Gå til innhold

dere på ketolyse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skulle prøve meg på ketolysekuren men fant ut at dette ikke er noe for meg.

Ser at mange skriver at man kan spise

"ubegrenset"(mye i allefall) av blomkål, brokkoli o.l.

Men da jeg veier det opp blir 100g nesten ingenting. I 100 g er det 3,0 g karb. Dvs det er ikke mange 100 g man kan spise, siden man gjerne vil spise noe annet i løpet dagen som kanskje inneholder noe karb.

Jeg lurere på hvordan i alle dager dere legger opp mat til dette?

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Skulle prøve meg på ketolysekuren men fant ut at dette ikke er noe for meg.

Ser at mange skriver at man kan spise

"ubegrenset"(mye i allefall) av blomkål, brokkoli o.l.

Men da jeg veier det opp blir 100g nesten ingenting. I 100 g er det 3,0 g karb. Dvs det er ikke mange 100 g man kan spise, siden man gjerne vil spise noe annet i løpet dagen som kanskje inneholder noe karb.

Jeg lurere på hvordan i alle dager dere legger opp mat til dette?

Takker for svar.

Er vel ca 2.1gram karbohydrat pr 100gram brokkoli.

Personlig er jeg ikke så glad i Ketose dietter ala Atkins, dog jeg selv går på lavkarbo inntar jeg fortsatt såpass mye at jeg ikke går inn i ketose.

All forskning jeg har lest har vist at personer på Ketose/lavkarbo dietter går ned raskere enn noen som går på en mer balansert diett, men det viser seg også at disse har en mye høyere sjangs (40% hvis jeg husker rett) til å legge på seg igjen når de går tilbake til ett mer normalt kosthold/hverdag, men hos de som hadde en balansert diett, men selvsagt sunnere mat og lavere kalorier var tallene ca. 20%.

Er mange myter rundt Atkins dietten for eksempel der han mente man kunne spise så mye fett/proteiner man ville fordi kroppen uansett vil forbrenne fett, dette har vist seg ikke å være sant. De som begynte på Atkins dietten inntok lavere mengder med kalorier enn det de gjorde før, og det er akkurat det det til slutt ender opp med, inntak og forbruk av energi.

Det er også en myte rundt Atkins der man kan spise bacon og annen fet mat av uante dimensjoner, men selv om dette nødvendigvis ikke legger på vekta, så er det ikke bra for hjertet/lungene og blodårene. Man kan/bør faktisk ikke spise usunt fett på denne typen dietter heller, men forholde seg til sunt fett som finnes i f.eks fisk.

Til syvende og sist bør man finne seg ett balansert kosthold man kan fortsette å leve med når dietten er ferdig, hvis ikke kommer vekta til å komme tilbake, og ofte mere til.

Men for å kanskje svare på spørsmålet ditt :gjeiper: så har jeg ett bar bodybuilder kompiser som bruker dette før konkuranser, og de lever stort sett på 5 måltider pr dag, bestående av nesten kun rent kjøtt av kylling, svin og argentinsk okse med noe salat til (de her går ikke over 20g karbo pr dag).

En annen av de spiste kokt torsk 5 ganger pr dag i 4 uker i strekk, så igjen ikke noe for de fleste.

Regner uansett med at de fleste her vil peke deg til www.lavkarbo.no eller lignende sider for oppskrifter.

Gjest Purple Haze
Skrevet (endret)

Jeg har gått på Ketolysedietten, gått ned 30 kilo, og holder fremdeles vekta 3 år etter endt kur. Bare for å ha nevnt det ;)

Jeg orker ikke skrive i detalj hvordan jeg la opp kostholdet for å holde meg under 15 g karber pr dag, men jeg veide aldri blomkål og brokkoli før jeg spiste det. Og jeg spiste en god del av det.

Hvis man liker lavkarboprinsippet, vil jeg først og fremst råde folk til å kutte ut sukker og raske karbohydrater - uten å gå på diett.

Det er et råd alle har nytte av, og hjelper veldig på vekta.

Edit: skrivefeil

Endret av Purple Haze

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...