Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å sjekke kalkulatoren på sidene til www.toll.no ?

Skrevet

Det er da ikke toll overhode på film?

Skrevet

DVDer er tollfrie, men du må betale 25% merverdiavgift.

Skrevet (endret)

Og så må du vel betale fortollingsgebyr til posten selv om det kun dreier seg om moms, om jeg ikke tar helt feil?

Endret av Jade
Skrevet
Og så må du vel betale fortollingsgebyr til posten selv om det kun dreier seg om moms, om jeg ikke tar helt feil?

Fant dette på nettsidene til Tollvesenet:

Fortollingsgebyr

Firmaet som transporterer og lagrer varen til Norge, kan belaste deg med et gebyr for forsendelse og lagring av varen. Lar du firmaet eller speditøren fortolle varen for deg, vil du som oftest måtte betale for denne tjenesten også. Fortollingsgebyret er altså et gebyr som ikke betales til Tollvesenet, men til en annen part. Tollvesenet har derfor ikke informasjon om hvor mye gebyret er. For å finne ut dette, må du kontakte tollageret der varen din ligger og/eller firmaet som fortoller varen for deg.

Jeg ble ikke helt klok av dette. Posten er vsnligvis den som ordner fortolling (så lenge pakken sendes med vanlig post). Men om det gjelder når det er tollfri vare, ble jeg litt usikker på :klø:

Skrevet
Fant dette på nettsidene til Tollvesenet:

Jeg ble ikke helt klok av dette. Posten er vsnligvis den som ordner fortolling (så lenge pakken sendes med vanlig post). Men om det gjelder når det er tollfri vare, ble jeg litt usikker på :klø:

De tar fortollingsgebyr dersom du må betale moms. Det er jeg ganske sikker på.

Det er en av grunnene til at det blir kjempedyrt å gå over momsfritak-grensen.

Men nå har toll.no en flott kalkulator, der du kan velge pris, type vare og valuta, og så får du ut hvor mye du skal betale i moms, mva og gebyr, i tillegg til totaltprisen, inkludert vare og frakt.

Så istedenfor at vi andre synser, så kan man gå inn der og taste inn fakta. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...