Gå til innhold

Undulater.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

De driter OVERALT!!!!

De spiser på alle plantene

De bråker så det ikke er ørens lyd å få....

HVORFOR lot jeg meg overtale til dette???????HYYYYYYYL!

Noen flere som har undulater?

(tror jeg begynner å utvikle allergi)

Jeg leste mye om dem....men ingen av kosemosefineundulat-nettstedene skrav om all bæsjinga, bråket og knaskingen på alt som er grønt.

ARRRRGGGGH! frustrert.....

Skrevet

Har ikke mye annet å tilby enn litt trøst.

Jeg hadde i sin tid gleden av å dele kontor med en nymfeparakitt - og den holdt på å drive oss alle til vannvidd med bråket sitt - jeg tør ikke tenke på hvordan det hadde vært om den hadde fløyet fritt rundt. :trampe: :slår: :slåss:

Skjænner godt tanken om allergi - men hva med å begrense frittflyvingen noe i første rekke?

Skrevet

Jeg synes ikke det er riktig å ha fugler i fangenskap. Synes ikke du har noen rett i å klage når det er du selv som sperrer fuglen inne og setter begrensninger for den. Stakkars fugl!

Skrevet

hehe ups, noen som angrer skikkelig her nå?

jeg har flere undulater, men trives godt med det! :)

mine undulater er tamme og er lært opp til å holde seg på steder som de får lov til. krever mye trening og jaging i begynnelsen, men etterhvert har de blitt nokså lydige. sier jeg "neeei" om de lander på feil sted, flytter de seg raskt. når det kommer til all shitingen har jeg ikke så mye tips på det, annet enn at det er bedre å vaske litt lort hver dag, fremfor å utsette alt i mnd's-vis, da blir det fort mye mere styr å få det vekk.

er dine undulater tamme?

jeg vil anbefale deg å lage et eget hjørne/sted til dem, gjerne hvor buret står, med et par planter som kan være deres egne til å herpe, samt henge opp store grener på buret dems, der trives de godt!

Skrevet

Jeg hadde undulat for mange år siden, og kan ikke huske noen slike problemer. Kanskje den bare skjet i buret? Og plantene var i behold, de. Likte veldig godt å høre på kvitringen. Vi "ropte" til hverandre på hver vår side av huset.

Skrevet

Hei alle :goodbye:

Fuglene får være ute og fly hele dagen mens vi er på jobb.

De er tamme og sitter på fingern begge to, men de kommer bare når de selv føler for det da...

Fint tips å prøve å "trene dem" til å holde seg unna plantene.

Bare så dumt at de er på egenhånd hele dagen....og da er plantene favoritt-plassen :snurt::fnise::kjefte:

Får vel bare akseptere at det var en tabbe og leve med valget i 7 år til....*googler : "levealder undulat"*

Støvsuger HVER dag ellers hadde det vært som et teppe av fjær på stua. Og tørker bæsj stortsett HELE TIA :kjefte:

Det er jo så mye amoniakk i dritten at jeg er redd den skader møblene + at det er utrolig uhygienisk.

Samtidig vil jeg jo la dem fly hver dag også......synes synd på dem om de ikke får brukt vingene sine.....*smekker meg sjøl i panna med en diger stekepanne, FADER SÅ DUM JEG VAR!!!!!!!!*

Skrevet

Jeg vil bare rose deg for at du lar fuglene fly fritt i huset hver eneste dag, selv om det går deg på nervene. Du setter fuglenes behov foran dine egne fordi du vet at du en gang sa ja til å ha undulater. Man kan selvfølgelig si mye om å ha fugler i fangenskap, men jeg synes det virker som at du tar ansvar.

Skrevet

Ok, jeg skjønner at det har sine ulemper å ha dem ute i stua. Dere har kanskje ikke så stor leilighet at dere kan stenge dem av på ett eller to gjeste-/arbeidsrom? Dersom du lot dem ha ett rom å holde fast til på hadde kanskje det vært det beste? Så kunne de flydd ute i stua bare av og til.

Skrevet

Kan du ikke gi dem bort da? Det er sikkert noen som vil ha gratis undulater med bur.

Prøv lapp på butikken, eller annonse i avisen, finn.no el.

Skrevet
Får vel bare akseptere at det var en tabbe og leve med valget i 7 år til....*googler : "levealder undulat"*
:fnise:

Du kan jo alltids satse på at snuppa vil ha dem med seg når hun flytter på hybel? Med godt stell (og det tror jeg vi er enige om at dem får :klemmer: ) så øker levealdern veldig [/b,]og kan bli opptil 20 år! *kaster konfetti i luften*

(jeg har googlet) :ler:

Skrevet

Måtte le litt for meg selv da jeg leste hovedinnlegget her :fnise:

Jeg hadde undulater da jeg var liten, og jeg hadde selv ansvaret for dem. Etter noen år angret jeg meg sterkt for at jeg maste meg til å ha undulater.

Det var koselig mesteparten av tida, men det var alltid frø og fjærer overalt, selv om man nettopp hadde støvsugd, og de bet på knottene på fjernkontrollen, og dreit på gardinstengene (jeg måtte alltid vaske det bort)

De levde vel ganske lenge, tror jeg, men da pus fikk tak i den ene fuglen en dag, tok det ikke lang tid før den andre døde av kjærlighetssorg :(

Syntes det var trist når de ikke var mer, men jeg har lovet meg selv at en undulat, eller en annen fugl for den slags skyld aldri skal få bo i mitt hus iallefall. Jeg skal IKKE gi etter for ungenes mas! :romeo:

Synes det er koseligst å mate småfuglene ute i det fri, jeg!

Gjest Unn Du Lat
Skrevet

Nei, undulat skal jeg aldri ha igjen!!! Hadde en for en stund siden, og den holdt på å drive meg fra sans og samling pga støyen. Fy, som den skrek og flakset! Jeg ga fuglen bort til en barnefamilie der den ser ut til å ha fått det bra. Jeg er glad for å kunne leve et normalt liv igjen.

Skrevet

Bestevenninnen min da jeg vokste opp hadde flere undulater. Tror de hadde fem på rad. Til å begynne med var det jo stas og jeg var vel litt misunnelig på at hun fikk ha kjæledyr, det fikk ikke jeg lov til. Etterhvert syntes jeg det virket som om det var mer mas enn kos og dessuten virket noen av fuglene de hadde litt nevrotiske eller hva man skal si. De fikk ikke fly når de var hjemme alene, så de satt mye i buret sitt. Der satt de gjerne og hogg til speilbildet sitt... Og det var jo artig nok at en av disse fuglene satte seg på skulderen og sånn, men den likte også godt å sitte på kjøkkenlampa av stoff og den gjorde jo fra seg stadig vekk. Jeg syntes det var veldig uhygienisk, men var liten, så jeg kunne ikke si noe. Men etter at jeg fikk dritt i maten kunne jeg ihvertfall si at kanskje undulaten kunne være i buret akkurat når vi spiser... Et fåtall ble noe særlig tamme også, det var vel bare én som de klarte å få til å si noen ord. Så jeg synes at undulater/fugler generelt er oppskrytt. Du kan være glad for at du ikke har nymfeparakitt eller arapapegøye, for de bråker mye mer enn en skarve undulat... Nymfeparakittene skriker helt øredøvende.

Skrevet

Jeg har undulat, og jeg er overlykkelig for å ha han!:) Han er nydelig, underholdende og han er en av familiens øyesteiner:) ja, han griser litt med mat og lorter alle veier, men hva gjør vel det? han gir meg så mange gleder :) Han er tam som et lam og han snakker så mye at han imponerer alle og enhver! Jeg er overlykkelig for å ha han og har ikke angret et sekund:)

men flott at du tar ansvar og bla lar de få lov å fly mye ute! det er kjempeviktig!!

Skrevet

Så klart undulater bæsjer og snakker?? Hmmm..tror de fleste vet det når de går til anskaffelse av fugler.

Skrevet

jeg har 6 undulater:-)

men er vant til at skravler: p

men desverre vil dem ikke ut og fly:(((

må prøve for det er ikke koselig at dem sitter i buret hele tiden

Gjest Purple Haze
Skrevet

Bare for å gni det inn: jeg hadde en undulat som ble 16 år gammel :ler:

Gjest katteelsker
Skrevet

Skaff deg et par katter så er problemet raskt løst. Katter er gladi i undulater. Katter pisser og driter kun på kassa si og er kosete og beroligende. skriker ikke. Bare koselig maling og imøtekommende glade mjau.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...