skrevet

Jeg har ikke barn selv men jeg fikk HPV vaksinen av mamma til bursdagsgave i fjor. Jeg satt veldig pris på dette, har mye kreft i familien og også flere dødsfall pga livmorhalskreft.

Jeg er voksen og syns dette var en flott gave fra min mor.

Skrevet

Kondom beskytter IKKE!

Jeg har valgt å la datteren min få den.

Dette gjelder ikke "bare" kreft, får en påvist celleforandringer (grad 3) så må man koniseres, dette kan føre til for tidlig fødsel hvis en blir gravid etter inngrepet er utført.

Den beskytter også mot enkelte virus som fører til kjønnsvorter.

Gjest No wonder woman
Skrevet

Mine døtre skal få den når de blir gamle nok. Ang. kvikksølv så er det så lite at man regner med at man får mer i seg av maten man spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...