Gjest bente85 Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg bruker den medisinen der for byller i huden som jeg er litt plaget med. Jeg har to ganger avbrytet hele behandlingen for byllen har blitt bedre enn det den var da jeg startet opp. Magen min blir ikke noe god av denne, jeg blir oppblåst i magen min og den rumler mye. Jeg har også brukt denne typen medisin i tablett form, og da tålte jeg ikke den heller, da ble jeg plaget med luft i magen og mye utslett. Inneholder tablettene og den flytende væsken det samme?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 Husk at Dalacin er et antibiotikum, og selvom man merker bedring så skal man fortsette hele kuren ut for at den skal virke best mulig Det er vanlig at man kan få magebesvær, det er en av bivirkningene. De inneholder nesten det samme, bare i ulik styrkeforhold. I tillegg til at tablettene inneholder litt ekstra ting for at den skal ha formen som en tablett Er du veldig usikker, bør du kanskje spørre de på apoteket eller legen din?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2009 #3 Skrevet 17. oktober 2009 Tablett og flytende er lik medisin. Når du kutter kuren halvveis, øker sjansen for at bakteriene dine blir motstandsdyktige mot medisinen. Disse sterke bakteriene kan du også smitte andre med, i tillegg til at du kan smitte deg selv andre steder på kroppen. Gidder du ikke fullføre kuren, bør du ikke ta medisin før det blir så ille at du blir motivert til å ta alle.
Gjest bente85 Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Husk at Dalacin er et antibiotikum, og selvom man merker bedring så skal man fortsette hele kuren ut for at den skal virke best mulig Det er vanlig at man kan få magebesvær, det er en av bivirkningene. De inneholder nesten det samme, bare i ulik styrkeforhold. I tillegg til at tablettene inneholder litt ekstra ting for at den skal ha formen som en tablett Er du veldig usikker, bør du kanskje spørre de på apoteket eller legen din? Men i pakkevedlegget så står det at man skal bruke den minst mulig, og ikke mer enn 3 mnd sammenhengende. Vanlig bruk er morgen og kveld med et tynt lag, og det er det jeg har gjort. Jeg har brukt Dalacin flytende middel siden tirsdag. Leste om bivirkningene nå, og det stod ikke noe om ubehag i magen som rumling og oppblåsthet. Bare om diare og hudirritasjon.
Gjest bente85 Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Tablett og flytende er lik medisin. Når du kutter kuren halvveis, øker sjansen for at bakteriene dine blir motstandsdyktige mot medisinen. Disse sterke bakteriene kan du også smitte andre med, i tillegg til at du kan smitte deg selv andre steder på kroppen. Gidder du ikke fullføre kuren, bør du ikke ta medisin før det blir så ille at du blir motivert til å ta alle. Jeg gjorde det sist med den flytende væsken, og det gikk veldig bra. Men hvordan kan man smitte noen med bakterier som man har under huden, på brystet? Hevelsen på brystet er så si borte, og det kommer ikke mer verk, blod og slikt nå. Tablettene brukte jeg i en annen sammenheng, tannsmerter og jeg fullførte kuren tross i de bivirkningene jeg fikk, men fy så glad jeg var for å bli ferdig. Jeg så ikke ut på overkroppen, hadde masse røde utslett, noen klødde også. Magen rumlet og var skikkelig oppblåst, og avføringen min luktet helt forferdelig, værre enn normalt. Bivirkningene satt i en uke etter fullført kur også.
Gjest Gjest_Olivia_* Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 Tablett og flytende er lik medisin. Når du kutter kuren halvveis, øker sjansen for at bakteriene dine blir motstandsdyktige mot medisinen. Disse sterke bakteriene kan du også smitte andre med, i tillegg til at du kan smitte deg selv andre steder på kroppen. Gidder du ikke fullføre kuren, bør du ikke ta medisin før det blir så ille at du blir motivert til å ta alle. Dette stemmer.
Gjest marianne frohold Skrevet 31. mars 2011 #7 Skrevet 31. mars 2011 Men i pakkevedlegget så står det at man skal bruke den minst mulig, og ikke mer enn 3 mnd sammenhengende. Vanlig bruk er morgen og kveld med et tynt lag, og det er det jeg har gjort. Jeg har brukt Dalacin flytende middel siden tirsdag. Leste om bivirkningene nå, og det stod ikke noe om ubehag i magen som rumling og oppblåsthet. Bare om diare og hudirritasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå