Gjest TS Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Hei Jeg skal kjøpe ny sofa og er blitt veldig usikker på hvilken kombinasjon jeg skal velge, altså antall seter.. Har lenge vært bestemt på at jeg vil ha treseter (ny, stram sort skinnsofa) + to stoler (gamle,arvede, men med sort treverk). Har tenkt at denne kombinasjonen kan bli kul, men nå er jeg begynt å lure på om totalt fem seter er litt lite? Vi er en familie med to voksne og to ungdommer, begge undommene har egne rom som de er på når de har vennebesøk, så i hverdagen vil 3+2 være nok. Men hva når vi får besøk og hva skal egentlig telle mest? Hva har dere andre? Er det noen som har treseter + to stole og som vil si noe om hvordan det fungerer i praksis? Hilsen M.
zitrus Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Vi har hjørnesofa 3+2 og en puff i tillegg. Vi er kun to voksne og et barn. Hvor ofte har dere så mange på besøk, da? Jeg synes man skal innrede etter hverdagen ikke etter hvor mange som kan komme på besøk. Om dere har andre stoler og puffer i andre rom så kan disse flyttes til sofagruppen når dere har gjester.
Violetsky Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Vi har 3+2seter og to puffer (fotskamler). Fungerer for oss, vi er jo bare to så. Men hvis vi har besøk er det ikke noe problem å sette ekstra stoler ved bordet
leirbål Skrevet 17. oktober 2009 #4 Skrevet 17. oktober 2009 Du bør jo også tenke på hva du har plass til, så det ikke blir overmøblert. Det er jo ikke så greit å ha en overmøblert stue, fordi du av og til får mange gjester på besøk...
Fr. Linn Skrevet 17. oktober 2009 #5 Skrevet 17. oktober 2009 Også 3+3 som står mot hverandre kan være kult - og med enda flere gjester kan man ha små puffer eller lignende i tillegg. Nå er jeg bare en person (altså i husholdningen), men har ganske mye besøk. Jeg lurer også litt på dette med sofakombinasjoner siden leiligheten er nokså liten, men med en stor stue. Har kjøpt inn to salongbord - et som kan trekkes ut, og har nå bare en tre-seter. Har i tillegg tenkt på en gyngestol, og noen litt stilige puffer. Jeg er imidlertid litt redd at jeg bryr meg mer om estetikk enn komfort...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå