Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)

Hei! Jeg lurer på om dere kunne anbefalt en bra hudpleieserie som er økologisk, kikker litt på iherb.com og tror jeg vil kjøpe der! :)

Jeg har blandingshud, lite urenheter, men blir fort blank og får tørre partier. Har litt sorte prikker på nesen. Fuktfattig med andre ord ;)

Ååå hvis dere har veldig lyst, kan dere jo anbefale en sjampo og balsam også da.. en som ikke tynger så veldig på håret :)

Endret av Sandbekken
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av shampo og balsam er John Master Organics veldig bra, de har de kanskje ikke på iHerb da, men de fåes på f.eks feelunique, eller i norske nettbutikker. Det finnes også en del andre tråder om emnet her inne hvis du bare søker på økologisk...;) Det finnes OGSÅ en egen iHerb tråd der du kanskje kan finne noen forslag. Greit å lese på fram til du får flere svar...:)

Gjest Sandbekken
Skrevet

Takk for svar! ja, jeg har lest litt, men jeg finner ikke noen tips om hudprodukter for min hudtype, derfor åpnet jeg denne tråden :/

Skrevet

Ta en tur innom helsekosten og se hva som finnes. De er som regel ganske flinke og finner produkter til din hud og dine behov.

Har begynt å kjøpe hudpleie der selv i det siste og liker det jeg har funnet så langt. Har byttet ut ansiktkrem, håndkrem, deo og fuktighetskrem til kropp med grønne alternativer og huden min takker meg:D

Skrevet

Kan anbefale serien fra Nothing Nasty. Tror din hudtype kan minne om din, kan da anbefale Flawless Facial Moisturizer. Dette er oljer, kan høres rart ut å tilføre oljer på blandings-/fet hud, men huden min har aldri vært så god før. Kan virke som dyre produkter, men de er kjempedrøye og eieren er norsk (dvs. det gjør ingenting om du bestiller for over 200,-, hehe). Kan også oppfordre deg til å søke litt her: Cosmetic database her står det en god del om kjemikalier og annen galskap og du kan søke på produkter du har stående eller vurderer å kjøpe, osv. Lykke til!

Skrevet (endret)

Dobbelt opp visst!

Endret av Ginen
Gjest Gjest_Bente_*
Skrevet

Er selv happy bruker av John Masters hud- og hårpleie. Du får begge blant annet her

Skrevet (endret)

Jeg har brukt Dr Hauschka sine produkter, og er meget fornøyd. De har også et sånt deilig ansiktsvann.

Av ansiktsmaske liker jeg Anne Marie Borlind sin. Den renser bra.

Deilig å ikke få allergiske reaksjoner. Jeg reagerer på mange av de dyre merkene.

Også shampoo og balsam ja - mitt slitte hår reagerer bra på Einerlåg. Dufter naturlig, og slipper at det svir eller tørker ut håret.

Endret av Linda29
Gjest Simbelmynë
Skrevet (endret)

Jeg er fornøyd med Green People. De har både hudpleieprodukter og shampo og balsam (som jeg får nydelig hår av!). De er økologiske, stort sett veganske (ingen av produktene er testet på dyr), og de gir 10% av overskuddet til veldedighet. Jeg kjøper disse produktene på Vita.

Ellers liker jeg også Origins.

Endret av Simbelmynë
Gjest Gjest_Sandbekken_*
Skrevet

Tusen takk for svar! jeg var hos helsekosten å kjøpte dr.H sin ansiktsrens, med denne kan jeg faktisk skippe nattkremen (de anbefaler det for at huden skal balansere seg selv)

Synes den var kjempegod! jeg prøvde kremene deres på hånda, men de virka så fete, så jeg sa jeg skulle tenke litt mer på det.. Du som bruker Dr.H, Blir du blank av kremen? Hvilken bruker du? :)

skal kikke litt på linkene dere fant til meg også :)

Skrevet

Vil bare gjøre deg oppmerksom på at selv om ingrediensene er økologiske, er det fremdeles noen av dem som kan være "skadelige"om du forstår. Kommer helt an på motivasjonen din til å starte med "grønne" ting :) Om det er idealistisk, at du ikke ønsker å tilføre huden div. stoffer eller du vil ha stålkontroll på hele greia. Søk på ingrediensene på den nettsiden jeg nevnte. Som sagt, det kommer jo helt an på:)

Gjest Sandbekken
Skrevet

^ takk! det skal jeg gjøre :)

tanken er vel at jeg vil styre unna mest mulig av de stygge ingrediensene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...