Gå til innhold

Coversanger som er bedre enn orginalen

Gjest Keyser Soze

Anbefalte innlegg

Gjest Keyser Soze

Lurer på om dere har noen eksempler på coversanger som er bedre enn orginalen. Jeg kan begynne med låta Heartless av Kanye West. Orginalen er i beste fall middelmådig, mens The Frays cover er helt fantastisk. Sistnevnte er faktisk en av mine favorittsanger nå for tiden. Her er begge versjonene:

Kanye West - Heartless

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Ingrid_*

Låta "Metal Heart" er mye bedre av Dimmu Borgir enn av Accept som har den originalt. Tipper flere her er enige med meg i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Whitney Houstons versjon av "I will always love you". Og Johnny Cash med "Hurt", som allerede nevnt.

Men ofte liker jeg både originalen og coverversjonen når jeg først liker en sang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keyser Soze
Liker Mad World av Gary Jules. Den er visstnok en coversang, men jeg ser ikke ut til å finne originalen! :S

Det stemmer at det er en cover. Det var Tears For Fears som hadde orginalen på 80-tallet. Lete, lete... her er den: http://www.youtube.com/watch?v=9ZRib_aAQFQ

Er enig i at Gary Jules' versjon er mye bedre. Dessuten så minner den meg om en av de beste filmene gjennom tidene: Donnie Darko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeff Buckleys versjon av Hallelujah er bedre enn Leonard Cohens.

Næ-ei! :nei:

Jeg synes "Sweet Child of mine" er bedre med Sheryl Crow enn Guns'n roses (please don't shoot me :) )

Og det var det allerede noen som tok seg av...

Enig i at Hurt er bedre med Johnny Cash, syns hans versjon av Personal Jesus er bedre enn originalen også.

Oooog kan strekke meg til at The Man Who Sold the World er minst like bra med Nirvana som med David Bowie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...