Gå til innhold

Jeg vil ha en ullkjole!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg en ullkjole, gjerne sydd eller tovet og ikke strikket, men strikket er greit så lenge den ikke mister passformen en dag etter. Jeg vil helst at den skal være i litt tykt ullstoff, ha lange armer, tettsittende i livet eller innsving eller hva det heter, og litt A skjørt eller V skjørt eller hva nå det er når skjørtet går litt ut, og stopper omtrent ved knærne.

Foretrekker at kjolen er ensfarget koksgrå eller mørk blå, men man kan kanskje ikke få alt her i livet.

Jeg har funnet en på odd molly, men den er ganske langt fra hva jeg egentlig vil ha..

Er det noen som har noen tips, eller har sett noe lignende ett eller annet sted? Jeg bor i oslo.

Hvis ikke, er det noen som vet ca hvor mye det vil koste å få en slik kjole sydd? Evt vet om noen bra syersker i oslo?

Jeg har en måned på meg til å finne en kjole, og den jeg har i hodet ville vært perfekt. Noen som kan hjelpe meg å finne den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror jeg ville sjekket ut skreddere på eBay.

De fleste har ullstoffer i mange varianter, pga at det er så vanlig til dresser og mer forretningsmessige drakter.

Men det blir gjerne finere og stivere kvaliteter enn du jakter etter, siden du antyder strikket/tovet?

Endret av Kamikatze
Skrevet

Jeg mener jeg har sett noe a la det du mener (tovet, knekort) hos en eller annen designer bak Slottet, men jeg husker ikke helt hvem. Jeg sjekket ut "Pikene bak slottet", men fant ikke noen bilder som lignet der. Nå er det riktignok noen år siden jeg så det, men jeg regnet kanskje med at designeren fulgte omtrent samme stil.

Tror også designeren ble diskutert her inne for noen år siden, så du kan jo prøve å søke på ullkjole.

Skrevet

Problemet med tulip er dessverre at dei har heilt grusomme "teikneserie" på kjolane sine, pluss grelt tulip-merke...

Og når ein er over 12 år lokkar kanskje ikkje det så masse. :(

Veldig synd, for snittet på kjolane er nydelige.

Skrevet

Jeg har kikket på tulip og tatamo, og liker kjolene litt. Problemet for meg er figurene i front, og at jeg vil ha en 'strengere' kjole, hvis noen skjønner hva jeg mener.

Jeg vurderer å finne noen som kan sy den for meg, noen som vet omtrent hvor mye jeg må betale hvis jeg evt skaffer stoff selv? Og ikke har noe mønster bortsett fra tegninger?

Jeg kan jo også ta meg sammen og sy selv, men jeg roter så fælt med symaskinen noen ganger :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...