Gå til innhold

Ville selge datteren sin....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så dere det på TV?? Det russiske ekteparet som ville selge datteren sin???

:grine:

...er alt jeg har å si.... :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det - man må være litt skrudde i hodet for å gjøre noe sånt , men det er vel kanskje også litt betegndende for hvor jævlig noen kan ha det og hva man kan få seg til å gjøre i en fortvilt situasjon.

Nå fikk jeg ikke med meg helt hvorfor de skulle selge barnet - men det var for å skaffe penger til broren til den ene?

Skrevet

Nei det så jeg ikke. Men jeg må si jeg ikke kan skjønne at noen vil selge barnet sitt. I hvert fall ikke om grunnen er den Punky skrev.

Skrevet
Så dere det på TV?? Det russiske ekteparet som ville selge datteren sin???

:grine:

...er alt jeg har å si.... :cry:

jeg så ikke det programmet men

regner med at de hadde veldig dårlig råd?

hvis de har flere barn er det vel bedre at de barna får det bedre..

er jo i prinsippet det sammme som adopsjon da

Skrevet

Kanskje det var nettopp for å sikre sin datter et bedre liv, med utdannelse osv. Er en del i Russland som ikke har råd til slikt, og velger derfor alternative måter å skaffe det til seg selv og sine på :wink:

Skrevet

Det er mange tragiske menneskeskjebner rundt omkring. Bare noen promille kommer i avisen og på tv dessverre.

Skrevet

Fattigdom får en til å gjøre det utroligste.

Også her i Norge. En dame ville barnevernet skulle ta barna hennes. Hun hadde ikke råd til å gi de det de trengte, ville de skulle ha det bedre.

Tragisk at det blir sånn under dårlige kår :cry:

Skrevet

Jeg syns nå det vitner om kjærlighet å ville ofre så mye av seg selv for sine barn.

Russisk adopsjon er ganske big business. Bare å ta et søk på nettet. Spesielt adopteres det mye til USA.

Det er lett, det er billig og det er utrolig mange fattige mennesker i Russland som ønsker mer for sine barn enn det de kan gi de.

Hva er egentlig så galt i å ville gi sine barn mer enn fattigdom, alkohol, dop og prostitusjon?

Skrevet

Det er storsinnet av en mor å ville gjøre noe slikt for barnet. Da setter man barnet absolutt først.

Allikevel river det i hjerterøttene mine for disse menneskee som ikke har annet valg. Det må være noe av det vondeste en mor skal måtte leve med. Tenker liksom på å gi fra meg et av mine barn nå.

Nei, det er ille.

Gjest Anonymous
Skrevet

Forferdelig!!!

I motsetning til flere her så synes jeg IKKE at dette er det minste storsinnet eller nobelt gjort av foreldrene! Broren til en av foreldrene trengte penger, så derfor selger de barnet sitt :o Ja, de er sikkert veldig fattige osv,men måten de gjorde det på... De visste jo ingenting om dem som kjøpte barnet! De kunne vært voldelige,psykopater,pedofile osv osv

Foreldrene var sikkert i en meget presset situasjon, og ante ikke hva de skulle gjøre. Men jeg hadde heller solgt meg selv,solgt min mann,solgt min bror( :blunke: )solgt noen innvoller...ja, tror jeg hadde gjort det meste før jeg solgte barnet mitt til fremmede på gaten. Hvis de følte at de ikke klarte å ta vare på barnet sitt kunne de levert henne på et barnehjem....

Gjest Anonymous
Skrevet

Er enig med siste gjest. At noen kan synes det er en nobel handling å selge et barn til spottpris til hvem som helst... :roll:

Skrevet

vanskelig å mene noe om det før man er i den situasjonen selv da

ganske fjernt fra vår hverdag

Skrevet

Ære være nordmenn som tror at et slikt valg er kjempelett og noe man gjør for moro skyld, samt de som tror at alle andre i verden har det like godt som oss. AMEN!

Skrevet

Hvis du sitter i en situasjon hvor du har to barn, og de sulter begge to, så er du ganske mer desperat enn at du leverer dem på et barnejem. Å selge et barn, forhåpentligvis til et bedre liv, samt få penger så du kan fø det andre er faktisk en løsning for desperate mennesker. Å gi det vekk til et barnehjem vil ikke nødvendigvis tjene til noe godt for noen parter. Barnehjem i østblokklandene har ikke akkurat de beste skussmål, for å si det mildt. Samtidig er det mer stigmatiserende å si at man er vokst opp på et barnhjem fremfor en adoptivfamilie. Sistnevnte kan også være en skjult hemmelighet og derfor ikke et problem i det hele tatt.

Jeg mener at det er nobelt for en desperat mor å gi opp sitt ene barn for å kunne hjelpe det andre i samme slengen. Ved å ta det valget, så klarer hun kanskje å beholde det ene, i stedet for å måtte gi fra seg begge.

Det er lett for oss å si at barnet ville hatt det bedre på et barnehjem, men vi kommer fra en ganske annen kultur enn det det er snakk om i dette tilfellet. Å dømme folk ut ifra hvordan vi har det er lite matnyttig i denne saken.

Skrevet

:applauderer Bande:

Gjest første gjest
Skrevet

For det første..denne moren hadde vel ikke flere barn? Så derfor synes jeg ditt innlegg, Bandena, ikke hadde så mye med saken å gjøre!

Det er vel ingen av oss som fullstendig kan sette oss inn i denne saken... synes derfor det er en smule underlig at dere kan se foreldrene kun som storsinnet!!! Vi aner jo ikke hele situasjonen til dette foreldreparet! Det som kom frem på nyhetene(TV2), og som jeg tar utgangspunkt i er at de pengene de fikk for datteren skulle gå til en av foreldrenes bror, og at de stod på en jernbanestasjon med datteren sin og prøvde å selge henne til tilfeldig forbipasserende :o

Jeg hadde forstått at dere synes dette var storsinnet hvis foreldrene til jenta hadde gått frem på en annen måte. Hadde de gjort dette for at datteren skulle få det bedre, ville de vel ikke bare solgt henne til totalt fremmede? De hadde jo ingen aning om hva slags menneske det var som kjøpte henne! Hva slags mennesker er det egentlig som kjøper et barn på denne måten? Og ja jeg ville synes det vitnet mer om at de hadde sin datters interesse i tankene hvis de leverte henne på et barnehjem, eller brukte tid på å finne noen de følte kunne gi datteren et godt liv!

Skrevet

Selvsagt har det noe med saken å gjøre. Har du noe som helst innblikk i adopsjonsprosessen i Russland og HVEM som ofte adopterer bort barna sine, hadde du også skjønt at både Bande og jeg uttaler oss på et generelt grunnlag.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi diskuterer vel en spesiell sak her?

Du kan vel fortelle litt om adopsjonsprosessen, da! Det er jo kjekt med ny kunnskap.

Jeg kan fortsatt ikke se hva foreldrene gjorde som var så storsinnet i denne saken! Jeg synes det blir tillagt denne saken mye som jeg rett og slett ikke kan se at stemmer!

Jeg har ikke bodd i Norge i hele mitt liv, og jeg har sett mye vondt! Faktisk har jeg også vært borti at folk har tjent penger til å forsørge resten av familien ved å sende ett barn bort, men jeg har aldri sett at foreldrene ikke gjorde alt i sin makt for å finne noen de trodde ville ta godt vare på barnet!

Skrevet

Det finnes mange adopsjonsbyråer på nett, samt en god del amerikanske forum for adopsjonsforeldre.

Google finnes, kan du google?

Skrevet

Nå var det flere som dro inn andre faktorer i diskusjonen enn det som muligens var utgangspunktet, og hvis det er veldig forstyrende for Gjest, og et grunnlag for ikke å ta mitt innlegg seriøst, så beklager jeg på det sterkeste...

Som Starfish sier, så uttalte jeg meg generelt for å belyse at det finnes ulike grunner til at man velger en slik forferdelig løsning på et umenneskelig problem.

Nå har ikke jeg sett det aktuelle problemet, men jeg kan ikke forestille meg at noen ville gjøre dette fordi det var enkelt eller særlig festlig. Jeg regner med at vi ikke klarer å forestille oss den nød og elendighet som preger livene til folk som tyr til slike drastiske handlinger.

Det kan ha vært at de var i fullstendig pengenød der og da, og ikke hadde mulighet til å bruke tid på dette, eller så er de (mest sannsynlig) såpass dårlig opplyste at deres muligheter i tilværelsen fra før av er ganske minimale. Å finne frem i et byråkrati krever innsikt og skolegang. Det krever evne til å lese, og det krever evne til å skrive. Dette er elementer som ikke er alle forunt, og det er vel kanskje en årsak til at de derfor stod på jernbanestasjonen for å selge en datter inn i et bedre liv, samt hjelpe et familiemedlem i nød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...