Gjest TS Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har lyst til å bytte ut kjøkkenet og renger med at vi ender opp med IKEA og monterer selv med hjelp fra familie. Men rørleggerjobben må man vel ha fagfolk til å gjøre og jeg lurer veldig på hva det kan koste? Vi skal ha oppvaskmaskinen og vasken på akkurat samme sted som i dag så det er sannsynligvis ikke så veldig stor jobb. Må det komme en rørlegger for å koble fra oppvaskmaskin og vask når vi demonterer kjøkkenet eller er det noe vi kan gjøre selv? Når det skal monteres opp igjen, hva kan vi forvente at det koster? Noen som vet? Jeg kan legge til at hus og kjøkken er 10 år gammelt så jeg vet ikke om noen rør bør byttes ut og vil øke kostnaden.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. oktober 2009 #2 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg har lyst til å bytte ut kjøkkenet og renger med at vi ender opp med IKEA og monterer selv med hjelp fra familie. Men rørleggerjobben må man vel ha fagfolk til å gjøre og jeg lurer veldig på hva det kan koste? Vi skal ha oppvaskmaskinen og vasken på akkurat samme sted som i dag så det er sannsynligvis ikke så veldig stor jobb. Må det komme en rørlegger for å koble fra oppvaskmaskin og vask når vi demonterer kjøkkenet eller er det noe vi kan gjøre selv? Når det skal monteres opp igjen, hva kan vi forvente at det koster? Noen som vet? Jeg kan legge til at hus og kjøkken er 10 år gammelt så jeg vet ikke om noen rør bør byttes ut og vil øke kostnaden. Hei! Driver akkurat med det samme selv, bortsett fra t v ikke setter opp kjøkkenet selv, det gjør firmaet fra ikea. Har akkurat hatt en rørlegger for å koble fra gammel vask og oppvask, og det kom på litt over 500,-. Skulle vel tro det koster omtrent det samme å få det opp igjen?
Gjest TS Skrevet 19. oktober 2009 #3 Skrevet 19. oktober 2009 Hei! Driver akkurat med det samme selv, bortsett fra t v ikke setter opp kjøkkenet selv, det gjør firmaet fra ikea. Har akkurat hatt en rørlegger for å koble fra gammel vask og oppvask, og det kom på litt over 500,-. Skulle vel tro det koster omtrent det samme å få det opp igjen? Tusen takk for svar Det var jo en overkommelig pris. Fryktet en null mer for av og til tar håntverkere seg utrolig godt betalt. Si gjerne i fra når du vet hva det kostet å få det opp igjen også. Ellers tar jeg gjerne i mot tips til hvilken rørlegger du har brukt
Gjest Badabing Skrevet 19. oktober 2009 #4 Skrevet 19. oktober 2009 Pappa betalte 600 kroner nå nylig for å få koblet til en oppvaskmaskin, men da tror jeg ikke han byttet noe. Men det var i alle fall ikke opplegg for oppvaskmaskin der fra før av, så tror ikke det kan bli dyrere hos dere.
Vera Vinge Skrevet 19. oktober 2009 #5 Skrevet 19. oktober 2009 (endret) En jeg kjenner skulle ha rørlegger til å legge opplegg for oppvaskmaskin og vaskemaskin, samt koble til dette, i tillegg til å koble til vask og dusj på bad (der var det opplegg til det fra før). På forhånd fikk hun oppgitt at det ville komme på ca. 10 000. Det totale regningen ble på utrolige 27 000 (!). Selve arbeidet kom på ca. 7000, tror jeg, og resten var utstyr. Det var da snakk om at alt av små skruer og diverse kostet veldig mye tilsammen. Vet ikke hvor nyttig det var da, siden hun jeg kjenner fikk ordnet tilkobling og noe opplegg på badet i tillegg, men det sier meg noe om at rørlegger kan bli dyrt. Hun skal riktignok klage på regningen da, siden den ble så mye høyere enn avtalt. Om ikke annet, så bør man få fastsatt prisen mest mulig på forhånd. Dette var for øvrig ikke svart arbeid, så det har jo også noe å si (syns bare det hørtes så veldig billig ut det de andre har oppgitt, uten at jeg vet hvordan de har gjort det). Edit: Nå fikk jeg akkurat høre at rørleggeren hadde gjort en feil med fakturaen, og at den enedelige prisen ble ca. 15 000. Men likevel ikke akkurat svinebillig. Ca. halvparten av arbeidet fikk da på å legge opplegg for, og koble til oppvaskmaskin og vask på kjøkkenet. Endret 19. oktober 2009 av Vera Vinge
Gjest Glør Skrevet 19. oktober 2009 #6 Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Jeg betalte nettopp litt over 3000 for å lage opplegg og koble til oppvaskmaskin. Ringte rundt til fem steder først, prisen varierte fra 3000 til 5000. Endret 19. oktober 2009 av Glør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå