Gå til innhold

Fortell meg hvor galt det jeg gjør er?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jonna_*
Skrevet

Jeg satt med min sønn i sofan heromdagen, sambo kom hjem fra jobb i 7 tiden. Jeg så en halvtime på "klokken 8 hjemme hos meg", sambo satt på PC da. I ni tiden sa jeg at jeg ville se "Greys Anatomi". Sambo ble skikkelig sur og sint (han begynte å brøle, det gjør han alltid når han er sint, alltid, jeg kan ikke stoppe han uansett) sa at det fikk jeg ikke lov til. At jeg hadde okkupert tv en halvtime og at jeg kunne bare "reise og ryke". Jeg ble skikkelig forbannet og skrudde av tvèn. Sa at det er urettferdig, at jeg ikke likte at han sa at jeg ikke fikk lov til noe, at vi kunne være to om ting. Jeg var ikke hissig på den måten at jeg hevet stemmen, jeg gjør ikke det så fort. Jeg skrudde av tv fordi jeg er lei av hans diktatur over tvèn og at jeg ville at han skulle høre på meg. I de årene vi har vært sammen så har jeg gitt avkall på hvert eneste program som jeg vil se. Han blir sur, lager bråk sier at de jeg vil se på er hjernedødt, blir sur og forbannet... I mine øyner er det han ser på ikke noe bedre en det jeg vil se på. Og jeg kan ikke si til han at han ikke har stemmerett over tv lenger etter han har sett på nyhetene en halvtime 3 ganger hver kveld. At han ikke kan se alt det andre han bare ser på hver kveld, han ser på tv fra han står opp/ferdig på jobb, til han legger seg hver dag om det ikke skjer noe annet. Jeg bestemmer ikke at jeg skal se på noe, han bestemmer alt.

Når jeg skrudde av tvèn så kastet han fjernkontrollen på meg. Den traff meg og det var vondt. min SØNN SATT LIKE VED SIDEN AV MEG. Fjernkontrollen gikk i stykker og delene inni spratt forskjellige veier.

Sambo var svart i øynene og gal i humøret. Jeg forholdt meg fortsatt rolig, tenkte på gutten. Tok han med meg ut og spiste kveldsmat med han. Fikk han lagt og gikk og la meg. Da jeg fulgte han opp sa han "Jeg blir så sint på Petter av og til, han er så urettferdig. Traff han deg når han kasten den der?"

Nå vil ikke sambo snakke med meg. Han har en kald skulder og mener at jeg ikke har respekt for han. At jeg lærer gutten å ikke ha respekjt for han, siden jeg bare skrudde av tvèn, det viser hvor respektløs jeg er og at jeg vil lære gutten det samme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ser på dritt på TV, og han ser nyhetene. Selvsagt er det bedre. Kanskje dere ikke passer så bra sammen? Han liker å følge med på verden, du liker dårlige såpeopra show.

Gjest Gjest_Jonna_*
Skrevet
Du ser på dritt på TV, og han ser nyhetene. Selvsagt er det bedre. Kanskje dere ikke passer så bra sammen? Han liker å følge med på verden, du liker dårlige såpeopra show.

Jëg ser og på nyhetene, men jeg ser det maks en gang hver kveld. han ser på tv hele kvelden, det er han som velger hvert program, alt som skal sees på hle ettermiddagen/kvelden. Nyhetene var ikke poenget.

Skrevet

Helt ærlig syns jeg samboeren din høres ut som en drittsekk og jeg ville begynt å stille krav til at han skulle oppføre seg bedre. I hvert fall når du har et barn som er vitne til oppførselen hans og kanskje blir redd/får skyldfølelse for det som skjer.

Skrevet

For å ha det sagt, Grey's Anatomi er en god serie.

Planlegg TV-hverdagen litt mer. Inngå kompromisser. "Du ser på det, jeg ser på det."

Ta gjerne et ukeblad og kryss av hva dere vil se på. Vil begge se på forskjellige programmer på samme tid, så bli enige om det.

Det jeg vil ha fram til, etter at dere har snakka litt om det (ikke nødvendigvis planlegge), så kan man si "nehei, du får ikke se på American Chopper fordi du glemte å krysse det av".

Men ja, han er en tyrann og hadde ingen grunn til å hisse seg så ekstremt opp. Håper fjernkontrollen er ødelagt og han må kjøpe seg en ny TV. (Eller bli sur på deg, og en ny TV ikke blir innkjøpt, og da er problemet løst.)

Skrevet

Man trenger ikke en ny TV om fjernkontrollen går i stykker.

Gjest Langt mot Norad
Skrevet
Man trenger ikke en ny TV om fjernkontrollen går i stykker.

Televisionen er for lengst over, så.. nei!

Skrevet

Du gjør sønnen din urett ved å tvinge ham til å vokse opp med denne mannen i huset. Deg selv også, men du er jo ikke tvunget, er voksen og har ansvaret selv for hvordan du velger.

Skrevet

For meg høres det ikke ut som han har spesielt mye respekt for deg.. Men jeg må innrømme at vi har hatt litt av den samme diskusjonen her. Han vil se nyheter og sport - og jeg vil se Greys og andre såper..

Løsningen ble at vi kjøpte en tv til - slik at de gangene vi hadde full kræsj - så ser vi på hver vår etasje.. (Dette skjer ikke så ofte nå - litt mer under fotballsesongen.. - men i snitt over året kanskje en gang pr måned).. Det ser altså ut til at dere har dette litt mer i hverdagen enn hva vi hadde.

Det skremmer meg at han kan kaste ting på deg.. JEg tror jeg ville fortalt han hvor skapet skal stå. Takler han ikke dette - ja da vil jeg si at han ber om en singeltilværelse. Det er ikke bra at din sønn skal vokse opp med en han må være redd... - men det trenger jeg vel ikke å si. Det at du skrev dette innlegget viser vel at du tenker litt av det samme selv.. Lykke til!!

Skrevet

Problemet her er jo ikke hvem som har rett, men hvordan dere løser problemene. Det virker jo som dere begge to er veldig umodne. Skru av tv og kaste fjernkontroll. uff vet ikke om jeg syns det hørtes ut som et trivelig og godt forhold.

Skrevet

Tenk på sønnen din. Når din sambo kaster ting på deg har han gått langt over streken. Skal barnet ditt vokse opp med vold? (ja - det er vold, pluss den psykiske volden).

Er det du som har skrevet under barn og familie om det som skjedde da sønnen din hadde overnattingsgjester i går under Dilemma? Synes du bruker samme gjestenick, og at din samboer roper til deg ligner også.

Skrevet

Alternativet er å kjøpe en TV til så dere begge kan se det dere vil. Hvis problemet med TV'en bare er en del av problemet deres, bør du kanskje revurdere forholdet. Spesielt er jeg enig i den som skrev ovenfor her om at du må tenke på gutten din. Et ulykkelig hjem skader et barn mye.

Gjest TS Jonna
Skrevet
Tenk på sønnen din. Når din sambo kaster ting på deg har han gått langt over streken. Skal barnet ditt vokse opp med vold? (ja - det er vold, pluss den psykiske volden).

Er det du som har skrevet under barn og familie om det som skjedde da sønnen din hadde overnattingsgjester i går under Dilemma? Synes du bruker samme gjestenick, og at din samboer roper til deg ligner også.

Ja, det er jeg som har skrevet der og. Det startet med den fjernkontrollepisoden for noen dager siden og toppet seg med denne overnattingen i går/natt.

Skrevet

Jeg synes din samboer høres ut som en skikkelig drittsekk. Minner meg litt om min mors tidligere kjæreste som må ha vært sosiopat/psykopat.

Kan du leve med denne mannen? Vil du la sønnen din vokse opp med dette mennesket i livet sitt?

Det høres ikke ut som du har det spesielt bra heller. Hvis dette er gjentakende oppførsel synes jeg du skal kaste han ut.

Skrevet
Ja, det er jeg som har skrevet der og. Det startet med den fjernkontrollepisoden for noen dager siden og toppet seg med denne overnattingen i går/natt.

Så da er ikke problemet bare tven og løsningen å ha to tver. Men det ser du selv, ellers hadde du ikke bedt om råd her.

Tenk først og fremst på barnet ditt. Jeg måtte også gjøre det slutt med en samboer, fordi barnet kom i en alder der barnet oppdaget at "mamma har ikke bare gått på en dør". Mitt barn tok heller ikke med seg venner hjem. Ikke før jeg ble singel igjen, og jeg gjorde det slutt pga barnets vel. Jeg var alt så hjernevasket og vant med å føye meg etter ekssamboeren, at jeg sikkert hadde holdt ut enda. Som jeg skrev i den andre tråden, ble lufta til å puste i, da jeg ble singel og barna kom på besøk igjen.

:klemmer: Husk at du er sterkere enn du tror. Nå er barnet ditt 11år. Gi barnet en sjanse og også deg selv.

Skrevet

Det der preger nok barnet ditt mye allerede.

Ta ansvar.

Gjest Distiller
Skrevet

Jeg har lest overnattingstråden også.

Ikke utsett sønnen din for dette. Ta ansvar, og kom deg bort fra denne mannen.

Skrevet

Jeg blir ganske irritert over mødre som finner seg i sånt som dette. At du er såpass egoistisk og svak at du utsetter sønnen din for dette. Samboeren kaster fjernkontrollen på deg, og du spør om hva du har gjort galt!?! Jo, det skal jeg fortelle deg: Det du gjør galt er at du ikke kaster ut denne fyren. PÅ FLEKKEN.

Gjest TS Jonna
Skrevet

Jeg mente `fortell meg hvor galt det jeg gjør er!`Ikke hva gjør jeg galt. jeg tenker akkurat på ting som hvor galt er det for min sønn. Vi har et felles barn og, det gjør det hele enda vanskeligere. Jeg drømmer mye om å gå, men jeg er så redd for at det skal bli mye rot frem og tilbake. jeg vil være ferdig i hodet mitt når jeg går. En av grunnene til at jeg skrev inn her var for å finne argumenter og styrke. Samtidig så innser jeg at jeg er så usikker i meg selv at det kan hende at jeg ikke klarer å gå, eller at jeg ikke tør.

Ikke at det er så viktig, men han kastet fjernkontrollen så den traff meg i siden, ikke i hodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...