Miss I.W. Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg var på min vanlige salong, men til en ukjent frisør denne uka og har har aldri vært så skuffet før! Jeg ønsket å stusse håret og få bort de slitte tuppene, samt stripe det lett på toppen og rundt fjeset for å kamuflere de små grå som har begynt å lure seg fram og få litt "spill" i håret. Jeg er stort sett ikke så nøye og har vært godt fornøyd med alle frisørene jeg har vært hos der tidligere. Jeg endte opp med å få klippet håret over 20 cm, fra rompa til rett nedenfor skuldrene, fikk tykke, lite pene striper i hele håret og toppen min ødelagt av bleikemiddel! Jeg sa at det var ikke så utrolig nøye på lengden av stussen, men at det var veldig viktig at håret ble klippet opp skikkelig hvis ikke har det en tendens til å bli hakkete. Håret er skjevt klippet og nesten ikke klippet opp, og lengden ble mye kortere en jeg hadde tenkt. Kan ta noe av bommen på lengden på min kappe, men jeg skulle jo uansett ha en STUSS, og dèt betyr noen cm og ikke flere titalls cm! Stipene er tykke, noen steder over 2 cm i tykkelse og veldig ujevne i fargen og altfor lyse. Poengterte at jeg skulle ha en lett "vinterstriping", og det hele ser ut som et katastrofalt hjemmestripingsprosjekt og ikke noe en har betalt 1600,- for få en proff til å gjøre. Jeg fikk en sjampo for den ødelagte toppen. Så ikke hvor ille det var før jeg kom hjem, men klagde på fargen på stripene før jeg betale og fikk som sagt sjampoen, som skulle hjelpe på den gule fargen (den "gyldne" fargen som frisøren prøvde å selge det som) og et par vareprøver. Hadde i utgangspuktet tenkt be henne om å rette opp feilene, men nå vet jeg ikke om jeg tørr mtp at hun bommet HELT og ikke fikk til noe av det jeg ba om. Kan jeg be om å få tilbake pengene?
Gjest Coarvi Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Du kan prøve hvertfall. Du bør i hvertfall klage, og en shampo er virkelig ikke god nok erstatning for så dårlig arbeid...
Vera Vinge Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg leste om en frisørmann i norsk frisørforbund (eller noe sånt), som uttalte seg om dette. Var det i en KG-artikkel mon tro? Han sa hvertfall at man ikke har noe juridisk krav på å få penger igjen, men at de fleste steder er villige til å rette opp feilen gratis, siden de gjerne vil ha fornøyde kunder. Kanskje du kan be om å få ny opprettingstime med en annen frisør?
Nyxe Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg hadde ihvertfall gjort det veldig klart at jeg var missfornøyd ! Og som sagt så vil ikke frisører at du skal gå rundt til dine venner og kjennte og fortelle hva slags katastrofe sted salongen deres er, så de pleier ordne opp i det. Husker da jeg gikk til et skikkelig snobb sted, ga klar beskjed hva jeg ville ha og hun damen protesterte og sa det ville være myyyye finere *sånn og sånn". Vi ble omsider enig om å gjøre det på min måte. Så gikk h****n frem med å kappe av meg alt håret og gjøre det på sin måte like vel. Det fikk jeg aboslutt ingenting igjen for, og endte opp med å gå til tre nye frisører for å prøve å fikse "skaden" uten at jeg noen gang ble fornøyd. I følge dem jeg snakket emd på den tid kunne jeg heller ikke tvinge dem til å gjøre det godt igjen.. Virkelig kjedelig det å komme fra frisøren og du blir pent nødt til å innvestere i en flott hatt..
Gjest Chiffon Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 Det er faktisk helt utrolig at frisører kan gjøre som de vil uten at de må stå til rette for det. Tenk om rørleggere kunne gjøre det samme. Nei, den vasken du har valgt er stygg så vi setter inn denne grønne vi.
Sandie Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 Sakset fra VG reportasje: Misfornøyd med resultatet? Her er rettighetene dine: Når du kjøper tjenester hos frisøren gjelder vanlige kontraktsrettslige regler. Det vil si at dersom klippen ikke svarer til avtale eller det som er standard, kan du kreve retting eller prisavslag. Ved grove feil, for eksempel feil farge, kan du kreve pengene tilbake. Kilde: Jon Lange, seniorrådgiver i Forbukerrådet. Det du ts beskriver, høres ut som grove feil så jeg ville referert til Forbrukerrådet og krevd pengene tilbake. Og det å fjerne gulskjær SKAL de klare uten problemer dersom de er utdannet frisører.
Miss I.W. Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2009 Det er utrolig hva noen frisører kan finne på! "Kunsterisk frihet"? :gjeiper: Det er jo ikke så langt unna luesesong, så den tanken har slått meg... Jeg har vært å klaget nå, og hun ville rette opp feilen selv, men jeg nektet. Fortalte henne at hun ikke hadde hørt noe av det jeg hadde ønsket og at jeg ikke stolte på henne. En ting er om hun var "uheldig" med en av delene, men ALT ble jo feil. Det var ingen andre i salongen som i utgangspunktet ville rette opp hennes feil. Om det er fordi jeg ser helt jævlig ut, virker kravstor, eller for å støtte henne, vet jeg ikke, men ei ga meg til slutt en time neste uke. Har forhørt meg om henne og hun skal visst være flink. Tror jeg må ut å finne meg en fast frisør som forstår enkle krav! Jeg har hatt nogenlunde samme frisyre i mange år og ingen har hatt så store problem med å forstå "stuss og lett striping" før. Har alltid vært fornøyd.
Gjest Gjest_sundy_* Skrevet 17. oktober 2009 #8 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg føler med deg. Akkurat det samme har skjedd med meg i dag. Jeg ville farge håret gyllenbrunt med tynne vinterstriper for å lage litt liv i håret. Isteden fikk jeg brede blonde striper. Deretter tvang jeg frisøren til å farge stripene, noe som resulterte i svart pannelugg, mens resten av håret er lysebrunt. Det ser for jævlig ut... Men allikevel bedre enn de svære blonde stripene... Jeg slapp og betale for stripene men regninga var allikevel 1200 kroner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå