Gå til innhold

Forelsket i en annen... Hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_corazon_*
Skrevet

Hei dere :-) tusen takk for at dere er interessert i å høre hva jeg tenker og å hjelpe meg med å sortere og arkivere mine tanker og mylder av følelser....

Jeg har kjæreste som jeg bor sammen med nå.. han jobber helt sinnsykt mye.. når han kommer hjem er han trøtt.. og så synes han det er mye morsommere å være sammen med vennene sine enn med meg... Han elsker meg allikevel, men jeg føler ikke at han synes det er "kult å være sammen med meg".

Normalt blir jeg oppfattet lite høytidelig, latteren sitter lett og jeg har aldri blitt betraktet å være "kjedelig å være sammen med" som jeg nå føler at kjæresten min synes om meg.. han vil heller se TV eller liknende... Jeg liker å grave litt under overflaten på diverse emner... men han er liksom ikke helt "med på det"... han synes kanskje jeg snakker om teite ting... ? og derfor velger han å ikke kaste ballen tilbake, noe som gjør at jeg føler jeg meg veldig lite stimulert... som om vi ikke har noe til felles og er litt sånn "tamme" i forhold til hva vi diskuteterer.

Men det er jo en grunn til at vi er sammen. Det kommer flotte momenter hvor vi connecter helt unikt - noe jeg ikke vil gi slipp på.... jeg elsker ham innerst inne... tror bare jeg kjeder meg litt i forholdet når vi ikke har gode perioder... når vi ikke connecter.. når han er sliten... (og det er jo en del av forhold... at man har bølger og daler)... Vi er begge sporty, liker å reise og gjør mange morsome ting sammen... vi er uhøytidelige sammen, har mange kjærlige kallenavn til hverandre og sender fine blikk og vi ER veldig glade i hverandre... det er på en måte som om vi er interessert i å snakke om forskjellige ting, noe som gjør at vi ikke får snakket så mye sammen... noe jeg tror er et savn vi begge føler uten å si det til hverandre.

I denne dalen jeg er i med kjæresten min har jeg falt pladask for en annen.... .

Han er lege, mye eldre enn meg... heller ikke særlig pen... men han har en unik kombinasjon av alt mulig rart som gjør at jeg har blitt betatt...

Jeg klarer nesten ikke vente med å komme til ham for neste time... jeg tenker på han hele tiden, har vondt i magen med sommerfugler, som et savn... jeg vil at han skal like meg.. jeg synes det er fantastisk å være på time hos ham. jeg orker ikke tanken på å ikke se ham igjen når jeg ikke skal gå til ham mer.....

Vi kjenner hverandre faktisk ikke utenom klinikken hans, men vi har allikevel en utrolig god kjemi... På en måte er det en gjensidig følelse tror jeg... han blir sjenert og rødmer når vi er sammen... Det er umulig å forklare, men det er som om vi begge "vil ha mer av hverandre..." men ikke tør - fordi vi det "ikke er lov" siden jeg har kjæreste (noe han vet) og at vi er i en "professionell grense" som ikke tillater det.

Jeg har så kryssede følelser, er utrolig forvirret, og jeg fordømmer meg selv pga at jeg liker en annen mens jeg er i forhold.

Jeg vil ikke gjøre det slutt med ham jeg er sammen med, jeg er vanvittig glad i ham...

Det kan jo også hende at dette med legen bare er noe overfladisk og dumt jeg har fått for meg... men dette har aldri hendt meg før... derfor synes jeg det er vanskelig å takle.

Hva ville du gjort? Jeg blir nødt av å finne ut mer om hva jeg føler for legen... kanskje det bare er en fantasi fra min side... eller kanskje jeg faktisk er forelsket... jeg aner ikke hva alle disse sommerfuglene betyr.... jeg trenger å finne ut av dette...

Jeg har veldig lyst å finne ut av om legen også liker meg...? Hvordan kan jeg finne ut av det i en sånn situasjon.? Kanskje jeg bare skal si til ham på en indirekte måte at jeg liker ham? hvordan ville du gjort dette?

Er det normalt å føle at man blir betatt av andre når man er i forhold - å like to på en gang på hver sin måte...? jeg må finne ut av hva som ligger til grunn for å så kunne konfrontere det med kjæresten min... jeg vil ikke si dette til kjæresten min, jeg vil først finne ut av om det bare er en fantasti eller om det er reelle følelser jeg bærer på, og da må jeg si det til legen.... men hvordan?

Det er sikkert lett å dømme meg ut fra det jeg skriver her... og det er sikkert lett å svare at "jeg må gjøre det slutt med kjærseten min" og "at jeg ikke kan få i pose og sekk" og at jeg er egoistisk... alt dette er ting jeg føler selv også.. jeg føler det inni meg hver dag...

Siden jeg er så frustrert over blandete følelser ville jeg høre om det er noen av dere som har vært i samme situasjon... foreksket i en annen mens man er i et forhold... og om hvordan dere har løst det følelsesmessig... fortalte dere det til "den andre" eller bet dere det bare i dere...?

Dette er første gang jeg havner i en sånn knipe... jeg klarer ikke å holde det inni meg og tenkte at det å skrive her ville være en fin måte å sortere følelsene på... kanskje det er til hjelp.

Tusen takk for at du leste... kanskje har du en tanke på hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han er lege og at du kjenner ham kun igjennom legeyrket gjør at det der er en forelskelse du aldri kan leve ut. Han mister jobben og retten til å praktisere om han fraterniserer med pasientene sine.

Men forelskelser av den typen og den årsaken du snakker om kjenner jeg godt til ja. Jeg er gift, har vært i mange år, er lykkelig gift også. Og vil aldri bytte ut mannen min. Han er verdens beste på alle måter.

MEN, jeg kjeder meg... av og til. Føler meg ikke sett. Mye rutine.. osv. Og da har jeg falt nesegrus for en bekjent. Helt fullstendig på jordet fjortis forelsket! Oooohh. Han vet ikke at jeg lever foresten, treffer ham bare et par ganger i året, og da som "kjerringa til ****". :sjenert::fnise:

Alikevel. Jeg koser meg med tankene, følelsen og fantasien. Og så en dag er det bare over. Har hendt før, vil hende igjen!

Gjest KretaKano
Skrevet

Hei du! Kjedelig situasjon du har kommet i, men jeg tror nok det er ganske vanlig. Du kan ikke noe for hvordan du føler det, så jeg skal ikke si at du er egoistisk som har disse følelsene.

Men én ting jeg virkelig mener, er at det er mest realt å snakke med kjæresten din om dette før du forteller den andre om det. Jeg syns også du bør snakke med han om hvordan du ønsker å utforske dette videre. Hvis du ønsker å fortsette forholdet, kan du jo vurdere å bytte lege. Det er sannsynligvis riktig som du sier, du kan ikke få både i pose og i sekk. Hvis jeg var kjæresten din, tror jeg jeg ville kreve at du byttet lege hvis jeg skulle fortsette å være sammen med deg, og jeg syns det ville være fint av deg å gi kjæresten din muligheten til å bestemme hva han syns er greit?

Skrevet

Så fint at du er forelsket :) Det er en deilig følelse og det er jo overhode ikke noe problem i seg selv.

Det du må gjøre, er å ta et bevisst valg på om du ønsker å fortsette forholdet til kjæresten din. Vil du fortsette med ham, ser jeg ingen grunn til å uroe ham ved å fortelle om han andre. Din forelskelse i en annen er jo ikke noe problem før følelsene vokser seg dypere, eller du velger å gjøre noe utav den. Du må forvente å bli betatt av andre gjennom et langt samliv. Man kan ikke få panikk hver gang det skjer. Så lenge du ikke gir følelsene næring, vil de mest sannsynlig gå over etter en stund.

Har ikke opplevd det selv enda, men den dagen det skjer har jeg alldeles ikke tenkt å plage mannen min med det. Og så lenge han er trofast mot meg også, så har jeg heller ingen ønsker om å vite hvem han er litt betatt av til enhver tid.

Gjest KretaKano
Skrevet
Så fint at du er forelsket :) Det er en deilig følelse og det er jo overhode ikke noe problem i seg selv.

Det du må gjøre, er å ta et bevisst valg på om du ønsker å fortsette forholdet til kjæresten din. Vil du fortsette med ham, ser jeg ingen grunn til å uroe ham ved å fortelle om han andre. Din forelskelse i en annen er jo ikke noe problem før følelsene vokser seg dypere, eller du velger å gjøre noe utav den. Du må forvente å bli betatt av andre gjennom et langt samliv. Man kan ikke få panikk hver gang det skjer. Så lenge du ikke gir følelsene næring, vil de mest sannsynlig gå over etter en stund.

Har ikke opplevd det selv enda, men den dagen det skjer har jeg alldeles ikke tenkt å plage mannen min med det. Og så lenge han er trofast mot meg også, så har jeg heller ingen ønsker om å vite hvem han er litt betatt av til enhver tid.

Greit nok at noen velger å ikke fortelle partner om det hvis de likevel har tenkt å fortsette forholdet og ikke handle på de nye følelsene, men syns du ikke det blir litt drøyt å innlemme tredjeparten i dette før man har tatt det opp med den man er sammen med? Jeg ville i hvert fall ikke likt det hvis jeg var kjæresten.

Skrevet
Greit nok at noen velger å ikke fortelle partner om det hvis de likevel har tenkt å fortsette forholdet og ikke handle på de nye følelsene, men syns du ikke det blir litt drøyt å innlemme tredjeparten i dette før man har tatt det opp med den man er sammen med? Jeg ville i hvert fall ikke likt det hvis jeg var kjæresten.

Nå tror jeg du forveksler meg med en annen. Jeg har ikke rådet henne til å innlemme tredjeparten i det hele tatt.

Skrevet
Nå tror jeg du forveksler meg med en annen. Jeg har ikke rådet henne til å innlemme tredjeparten i det hele tatt.

Tusen takk for veldig fin tilbakemelding. Føler det var veldig fint med svar - jeg hadde godt av å høre fra dere og skal gå inn for å glemme legen. Tusen takk for tips!! er bare vanskelig når en annen person surrer rundt i hodet 24 timer i døgnet :-/

Skrevet

Tusen takk for veldig fin tilbakemelding. Føler det var veldig fint med svar - jeg hadde godt av å høre fra dere og skal gå inn for å glemme legen. Tusen takk for tips!! er bare vanskelig når en annen person surrer rundt i hodet 24 timer i døgnet :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...