Dina Skrevet 15. august 2003 #1 Skrevet 15. august 2003 Hva gjør jeg ???? Har slettet alt jeg føler kan slettes.... Nå skal det nevnes at jeg har to gutter på 6 og 9 år, som har en enorm mengde spill lastet inn på pc`en, som "ikke er slettbare".... Innstallere alt på nytt? Kjøpe mer minne?? Hjelp meg da....... :o
Gjest Lea Skrevet 15. august 2003 #2 Skrevet 15. august 2003 Kjøp en ekstra harddisk. Koster ikke all verden å investere i en ny. Ikke e det vanskelig å montere den heller.
14062003 Skrevet 15. august 2003 #3 Skrevet 15. august 2003 Be ungene om å velge bort et spill eller to som de må klare seg uten noen dager. Invester så i en ny harddisk og installer så spillene på nytt. PS: Du kan spare plass ved å ta vekk temporære Internettfiler og ved å defragmentere disken - sånn i midlertidig desperati.
Gjest Zirine Skrevet 16. august 2003 #4 Skrevet 16. august 2003 Hvis guttene spiller mye spill så kan det lønne seg å kjøpe mer minne, men når det kommer til plassmangelen, så må du nok bare kjøpe en ny disk. Det er ikke så dyrt. www. komplett.no - du får en 120 giga for rundt 1500, tenker jeg ...
14062003 Skrevet 16. august 2003 #5 Skrevet 16. august 2003 Hvis guttene spiller mye spill så kan det lønne seg å kjøpe mer minne, Og hva vet du om at hun har: 1) Spill som krever mye ram? 2) Lite ram? Ram er bortkastede penger - om man virkelig ikke trenger mer da. Og det er ikke en selvfølge at man trenger mer ram fordi harddisken er full. Selv sitter jeg med 512mb ram i en bærbar som innimellom må ryddes fordi harddisken blir full. Men å kjøpe mer ram = uaktuelt og unødvendig. PS: Partionering av harddisker er for meg blitt et must, skikkelig praktisk!
Gjest Zirine Skrevet 16. august 2003 #6 Skrevet 16. august 2003 Og hva vet du om at hun har: 1) Spill som krever mye ram? 2) Lite ram? Ram er bortkastede penger - om man virkelig ikke trenger mer da. Og det er ikke en selvfølge at man trenger mer ram fordi harddisken er full. Selv sitter jeg med 512mb ram i en bærbar som innimellom må ryddes fordi harddisken blir full. Men å kjøpe mer ram = uaktuelt og unødvendig. Det var da voldsomt. Det er ikke sikkert dama trenger mer ram, nei det er sant. Men hvis hun har en maskin som nå er full og hun ikke vet hva hun skal gjøre, så er det vel sannsynlig at hun ikke har en disk som er større enn 30-40 giga hvertfall - kanskje også mindre enn dette. Da bør hun selvfølgelig kjøpe disk. Hvis hun har en maskin på denne størrelsen, så har hun antagelig heller ikke mer enn 128 mb ram, kanskje så lite som 64 mb ram (det høres ikke ut som om hun er typen som kjøper ny minnebrikke). Jeg sier ikke at hun MÅ kjøpe mer ram, men jeg sier at det kan lønne seg hvis hun har gutter som sitter og spiller på maskinen. Alle spill krever ikke like mye minne, men min erfaring er at de fleste spill gutter spiller i den alderen, gjør det. Å si at det er det samme om dama har 64 ram eller 512 - det kan jo tyde på at du ikke aner hva du snakker om. Selvfølgelig utgjør det stor forskjell, det vet alle, men i dette tilfelle er det disken hun bør skifte for å løse problemet sitt.
14062003 Skrevet 16. august 2003 #7 Skrevet 16. august 2003 Å si at det er det samme om dama har 64 ram eller 512 - det kan jo tyde på at du ikke aner hva du snakker om. Selvfølgelig utgjør det stor forskjell, det vet alle, men i dette tilfelle er det disken hun bør skifte for å løse problemet sitt. Men hun har jo ikke noe problem med RAM. Og jo, jeg vet hva jeg snakker om - det er himmelvid forskjell på 2 mb (som jeg en gang hadde) og 512 mb som jeg har nå ... Med 7 selvsammensatte maskiner i hus, vet jeg hva RAM er - og at harddisken er full har ingenting med RAM å gjøre i det hele tatt. Den nærmeste sammenhengen må være at med litt lite RAM og 0 plass på harddisk går alt treigt fordi pagingfila ikke får nok plass (enkelt sagt).
Gjest Zirine Skrevet 16. august 2003 #8 Skrevet 16. august 2003 Kjære deg, den ram'en var da bare et tilleggstips, noe som er lurt å ha i bakhodet når man har barn som bruker maskinen mye til spill. Hvis du mener at jeg har sagt at ram'en løser diskproblemet, så får du lese svarene mine en gang til. Jesus, så du mokler.
14062003 Skrevet 16. august 2003 #9 Skrevet 16. august 2003 Kjære deg, den ram'en var da bare et tilleggstips, noe som er lurt å ha i bakhodet når man har barn som bruker maskinen mye til spill. Det var ikke sånn jeg forstod det, men jeg er 110% enig med deg. Spill suger både av RAM og harddisker. Derfor har man en egen maskin til sånt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå