Gjest Caylee Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Jeg har veldig tykke og nesten svarte øyenbrun. De går på en måte litt isammen, tar bort dette men kommer bare tilbake enda værre. Jeg har veldig mørkt hår så det er nok grunnen til de mørke øyenbrynene iallfall. Og jeg har masse mørke hår på leggene og armene. Har kanskje like mye som gutta. Og så har jeg en slags "bart" har veldig mørkt hår der menn har bart. Og jeg er helt norsk, har merka at det er vanligere at folk fra andre land kan ha så mørke hår sånn at ligner på bart. Har fått masse kommentarer på dette.. Folk sier jeg burde ta bort de tykke øyenbrynene. Folk har kommentert at det ser ut som jeg har bart siden jeg har så mørkt hår akuratt der. Og folk har kommentert hvor mye hår jeg har ellers på kroppen.. Mamma sier det er fint med tykke øyenbrun men jeg begyner å lure siden alle skal liksom gjøre øyenbrynene sine så veldig tynne. Hva syns dere om tykke øyenbrun og veldig mørkt hår rundt omkring på en jente? Endret 16. oktober 2009 av Caylee
Gjest Marlo Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Syns du skal väre akkurat som du er jeg. Ja - kanskje stusse litt her og der og ikke la alt väre viltvoksende. Ikke bry deg om kommentarer
Gjest emmeline Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg ville nappet øyenbrynene og vokset overleppa. Jeg er ikke glad i overflødig hår. Skjønner at folk reagerer om du nesten har bart. Men akkurat håret på armene ville jeg ikke gjort noe med, ser ikke på det som så ille, og leggene er jo bare å barbere.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 Det er jo ikke deres sak, så det er upassende at de kommenterer. Jeg har også en del hår på kroppen, men er forfengelig av meg, så jeg fjerner det. Ang. øyenbryn, så kommer det ikke verre tilbake etterpå, men kraftige bryn må nappes ofte for å holdes vedlike. 2 ganger i uka iallfall. Forøvrig er jo kraftige øyenbryn ganske flott, for det gir et særpreg. Men personlig synes jeg ikke det er fint med sammenvokste. Bare gå til en salong og få hjelp, hvis du er sikker hvilken fasong du skal nappe brynene i.
Gjest Tuva-27 Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har veldig tykke og nesten svarte øyenbrun. De går på en måte litt isammen, tar bort dette men kommer bare tilbake enda værre. Jeg har veldig mørkt hår så det er nok grunnen til de mørke øyenbrynene iallfall. Og jeg har masse mørke hår på leggene og armene. Har kanskje like mye som gutta. Og så har jeg en slags "bart" har veldig mørkt hår der menn har bart. Og jeg er helt norsk, har merka at det er vanligere at folk fra andre land kan ha så mørke hår sånn at ligner på bart. Har fått masse kommentarer på dette.. Folk sier jeg burde ta bort de tykke øyenbrynene. Folk har kommentert at det ser ut som jeg har bart siden jeg har så mørkt hår akuratt der. Og folk har kommentert hvor mye hår jeg har ellers på kroppen.. Mamma sier det er fint med tykke øyenbrun men jeg begyner å lure siden alle skal liksom gjøre øyenbrynene sine så veldig tynne. Hva syns dere om tykke øyenbrun og veldig mørkt hår rundt omkring på en jente? Først må jeg si at det er utrolig frekt om folk kommenterer dette helt uten videre.. Er det venner av deg som sier noe om dette? Noe annet er det selvfølgelig om det kommer opp naturlig/du ber om tilbakemelding på dette. Personlig synes jeg det er fint med bryn som ikke er alt for tykke eller formløse, og heller ikke bryn som bare er en syltynn strek. En mellomting er det jeg foretrekker, og at de er bredest inn mot nesen og tynnest ut mot tinningen. Å forme/nappe/klippe bryn slik at de passer til akkurat ditt ansikt er vanskelig om man ikke har erfaring, men om man får det til er det utrolig hvor mye det kan endre helhetsinntrykket. Jeg har sett før-og-etter- bilder av først formløse bryn, og så etter napping, og det er stor forskjell! At du er mørk kan jo være en fordel i og med at du slipper å farge bryn/vipper i like stor grad som noen av de lyse som må gjøre dette for at de i det hele tatt skal synes. Bakdelen med å være mørke kan være at hårene er stivere/kraftigere og mer synlig på kroppen. Hårvekst på andre steder enn hodet forbindes vel mest med det maskuline, og dermed er det mange mørke jenter som fortvilt fjerner hår her og der, og må gjøre det ofte, siden "jenter ikke skal ha så mye hår".. Om du føler deg komfortabel med mørke hår på overleppa og de brynene du har, må du ikke forandre deg pga noen tanketomme folk som ikke eier skamvett nok til ikke å være frekk, men om du selv ønsker å gjøre noe med f.eks bryn ville jeg tatt meg en tur til en salong som kan forme dem fint, så kan du følge opp napping selv i ettertid.
Pingting Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 Alle har sine personlige preferanser på hva som er fint og ikke, ingen tvil om det. Likevel synes jeg dte er unødvendig p prakke de på andre ved å kommentere slik (med mindre du har spurt om deres mening, selvfølgelig). Om du liker øyenbrynene og barten din så behold dem, sier nå jeg. Om du ikke vil ha dem er begge lett å bli kvitt eller å endre på. Selv synes jeg tykke og mørke øyenbryn kan være fint i riktig ansikt, særlig om de formes litt til å passe ansiktsformen. Tenk på Audrey Hepburn, f.eks. Det er selvfdølgelig lettere sagt enn gjort, men prøv å gi f*** i andre. Finn ut hva du selv liker, og hold deg til det. Det går selvfølgelig an å bruke andre som inspirasjon eller for råd, men da gjør du det av egen vilje
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #7 Skrevet 16. oktober 2009 Ikke for å være slem, men antydning/tydelig markert bart på kvinner, det er ikke mye pent. Jeg har ikke mye peiling på området, men finnes det ikke hudpleiesalonger e.l. som kan fjerne sånt med laser? Jeg ville også fått dem til å nappe og forme brynene litt, da er det vel lettere for deg å holde det ved like etterpå. Selvsagt kan man bare være slik man er, men det er tydelig at ts plages litt av dette, og da går det vel an å fikse litt. De fleste kvinner gjør det.
Gjest Marlo Skrevet 16. oktober 2009 #8 Skrevet 16. oktober 2009 Selvsagt kan man bare være slik man er, men det er tydelig at ts plages litt av dette, og da går det vel an å fikse litt. De fleste kvinner gjør det. Oppfatter det mer som at hun ikke har värt plaget av dette, men er mer plaget av kommentarer som förer til at hun tviler på seg selv.
Gjest Caylee Skrevet 16. oktober 2009 #9 Skrevet 16. oktober 2009 Ikke for å være slem, men antydning/tydelig markert bart på kvinner, det er ikke mye pent. Jeg har ikke mye peiling på området, men finnes det ikke hudpleiesalonger e.l. som kan fjerne sånt med laser? Jeg ville også fått dem til å nappe og forme brynene litt, da er det vel lettere for deg å holde det ved like etterpå. Selvsagt kan man bare være slik man er, men det er tydelig at ts plages litt av dette, og da går det vel an å fikse litt. De fleste kvinner gjør det. Jeg plagdes ikke med det før folk kom med kommentarer. Har merka at på ungdomsskole skal alle "finne" noe som er negativt til en person, og det er helt teit.
Gjest Caylee Skrevet 16. oktober 2009 #10 Skrevet 16. oktober 2009 tusentakk for svar Tror jeg skal fjerne sånn at øyenbrynene ikke går isammen. Har brukt sånn barberingsgreie før. Men det hjelper ikke. Hva skal jeg bruke? Og helt ærlig så liker jeg de tykke øyenbynene mine for jeg føler at de gjør sånn at jeg blir spesiel "barten" driter jeg rent i. Men hårene på leggen tar jeg bort. Bra ikke alle syns det er stygt.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #11 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg plagdes ikke med det før folk kom med kommentarer. Har merka at på ungdomsskole skal alle "finne" noe som er negativt til en person, og det er helt teit. Jeg synes ikke det er riktig at de kommenterer, det er jo mangel på folkeskikk. Men en annen ting er jo at "bart" og sammenvokste bryn på jenter ikke er så populært der ute i verden. Klarer du å heve deg over det, er det fint, men dessverre formes de fleste av skjønnhetsidealene av vår tid. Så ikke bli overrasket om noen finner det lite attraktivt.
Gjest Marlo Skrevet 16. oktober 2009 #12 Skrevet 16. oktober 2009 tusentakk for svar Tror jeg skal fjerne sånn at øyenbrynene ikke går isammen. Har brukt sånn barberingsgreie før. Men det hjelper ikke. Hva skal jeg bruke? Og helt ærlig så liker jeg de tykke øyenbynene mine for jeg føler at de gjør sånn at jeg blir spesiel "barten" driter jeg rent i. Men hårene på leggen tar jeg bort. Bra ikke alle syns det er stygt. For å ikke ha sammenhengende öyebryn, så kan du jo nappe med pinsett eller vokse det bort.
Gjest Caylee Skrevet 16. oktober 2009 #13 Skrevet 16. oktober 2009 (endret) For å ikke ha sammenhengende öyebryn, så kan du jo nappe med pinsett eller vokse det bort. Det må jeg prøve Takk Endret 16. oktober 2009 av Caylee
Gjest Tuva-27 Skrevet 16. oktober 2009 #14 Skrevet 16. oktober 2009 tusentakk for svar Tror jeg skal fjerne sånn at øyenbrynene ikke går isammen. Har brukt sånn barberingsgreie før. Men det hjelper ikke. Hva skal jeg bruke? Og helt ærlig så liker jeg de tykke øyenbynene mine for jeg føler at de gjør sånn at jeg blir spesiel "barten" driter jeg rent i. Men hårene på leggen tar jeg bort. Bra ikke alle syns det er stygt. Jeg har svart tidligere her, men må bare si at jeg ikke synes sammenvokste øyebryn eller bart er pent på verken kvinner eller menn, men det er DU som må bestemme over din egen kropp. Brynene kan du skille ved å nappe eller vokse der mellomrommet skal være, og "barten" kan du bleke,- om du barberer den risikerer du å få stivere/kraftigere hårvekst der etterhvert. Som jeg nvnte ovenfor liker jeg en mellomting ang. tykkelse på bryn, uansett hva du velger, blir det alltid penere med om du former dem, enten de er tunne eller tykke.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #15 Skrevet 16. oktober 2009 voks barten og mellom brynene det er det eneste du trenger å gjøre.
TipsyTopsy Skrevet 16. oktober 2009 #16 Skrevet 16. oktober 2009 For tynne øyenbryn er ikke fint det heller. Hadde jeg vært deg? - Jeg ville vokset (evt tatt laser) på overleppa. Det andre håret ville jeg også evt. vokset. Øyenbrynene ville jeg nesten latt være som de var, siden jeg syns det er mye finere med for tykke øyenbryn enn for tynne (ville bare nappet imellom). Men bortsett i fra dette... hvis du er fornøyd med deg selv, så vær som du er!
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #17 Skrevet 16. oktober 2009 Hårete kvinner er ikke pent. Når det er sagt skal det lite til for å gjøre noe med det, uten å måtte rebbes som ei høne! Snakk med en frisør om å fikse brynene. Så får du dem nappet i en fasong du liker selv, og så holder du det enkelt ved like selv med pinsett. Barten vokser du, bare å kjøpe egne små ferdige voksstriper i pakke beregnet på det. *Ritsj* så er den borte. Leggene barberes i dusjen, armhulene også. Forøvrig kan du la resten være, det blir fort hysteri. Man trenger ikke være glatt som baby overalt...
Tante Skrevet 16. oktober 2009 #18 Skrevet 16. oktober 2009 Tror jeg skal fjerne sånn at øyenbrynene ikke går isammen. Har brukt sånn barberingsgreie før. Men det hjelper ikke. Hva skal jeg bruke? Bra du egentlig ikke lar deg plage av noe som strengt tatt ikke er et problem. Skjønner ikke at folk gidder å kommentere, de har sikkert et eller annet som andre igjen finner lite tiltrekkende. Men om du vil gjøre noe med det, anbefaler jeg (og flere stylister og hudpleier) å gå til en salong (frisør, skjønnhet, hudpleie e.l. gjerne tyrkisk) og få voksa eller plukka. De vet hva de gjør og etterpå kan du bruke deres arbeid som utgangspunkt når du plukker selv.
Teriyaki Skrevet 16. oktober 2009 #19 Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Hadde jeg vært deg så ville jeg skilt øyenbrynene, og gjor noe med barten. Bart på kvinner er noe som aldri kommer til å bli "godtatt" i samfunnet. De fleste kvinner som har bart blir nok stirret en del på, og får gjerne litt kommentarer på det. Trist, men sant. Så, hadde jeg vært deg hadde jeg "gitt etter for presset", både for min egen del (min personlige mening er at det ikke ser så bra ut, så ville heller ha vært "slave" for voksing), men også fordi jeg ønsker å bli oppfattet som pen og feminin. Men hvis du selv ikke bryr deg, så la det bare bli. Det viktigste er jo hvorvidt du bryr deg om alle dem som vil kommentere barten. Dersom du egentlig ikke bryr deg, så er det jo ikke noe poeng i år gjøre noe med det. Selv hadde jeg nok brydd meg nok til at dersom jeg av en eller annen grunn ikke ville fjerne den for min egen del, så ville jeg sikkert ha fjernet den for å bli å unngå slike kommentarer, baksnakking osv. Endret 16. oktober 2009 av Teriyaki
The Kitten Skrevet 16. oktober 2009 #20 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg synes ikke det er pent med veldig tykke øyenbryn. Ei heller synes jeg det er pent å nappe dem så mye at det ser ut som man mangler øyenbryn. Uansett så synes jeg folk bør holde seg for god til å kommentere andres utsende på en negativ måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå