Gå til innhold

Hvorfor gjør hun slikt?

Anbefalte innlegg

Gjest Pomerios
Skrevet

Har en hund som jeg ikke helt skjønner.

Om det kommer menn inn, være seg onkelen min , broren min, samboeren min, så blir hun helt vill, hopper og av og til biter i bukseben og armer etterhvert om ikke jeg går inn å korrigerer henne. Hvorfor gjør hun det?

Hun hopper også mye mere på de andre i familien vår enn med meg. Er hun mer glad i dem da eller?

Viser glede med meg og, men da mere ved føttene mine og ikke så mye hopping.

Det som irriterer meg mest er det der hoppinga og av og til biting og da BARE på menn. Hun er ikke redd, men hvorfor kun på menn denne bitinga. kun småbiting, ikke ordentlig da. Men allikavel..vil ha det bort!

Hun bjeffer også mer på menn om hun vil oppnå noe men ikke mot oss jentene.

Er i hovedsak jeg som har trent henne og hun hører mest på meg, skal følge etter meg hvor hen jeg går og pistrer om hun ikke får være med ut når jeg går. Hun pistrer ikke om mannen min går. Men hun er mer glad når han kommer inn døra,med hopping og slikking, enn når jeg kommer. Allikavel pistrer hun mer etter meg? Forståelig eller?

Vet ikke hva jeg helt vil med dette innlegget, kanskje forstå hunden min mer. Er min første hund og vil gjerne fortå meg mer på den om dere skjønner. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Er litt vanskelig å si når man ikke ser de små tegnene som hunden gir når dette skjer. Men det jeg tenkte på først (og jeg har en hannhund som gjør det samme) er at det er en slags demping fra hunden sin side. En del hunder virker veldig stressa/"glade"/bitete osv fordi de skal være så veldig sånn "jeg er ikke farlig altså" mot enkelte mennesker. Kanskje hunden din syns menn er litt skumle? Menn er jo ofte litt mer brautende/større/har mørkere stemme, og en del hunder syns de er "skumlere" enn damer. Det at han er mer "lydig" med deg er vel rett og slett fordi det er du som trener hunden, og de fleste hunder skiller veldig på det. De kan være lydige mot alle, men kanskje ekstra lydige mot den som alltid trener den. Det er kanskje bare hos deg det får noen konsekvenser hvis den hopper/biter osv også? Dette er bare et forslag altså. sånne ting er vanskelig å si noe om når man ikke ser hunden.

Men jeg tror ikke du skal være redd for at hunden er gladere i de andre enn deg;) Min hund er også sånn at hilser på en helt annen måte på meg enn på samboeren min og andre, og der er det også sånn at det er jeg som gjør all jobb.

Skrevet
Er litt vanskelig å si når man ikke ser de små tegnene som hunden gir når dette skjer. Men det jeg tenkte på først (og jeg har en hannhund som gjør det samme) er at det er en slags demping fra hunden sin side. En del hunder virker veldig stressa/"glade"/bitete osv fordi de skal være så veldig sånn "jeg er ikke farlig altså" mot enkelte mennesker. Kanskje hunden din syns menn er litt skumle? Menn er jo ofte litt mer brautende/større/har mørkere stemme, og en del hunder syns de er "skumlere" enn damer. Det at han er mer "lydig" med deg er vel rett og slett fordi det er du som trener hunden, og de fleste hunder skiller veldig på det. De kan være lydige mot alle, men kanskje ekstra lydige mot den som alltid trener den. Det er kanskje bare hos deg det får noen konsekvenser hvis den hopper/biter osv også? Dette er bare et forslag altså. sånne ting er vanskelig å si noe om når man ikke ser hunden.

Men jeg tror ikke du skal være redd for at hunden er gladere i de andre enn deg;) Min hund er også sånn at hilser på en helt annen måte på meg enn på samboeren min og andre, og der er det også sånn at det er jeg som gjør all jobb.

Ok tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...