Gå til innhold

Kjøpe julegave til den nye kjæresten til min manns eks?

Anbefalte innlegg

Gjest ts_i_denne_tråden
Skrevet

Jeg er allerede i julestria, og disse moderne familiekonstellasjonene byr på hodebry.

Jeg er gift med en mann som har et barn med en annen. Barnet og eksen bor på en annen kant av landet, så vi treffes sjelden, men kommer svært godt overens. Eksen hans er gravid på ny, og jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en god body lotion e.l. til henne.

Men så begynte jeg å tenke på at kanskje den nye kjæresten hennes bør innlemmes i gaven også? De har vært sammen i et år, og bor nå sammen. Vi har møtt ham to ganger. Kommer greit overens med ham også, men vi er ikke venne-emner, for å si det sånn. Han er liksom bare stepappan til barnet til mannen min. Men moren til barnet begynner altså å bli en ganske god venninne av meg.

Så hva bør vi gi i julegave? Kun til henne, eller finne noe til dem begge? (Som blir vanskelig! ANER ikke hva det skulle være!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med noe til babyen? En bok elns, noe som de begge kan få glede av?

Gjest ts_i_denne_tråden
Skrevet
Hva med noe til babyen? En bok elns, noe som de begge kan få glede av?

Ja, har tenkt å kjøpe noe til babyen også,men jeg hadde lyst til å gjøre stas på mamman til babyen også. Men må pappan også få no stas?

Skrevet

Jeg vil ikke si det er naturlig. Det jeg ville gjort var å kjøpe den body lotionen til mammaen og en ting de kan dele til babyen:) Evt kan du kjøpe en bok om fedre og barn osv, som han kan få glede av! Føler det blir litt teit å gi gave til noen man ikke kjenner og ikke ville hatt forhold til hadde det ikke vært for ste-barnet.

Skrevet

Så korslig å høre om de som går godt overens med stebarnas mor/kjærestens eks også. :)

Jeg ville nok ikke gitt noe til han. Det er jo hun som har blitt din venninne. Og å gi gave bare for å gi gave syns jeg er bare teit.

Som jeg har nevnt i en tidligere tråd om julegaver, så er jo dette julegavestyret mest en jentegreie. Gutta tenker på den nærmeste familie og er godt fornøyd med å gi og få kun noen få gaver.

Og så er det jo oftest kosligere med venninnegaver enn fellesgaver, syns nå jeg da... ;-)

Gjest ts_i_denne_tråden
Skrevet
Så korslig å høre om de som går godt overens med stebarnas mor/kjærestens eks også. :)

Jeg ville nok ikke gitt noe til han. Det er jo hun som har blitt din venninne. Og å gi gave bare for å gi gave syns jeg er bare teit.

Som jeg har nevnt i en tidligere tråd om julegaver, så er jo dette julegavestyret mest en jentegreie. Gutta tenker på den nærmeste familie og er godt fornøyd med å gi og få kun noen få gaver.

Og så er det jo oftest kosligere med venninnegaver enn fellesgaver, syns nå jeg da... ;-)

Takk for svar, Kakemonsteret! Du har nok rett i at han sannsynligvis ikke forventer noe uansett, så da kan jeg like gjerne konsentrere meg om eksen til mannen. Så da blir det en god body lotion eller håndkrem, og så evt noe koselig til babyen.

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg ville kjøpt en fin gave til dem begge, som begge ville fått glede av. Gaven kunne jo være fra mannen din og deg til eksen hans og hennes mann. Det ville vel vært ganske naturlig? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...