Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som overskriften sier;

Er det mange forhold som har gått dukken pga Facebook?

Syns så mange sipper og klager over at kjæreste/samboer har ekser og bimboer og det ene og det andre som venner på FB!

Men er det virkelig så galt at noen ender opp med å gjøre det slutt pga slikt, og er det mye flørting/kontaktsøking?

Er ikke på Facebook selv, har ingen planer om å opprette profil heller, men er litt nysgjerrig på akkurat dette!

Endret av linel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hørt om noen forhold som har gått dukken på grunn av det. Derimot skaper det nok en del sjalusi og andre ekle tanker, for eksempel hvis kjæresten stadig dukker opp på bilder med andre jenter/gutter. Problemet her er ofte at bildene er gamle og ikke har blitt lagt ut før nå, men at du ikke vet det.

Jeg personlig har ikke hatt noe særlig problem med det, men blir selvsagt nysgjerring hvis han prater mye med ei jente eller noe slikt og jeg ikke vet hvem det er. Men så lenge det står at han er forlovet med meg tar jeg det ikke tungt, fordi han ikke prøver å sjule det på noen måte og at alle andre ser dette :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Facebook er direkte årsakt til at ekteskapet mitt nå sannsynligvis går mot slutten...

Skrevet

Vår største krangel begynte med at jeg trodde han hadde utestengt meg til å søke han opp på facebook! Det var visst bare noe teknisk, men.. Likevel har det ballet på seg, han ville bl.a ikke møte meg,gadd heller ikke forklare noe, det er vel nå slutt.

Skrevet

Jeg tror nok mange kan ha litt problemer pga facebook. Men de som har det, har vel også generelt litt problemer med sjalusi o.l. Mitt gamle jeg ville nok følgt med på min kjærestes FB stadig vekk. Og det hadde vært slitsomt! Jeg håper jeg har lært meg at det ikke er noe poeng.

Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet

Det er jo som å si at "forholdet gikk dukken fordi jeg fikk meg ny jobb". Man møter jo flere i ny jobb enn på facebook. De som får facebook til å bli suspekt og en skyld må jo ha utrolige problemer med sjalusi ? Det er jo ikke facebook som er skyld hvis noe skjer, da er det jo at en person har gjort noe suspekt. Som f.eks å ta kontakt med eks-kjærester f.eks + + . Det blir litt dumt å skylde på facebook ;)

Skrevet

Facebook har jeg opplevd som uproblematisk. Nettby, derimot...*grøss*

Gjest Cynthia
Skrevet

Han ble avslørt der, for å si det sånn. Han innledet et forhold til ei jente han møtte gjennom et spill (og de møttes). Han påstod at han aldri hadde møtt noen. Heldigvis for meg er han så å si aldri på Facebook og hun skrev at det var veldig hyggelig å møte ham på veggen hans. (De er begge norske). Ingenting som tydet på at noe mer skjedde, før jeg sjekket mailen hans. Umoralsk av meg, ja, men jeg er virkelig glad for at jeg gjorde det. Jeg forstod aldri hvorfor han ga så totalt blaffen og var SÅ opphengt i det spillet, men noe av greia var tydeligvis å imponere henne.

Skrevet
Han ble avslørt der, for å si det sånn.

Min eks ble også avslørt på den måten. En jente skrev en melding på veggen hans som han ikke kunne bortforklare. Han måtte innrømme at han ikke hadde fortalt meg hele sannheten.

Skrevet (endret)

Spørs hva man bruker facebook til! Jeg er nå single, og det hender at mine mannlige venner flørter med meg på facebook-chaten. Det anser jeg som helt ufarlig, men ikke tvil om det ville blitt bråk i heimen om deres koner/kjærester oppdaget det.

Jeg merker blandt mine mannlige venner, at de er utsultet på at noen "ser" dem, gir komplimenter osv. Tydeligvis ting de ikke får hjemme! Litt uskyldig fløring på facebook driver jeg med, men der går grensen for mitt vedkommende.

Så har du dem som tar den helt ut, er utro på facebook f.eks sender sexmeldinger, skriver ting som er upassende osv. Sjansen at det blir oppdaget er relativt minimal (mm partneren har passordet til din facebook -men hvem idiot gir vekk passordet??!!)Med mindre du virkelig ønsker å bli avslørt!

Det er ikke til å fornekte at Facebook blir brukt som et middel å snoke på gamlekjærester,ekser, den kjekke kollegaen og andre man er fasinert av! I den virtuelle verden er det mye lettere å komme i kontakt med/opprette nye vennskap/flørte med folk, enn i RL.

Er du lei av partneren og på jakt etter litt spenning i hverdagen, er det kun et tastetrykk unna.

Endret av Queen B
Skrevet

Mitt forhold går dukken nå pga facebook. For en tid tilbake siden flørtet en jente utrolig mye med han der, og han flørtet (dog litt mer skjult) tilbake. Etter det har jeg rett og slett blitt mindre forelsket i ham, fordi han oppførte seg som en drittsekk. Så nå er forholdet dårlig, fordi jeg ikke er forelsket i ham mer, og vi blir å flytte fra hverandre ganske snart.

Skrevet

Kollega ble dumpet av sin sambo etter at han "møtte" igjen sin eks på facebook og flyttet til henne..

Skrevet
Facebook har jeg opplevd som uproblematisk. Nettby, derimot...*grøss*

Jeg får grøssninger bare jeg hører ordet Nettby. Så ja, facebook er uproblematisk, nettby er ikke ..

Skrevet

altså..den "the wall" på facebook. finnes ikke det noen instillinger at man kan huke av om man vil *akseptere* eller *ikke akseptere* den som er blitt skrevet der...??

Skrevet

facebook er da aldri årsak til samlivsbrudd, misstilit og utroskap er årsakene og facebook er ikke annet enn en ny måte å muliggjøre dette på.

Å si at facebook er årsaken er jo helt idiotisk, det er alltid personene selv som er rsaken. Er man utro ved hjelp av facebook ville man vært utro via andre kilder før eller senere også

Gjest Gjest_jente20_*
Skrevet
Jeg får grøssninger bare jeg hører ordet Nettby. Så ja, facebook er uproblematisk, nettby er ikke ..

Åå? Hva har du/dere opplevd med nettby og forhold?

Ble nyskjerrig nå...

Skrevet
facebook er da aldri årsak til samlivsbrudd, misstilit og utroskap er årsakene og facebook er ikke annet enn en ny måte å muliggjøre dette på.

Å si at facebook er årsaken er jo helt idiotisk, det er alltid personene selv som er rsaken. Er man utro ved hjelp av facebook ville man vært utro via andre kilder før eller senere også

Jeg tror terskelen for å kontakte eksen på tlf er høyere enn å kontakte eksen på facebook. Særlig hvis eksen er i et forhold. Derfra kan det lett utvikle seg videre... og det kan skje ting som ellers aldri hadde skjedd...

Skrevet

Jeg har da selv opplevd at det ikke har vært mulig å søke meg opp på facebook uten at jeg selv har blokkert noen. Altså er det facebook selv som har forårsaket problemer.

Skrevet
Åå? Hva har du/dere opplevd med nettby og forhold?

Ble nyskjerrig nå...

Fordi på nettby kan man finne all slags profiler, og man må ikke være i hverandres venneliste for å se profiler osv. Dvs. man har et helt enormt spekter på ulike personligheter og sånt som man kan sjekke opp dersom man vil. På facebook er det jo litt mer begrenset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...