Gjest Trulselinemor Skrevet 15. august 2003 #1 Skrevet 15. august 2003 Min samboer ble kalt psykopat av min søster i sommer. Hun sendte meg tekstmeldig der hun brøt kontakten og i samme meldingen aå hadde hun skrevet at han er en psykopat. Han er syk, har nyresvikt med cyster på begge nyrene og store ryggproblemer. Han ble nettopp uføretrygdet. Hvordan ville dere ha reagert? Hadde dere ville gjort eller sagt noe?
Gjest Poirot Skrevet 15. august 2003 #2 Skrevet 15. august 2003 Jeg ville blitt sjokkert. Så tror jeg at jeg ville forfattet et rolig, fattet og iskalt brev der jeg ville plukket hennes oppførsel i denne forbindelse i fra hverandre i 1000 biter. Da får du sagt alt, uten å glemme fiffige detaljer og uten å bli avbrutt.
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2003 #3 Skrevet 16. august 2003 Er det pga sykdommen hans hun kaller han det? Kan det ikke ligge noe annet bak? Psykopater finnes nok blandt alle; også de fysisk syke.
Gjest Mzfire Skrevet 16. august 2003 #4 Skrevet 16. august 2003 Må bare si at det tilfellet du nevnet minner meg stygt om x mannen til mora mi. Han var psyko. Han var også fysisk syk og var uføretrygdet. Så jeg må si jeg ikke helt skjønte poenget ditt jeg heller. Du nevner ikke noe om hvordan han er som person og hvorfor din søster kalte ham for det. Men burde du ikke stole på henne da? Det er tross alt SØSTRA di da.
Gjest Trulselinemor Skrevet 16. august 2003 #5 Skrevet 16. august 2003 Hun har hilst på han toppen ti ganger på 3 år. Han har snakket med henne et par ganger på telefonen, men det er pga han tok den da hun ringte. Vi hadde ikke sett henne på veldig, veldig lenge. Men i sommer møtes vi 3 ganger. Siden sist hun så han, så har han blitt syk og gått sykemeldt veldig lenge (3 år). Han ble nettopp uføretrygdet. Han sliter med to forkalket prolaps og nyresvikt med cyster på begge nyrene. Vi vet at han en dag må i dialye og organkø, for å få ny nyre. Hun kjenner han ikke. Hun viste ikke hvem han var før jeg traff han. Han er 8 år eldre en meg. Hun påstår at han kontrollerer meg, og at jeg ikke har det bra med han. Hun var sikkerlig spydig mot meg den 3 dagen vi så hverandre i sommer. Og som min samboer så støtten meg og prøvde å forsvare meg. Litt senere på kvelden kom tekstmeldingen hvor hun kalte han psykopat. Ja, jeg hjelper han og støtter han, men han har IKKE kontroll på meg. Jeg ser ingen grunn til at hun kalte han psykopat. Nei jeg kan ikke stole på henne selv om hun er søstra mi. (Gå inn på barn og familie og les Hun brøt kontakten.)
punkyB Skrevet 16. august 2003 #6 Skrevet 16. august 2003 Hun virker ikke helt god hun søsteren din. Jeg kjenner ikke 'saken' deres så godt - men da kan da virke som om det er mer hun som er den litt mer dominerende og kontrollerende. SYnes ikke du skal legge skjul på hvordan hun oppfører seg ovenfor resten av familien din heller.
Gjest Zirine Skrevet 16. august 2003 #7 Skrevet 16. august 2003 Hvordan jeg ville ha reagert? Det vet jeg ikke. Du forteller jo ikke hvorfor hun kalte han for psykopat.
Gjest lurven Skrevet 16. august 2003 #8 Skrevet 16. august 2003 tror det er søstra du som er psykopat jeg.. jeg har også blitt kalt psykopat av en psykopat
Gjest Trulselinemor Skrevet 16. august 2003 #9 Skrevet 16. august 2003 Hvordan jeg ville ha reagert? Det vet jeg ikke. Du forteller jo ikke hvorfor hun kalte han for psykopat. Saken er den at jeg vet ikke hvorfor hun kaller han psykopat. Hva slags grunnlag hun har for å gjøre det. Hun påstår at hun har vært i lag med psykopat selv og at hun kjenner igjen tegnene. Om hennes kjærester har vært psykopat eller ikke, det vet jeg ikke. Jeg har ALDRI hengt meg opp i hennes kjærlighetsliv.
Gjest Zirine Skrevet 16. august 2003 #10 Skrevet 16. august 2003 Vel, da ville jeg personlig spurt henne først om hva pokker dette dreier seg om, for deretter å konkludere. På meg høres det ut som det er en spesiell hendelse som har ført til disse beskyldningene ...
Gjest Trulselinemor Skrevet 16. august 2003 #11 Skrevet 16. august 2003 Ja det høres litt slikt ut. Men de kjente jo ikke hverandre i fra før. Hun vil ikke høre et pip i fra oss, så jeg holder meg nok unna. Men en dag kommer nok foreldrene mine til å vite det, dersom de ikke allerede vet det. Jeg vet ikke hva hun har sagt til dem enda, men de har iallefall ikke sagt noe til meg. Før eller siden må hun møte oss, om hun vil eller ikke.
Gjest Zirine Skrevet 16. august 2003 #12 Skrevet 16. august 2003 Jeg ville møtt henne alene (uten mannen din) og snakket med henne. Ønsker du en løsning på problemet tror jeg det er det eneste rette å gjøre.
Gjest Madam Felle Skrevet 16. august 2003 #13 Skrevet 16. august 2003 Jeg hadde ikke giddet å ha noe med et menneske som ikke viser andre mennesker respekt, og det virker det som om hun ikke gjør med din samboer. Ikke bare med din samboer, men også mot deg. Enten tar du et oppgjør med henne der du forteller henne at slike ting gidder du ikke høre om perosnen du lever med, og gjør hun det en gang til velger du og ikke ha noe med henne å gjøre. Da får hun en advarsel for hva som vil hende om hun gjør det en gang til, og må da ta konsekvensene for sine egen valg. Eller så hadde jeg bare bedt henne ryke og reise. jeg er en person med mye stolthet, og hadde min søster gjort noe slikt mot meg og mine da hadde hun først fått sett en furie som hun ikke har sett før, og deretter hadde jeg bedt henne ryke og reise. Selv om en er i famlie er det ikke dermed bestemt at en skal ha et godt forhold til dem, og hun har tydeligvis valgt å ikke ha et godt forhold til deg. Nei jeg hadde ikke akseptert noe slikt, om det da ikke ligger noe mer bakom.
Gjest Vanessa Skrevet 16. august 2003 #14 Skrevet 16. august 2003 Synes det høres ut som om den søsteren din ikke er helt god,jeg! Hvis jeg hadde en søster som jeg var glad i og brydde meg om, og mistenkte at mannen hennes var psykopat, hadde jeg gjort alt for å støtte henne istedetfor å bryte kontakten på den måten! Hvilket grunnlag har hun for å si noe som helst om ham? Hva slags normal søster oppfører seg slik? Det hender dessverre ikke så sjelden at psykopater (forøvrig et misbrukt ord) anklager andre for å være psykopat. Kjære deg, denne søsteren tror jeg du har det best uten. Jeg vet det er hardt, men hev deg over det og ikke bry deg om slikt tull! Dette rådet har jeg selv fått mange ganger, og det funker iallfall for meg. Blod er ikke tykkere enn vann i ethvert tilfelle, og du er ikke alene om å ha slike "familiemedlemmer". Føler du for å si henne noe, henger jeg meg på Donpedros forslag om brev. Nei, gjør det du kan for mannen din du, det er der energien din trengs. Lykke til! Stor klem, Vanessa.
Gjest Trulselinemor Skrevet 17. august 2003 #15 Skrevet 17. august 2003 Hadde jeg møtt henne alene, så hadde vi ikke kommet fram til noe uansett. Hun hadde ikke latt meg si noe, hun hadde bare kommet med masse spydigheter. Hun kan å risikere å slå meg, for det har hun gjort før. Hun er søstra mi ja, men jeg føler det ikke slik. Jeg er skuffet og såret over at hun kalte ham psykopat, for det har hun ingen grunn til. Jeg vet ikke hva vi gjorde galt i sommer. Når vi kom fram til mora mi så var hun der, noe små gnistninger allerede etter en 1 tid. Jeg sa bare at jeg ikke likte noe særlig Kurt. Da ble hun spydig og sa jeg ikke hadde sansen for musikk. To dager senere skulle vi ned til far. Som dere vet så er samboeren min syk. Han tåler varmen veldig dårlig, og det var ekstremt varmt den dagen. Da kom hun med spydigheten om at han var blitt så gammel. Samboeren sa ingenting og ikke jeg heller. Men samboeren til far spurte om han ikke tålte varmen så godt. Han bare bekreftet det. Vi gikk derifra da, for det ble for varmt for min kjære. Dagen etter der igjen så var vi ned hos bestemor. Litt spydig var hun med engang vi kom inn døra, og jeg prøvde å forsvare meg. Mamma ble sint og kjeftet på MEG. Da ble jeg litt irritert og ga beskjed at det var hun som begynte. Litt senere på kvelden skrøt hun av at hun hadde gått 9 km på veldig kort tid. Hun brukte noen tabletter for å få opp energien i kroppen. Jeg bare sa at jeg hadde gått 3 ganger så langt på en dag, uten tabletter i kroppen. Jeg hadde brukt 3 ganger så lang tid som henne, men jeg hadde også gått 3 ganger så langt. Det trodde hun ikke noe på og samboeren bekreftet at det var sant. Nei, det var jeg for tyng til. Jeg ble litt irritert. Han prøvde bare å forsvare meg. Hun reiste da igjen og knapt en time senere så kom SMS. Det var da hun kalte han psykopat. Jeg kan ikke si at hun har rett på å kalle han det utifra dette. (Dette er ting jeg har ligget å tenkt på i natt)
Gjest Madam Felle Skrevet 17. august 2003 #16 Skrevet 17. august 2003 Det virker som om det er en form for konkurranse mellom deg og din søster, der den ene skal være flinkere enn den andre. Selv om hun begynner en diskusjon kan du kanskje neste gang heve deg over hennes nivå og bare ikke si noe tilbake, jeg tror da at det vil bli kjedelig for henne å si noe negativt og nedlatende om det ikke kommer noen respons på dette. Sier hun at hun har gjor si og så, bare jatt med javel. Om du klarer det tror jeg hun gir seg raskt, men som det er nå så vet hun hvor hun ahr deg nemlig at du begynner å forsvare deg, og da har du egentlig helt mer brennvetske på bålet som ligger der fra før av. Dere to har mye dere egentlig burde tatt opp til diskusjon, men så lenge det ikke går på et saklig nivå må den ene vise seg å være mer voksen enn den andre, og siden hun er den som ofte begynner kan du være den som hever deg over dette. selv om det sliter i deg så vil du vinne på det i lengden. spiller det noen rolle om hvem som går lengst, og hvordan en gjør det? det er her jeg mener det virker som om dere har en konkurranse dere i mellom, hvem som skal være den beste og flinkeste, der hun mener hun er den beste og du mener deg.
Gjest Zirine Skrevet 17. august 2003 #17 Skrevet 17. august 2003 Både du og søsteren din høres ut som unger. Skylder på hverandre og "nei, det var HUN som startet" Jeg gjetter at du har like mye skyld i denne kranglingen som henne. Dette psykopatutsagnet var idiotisk, men sikkert ikke verre enn hva du slenger til henne innimellom. Igjen - dere høres ut som unger. Ta dere sammen begge to.
Gjest Trulselinemor Skrevet 17. august 2003 #18 Skrevet 17. august 2003 Både du og søsteren din høres ut som unger. Skylder på hverandre og "nei, det var HUN som startet" Jeg gjetter at du har like mye skyld i denne kranglingen som henne. Dette psykopatutsagnet var idiotisk, men sikkert ikke verre enn hva du slenger til henne innimellom. Igjen - dere høres ut som unger. Ta dere sammen begge to. Jeg tror ikke du forstår dette Zirine. Jeg har aldri svart henne tidligere, alltid tatt imot både spydigheter og slag. Jeg tror du bør lese et annet innlegg her inne som handler om henne. Og om innlegget der jeg har fortalt om min samboer.
Gjest Zirine Skrevet 17. august 2003 #19 Skrevet 17. august 2003 Tenker du på andre innlegg du har skrevet i denne tråden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå