Gjest Keyser Soze Skrevet 17. oktober 2009 #1 Del Skrevet 17. oktober 2009 Lurer på om dere har noen eksempler på coversanger som er bedre enn orginalen. Jeg kan begynne med låta Heartless av Kanye West. Orginalen er i beste fall middelmådig, mens The Frays cover er helt fantastisk. Sistnevnte er faktisk en av mine favorittsanger nå for tiden. Her er begge versjonene: Kanye West - Heartless Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17. oktober 2009 #2 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeg synes Bruce Springsteens cover av Jersey Girl er bedre enn Tom Waits' original. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PiriPiri Skrevet 17. oktober 2009 #3 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hurt er bedre med Johnny Cash enn originalen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vettel Skrevet 17. oktober 2009 #4 Del Skrevet 17. oktober 2009 Hurt er bedre med Johnny Cash enn originalen Det jeg skulle si jo!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keyser Soze Skrevet 17. oktober 2009 #5 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jeff Buckleys versjon av Hallelujah er bedre enn Leonard Cohens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ingrid_* Skrevet 17. oktober 2009 #6 Del Skrevet 17. oktober 2009 Låta "Metal Heart" er mye bedre av Dimmu Borgir enn av Accept som har den originalt. Tipper flere her er enige med meg i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #7 Del Skrevet 17. oktober 2009 k.d. lang sin versjon av Hallelujah. Samt hennes versjon av Crying. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 17. oktober 2009 #8 Del Skrevet 17. oktober 2009 Jimi Hendrix sin versjon av "All along the watchtower" er bedre enn Bob Dylan sin etter min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 18. oktober 2009 #9 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeff Buckleys versjon av Hallelujah er bedre enn Leonard Cohens. Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Relativista Skrevet 18. oktober 2009 #10 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) (Dette er rent subjektivt.) Men jeg liker Ryan Adams' versjon av bedre enn http://www.youtube.com/watch?v=Vy1ueZf1WMQ. (OK, da: ) Endret 18. oktober 2009 av Relativista Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keyser Soze Skrevet 18. oktober 2009 #11 Del Skrevet 18. oktober 2009 (Dette er rent subjektivt.) Men jeg liker Ryan Adams' versjon av bedre enn http://www.youtube.com/watch?v=Vy1ueZf1WMQ. (OK, da: ) Det er selvfølgelig subjektivt, slik du sier, men jeg er ikke enig i at Ryan Adams' versjon er bedre enn Oasis'!Synes forøvrig at denne coveren er veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 18. oktober 2009 #12 Del Skrevet 18. oktober 2009 Whitney Houstons versjon av "I will always love you". Og Johnny Cash med "Hurt", som allerede nevnt. Men ofte liker jeg både originalen og coverversjonen når jeg først liker en sang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
a cupcake Skrevet 18. oktober 2009 #13 Del Skrevet 18. oktober 2009 Liker Mad World av Gary Jules. Den er visstnok en coversang, men jeg ser ikke ut til å finne originalen! :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keyser Soze Skrevet 18. oktober 2009 #14 Del Skrevet 18. oktober 2009 Liker Mad World av Gary Jules. Den er visstnok en coversang, men jeg ser ikke ut til å finne originalen! :S Det stemmer at det er en cover. Det var Tears For Fears som hadde orginalen på 80-tallet. Lete, lete... her er den: http://www.youtube.com/watch?v=9ZRib_aAQFQ Er enig i at Gary Jules' versjon er mye bedre. Dessuten så minner den meg om en av de beste filmene gjennom tidene: Donnie Darko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #15 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg synes "Sweet Child of mine" er bedre med Sheryl Crow enn Guns'n roses (please don't shoot me ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #16 Del Skrevet 18. oktober 2009 Jeg synes "Sweet Child of mine" er bedre med Sheryl Crow enn Guns'n roses (please don't shoot me ) Hvor er hagla mi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reveal Skrevet 19. oktober 2009 #17 Del Skrevet 19. oktober 2009 Blir et svar litt på siden (for jeg liker også orginalene veldig godt) og det heller ikke er en ren "cover"- men denne mixen er helt knall:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 20. oktober 2009 #18 Del Skrevet 20. oktober 2009 Tori Amos sin versjon av '97 Bonnie and Clyde er bedre enn Eminem sin. Eminem: http://www.youtube.com/watch?v=HeXYMUiN7SY Tori Amos: http://www.youtube.com/watch?v=Szw_9GmRDsI (videoen er ikke Tori Amos sin) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Grey Skrevet 20. oktober 2009 #19 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeff Buckleys versjon av Hallelujah er bedre enn Leonard Cohens. Næ-ei! Jeg synes "Sweet Child of mine" er bedre med Sheryl Crow enn Guns'n roses (please don't shoot me ) Og det var det allerede noen som tok seg av... Enig i at Hurt er bedre med Johnny Cash, syns hans versjon av Personal Jesus er bedre enn originalen også. Oooog kan strekke meg til at The Man Who Sold the World er minst like bra med Nirvana som med David Bowie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 20. oktober 2009 #20 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Ikke slå, men jeg liker best Michael Jackson's versjon av Come Together. Originalen av The Beatles Michael Jacksons versjon Endret 20. oktober 2009 av Tutta Løvensvans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå