Gjest milkyway Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Nå hadde det vært så stille og greit i hele to måneder, ingen var uvenner, men plutselig brakte det løs igjen. Og HELE vennegjengen skal bli innblandet, må vite, og tvunget til å velge sider (av den ene parten iallfall) herregud og faen, jeg føler jeg går på ungdomskolen her, men dette er 20årsalderenfolk det er snakk om. Holder man seg nøytral, da er man en dårlig venn for å ikke holde med vedkommende. og de hyler på deg tidlig på morgenen for å fortelle hva hun ene har skrevet på facebook, og det er ikke måte på! Er det sånn i alle vennegjenger, eller er vår bare en kræsj av folk som egentlig ikke passer sammen? En må jo lure. blir helt oppgitt over at alle ikke bare kan være venner og slutte å blande meg inn
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Det må jeg faktisk innrømme at jeg aldri har hørt om før, ikke i den alderen.
Gjest megvel Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Kanskje det bare er mange sterke personligheter som ikke alltid trekker samme veien?
Gjest milkyway Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Ja det er sikkert og visst. Det er de som sier ting rett i fjeset på noen uansett om det sårer, de som gjør både det, og snakker litt bak ryggen deres, og til slutt har vi de som bare baksnakker og skriver dritt på facebook for så å slette dem de krangler med. Jeg er bare så dritt lei bråk og styr og mas, jeg vil ha FRED OG RO ikke folk som sender meldinger tidlig om morran at jeg må komme meg på msn så de kan vise meg logg for krangler mellom henne og andre venner, gud bedre, jeg har ikke ord (bare masse banneord).
Gjest megvel Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg tviler på at jeg hadde klart å være venner med disse menneskene lenge. Men er hele gjengen din sånn??
fin_bil Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har aldri opplevd noe lignende, men jeg husker på en fest i sommer at to venninner grein og krangla med hverandre, men det gikk fort over.. Selv er jeg ekstremt konflikt sky både på godt og vondt, så tror jeg hadde passet dårlig inn i vennegjengen din.. Lykke til
Gjest Nattvette Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Hadde det vært meg hadde eg bedt dem slutte dra meg inn i krangler som ikkje angikk meg, og sånn "du må velge side" greier er så jævlig fjortis at eg hadde rett og slett blitt forbanna på den som kom med sånt tull og bedt personen ryke og reise.
Gjest salma Skrevet 15. oktober 2009 #8 Skrevet 15. oktober 2009 Du behøver ikke tillate dem å involvere deg i konflikter du ikke har noe med.
Gjest NO Skrevet 16. oktober 2009 #9 Skrevet 16. oktober 2009 Har ikke opplevd det siden jeg gikk på ungdomsskolen, må være utrolig slitsomt med folk som oppfører seg som fjortiser hele tiden..
kaprifolen Skrevet 16. oktober 2009 #10 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg opplevde litt tendenser til slik oppførsel i min tidligere vennegjeng. Der var jeg den som sa ifra at jeg ikke gadd å ta side eller bli med på drittpraten. Jeg var heller den som sa ifra at hvis "du bestemmer deg for å brette ut konflikten til meg, så får du være klar over at tilbakemeldingene mine ikke kommer til å være basert på valg av side". Og da måtte folk finne seg i at det var like ofte deres oppførsel som fikk kritikk, som den de slang dritt om. Dette var faktisk jenter i 30åra, og jeg var knapt 20... Så noen blir tydeligvis aldri voksne i slike sammenhenger, mens andre legger fra seg slike vaner på ungdomsskolen...
Gjest milkyway Skrevet 16. oktober 2009 #11 Skrevet 16. oktober 2009 greit å se at jeg ikke er alene iallfall Arhg, nå våknet jeg opp til facebookmelding "Hallo har xxxxx sagt noe om meg? Og hvem var faren til ungen (noe som ikke har med deres krangel å gjøre en gang, men hun elsker sladder)" SPØR DEM SELV DA!!!! Jeg får frynsete nerver av det her og blir sint på alle!
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #12 Skrevet 16. oktober 2009 Det høres ut som disse jentene liker denne kranglingen. At de rett og slett er veldig umodne for alderen. Hadde jeg blitt sur på en venninne, kan det hende jeg hadde fortalt en felles venninne om det. Men jeg hadde ikke så sendt melding: "Sa X noe om meg?" Det viser at man nyter kranglingen og baksnakkingen.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #13 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg får frynsete nerver av det her og blir sint på alle! Synes du heller bare skal bevare den roen du ellers har, og ikke bry deg. Men hvis noen av venninnene dine er frekke og hensynsløse, kan jeg jo skjønne at andre reagerer på det. Hvordan reagerer du selv, hvis noen av dem er frekke mot deg? Har du evnen til å heve deg over det? Jeg vet ihvertfall at jeg ikke gidder å ha frekke venninner, så da kutter jeg bare ut vennskapet.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #14 Skrevet 16. oktober 2009 For noen går dette aldri over med alderen. Bare si at du ikke vil blandes inn i deres krangler. Alle er uenig av og til, men de kan ikke kreve at du skal ta standpunkt. Du var jo ikke engang til stede og får bare høre hva den og den har sagt. Fortell dem at du liker de alle (begge) og at du ikke vil velge.
Gjest milkyway Skrevet 16. oktober 2009 #15 Skrevet 16. oktober 2009 hvis noen er frekke mot meg, får de høre det igjen der og da, framfor at jeg går til venner og sier "jeg syns X var frekk mot meg" Hmm det er egentlig X som er hovedkrangleren her ja. Tenkte jeg skulle skrive generelt her, men jaja. To av venninnene mine har bursdag ganske tett, så til helga hadde de avtalt en danmarkstur sammen med sine samboere. X inviterte seg selv, og ble lynende forbanna da hun fikk høre at vi heller kunne ta en tur alle sammen en annen gang. Så begynte helvetet. Hun skjelte ut hun ene (over melding må vite) på bursdagen hennes, og bursdagsvenninna (la oss kalle henne det) la seg flat og sa unnskyld og at hun håpet dette kunne ordne seg. X sier da at kjæresten hennes ligger på sofaen og griner, og hun kunne bare dra til helvete. Ringte etterpå til meg og sa at nå er det meg og min kjære og de to mot alle. Hva i alle dager? Jeg er ikke på noe lag! I går hadde venninna mi som har bursdag fått høre at grinekjæresten skal "Ta" henne, altså banke henne neste gang han ser henne. Jeg får jo høre det fra begge parter, men hun med bursdagen vil bare ordne opp, mens X bare vil krangle, og vende meg mot alle, hvis ikke får jeg høre det, og om jeg ikke svarer på msn, blir hun sur. "jeg var ute og røykte" svarer jeg. "Jammen du trengte ikke gå ut for å gjøre det i går, er det bare fordi det er MEG du snakker med at du rømmer?" dette sliter meg helt ut, og jeg vet det er rotete det her, men jeg er ganske kjørt siden jeg blir blandet inn og har blitt det til alle døgnets tider i 3 dager! X har også bedt meg møte henne i byen 2 ganger på rad, og når jeg møter opp og skal treffe henne (tenkte kanskje hun trenger noen å prate med siden vennegjengen er mot henne og typen ligger og griner på sofaen) så får jeg melding 5 min før avtalt tidspunkt at hun gidder ikke likevel siden kanskje hun bursdagsvenninna er derog jeg er ute etter å lure henne. 2 dager på rad! Når hun bare har en venn igjen av alle hun har mistet, bør hun kanskje ikke blande meg inn i deres ungdomskoleaffærer/si jeg må kjappe meg til byen, for så å si at hun ikke kommer/prøve å vende meg mot vennene mine. Og det er mer! "jeg gidder iallfall ikke være forlover i bryllupet hennes! Synes en god venn hadde kuttet henne ut som forlover i sitt bryllup også, det bør du gjøre" JEG BLIR GAL!!! Tar meg jaggu en innerøyk nå, så hvis jeg ikke svarer med en gang får dere bare unnskylde, jeg har jo forstått jeg er blitt pliktig til dette!
Zerox Skrevet 16. oktober 2009 #16 Skrevet 16. oktober 2009 Dette hoeres ekstremt merkelig ut. Det er imidlertid tendesner til noe av det samme i deler av slekta mi. Det er det riktignok et bakteppe av uoverstemmelser rfra gammelt av.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #17 Skrevet 16. oktober 2009 Hjelpe meg, så det er på det nivået. Det virker jo som det er X som har de virkelig store problemene her, ja. Synes noen burde konfrontere henne. Si at dere skjønner at hun har det vanskelig med seg selv, men at hun bare støter bort folk med å være så aggressiv. Kanskje hun heller kan være ærligere om sine egne følelser. Istedenfor å anklage andre hele tiden, bør hun innrømme overfor seg selv at hun blir såret. Jeg skjønner godt at hun ble såret av at hun ikke fikk være med på den turen. Men det rettferdiggjør jo ikke at hun skjeller ut folk.
kaprifolen Skrevet 16. oktober 2009 #18 Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Herregud, når det blir så konkret som det er her, så synes jeg du skal si noe a'la: Du, jeg synes det er trist at dette har blitt en så vond konflikt i vennegjengen. Men jeg har faktisk ingen del i dette, og synes ikke noe om at du blander meg inn på denne måten. Hvis du er såret er dette noe du burde snakke med (sett inn navn her) om. (Sett inn navn her) har jo faktisk prøvd å løse denne konflikten. Så enten bør du ta en prat med henne, slik at dere kan løse det som er galt mellom dere, eller så får du finne deg i ståa og kutte henne ut, det kan jo ingen nekte deg. Men da skal du vite at jeg har ingen intensjon om å kutte ut ei venninne som ikke har gjort meg noe, bare fordi dere ikke kan snakke ut. Og da kommer jeg heller ikke til å finne meg i at du betviler mitt vennskap til noen av dere ved å slenge dritt og bryte avtaler hele tiden. Det er nemlig ikke et forhold jeg har lyst til å være i. Og hvis du ber meg om råd i forhold til dette, så må du dessverre bare finne deg i at jeg ikke alltid er enig med deg. Chickfights er for dumt, ass... :gjeiper: Her har du forresten noe til å muntre opp dagen din! En og en hjelper alltid! En å slå huet i, og så en og en for å roe nervene. En fordi den var så fin! Og så som kan trøste deg! Til slutt får du et , bare fordi det var så fint! Endret 16. oktober 2009 av kaprifolen
Gjest milkyway Skrevet 16. oktober 2009 #19 Skrevet 16. oktober 2009 haha takk for alle de fine tingene og fint svar! har sagtnoe som minner om det du har skrevet at "kan vi ikke alle som er blandet inn bare samles på cafe og snakke greit ut om det" og da har hun svart hun ikke vil treffe de andre, men gjerne meg for å blåse ut om de andre. jeg har ikke samvittighet til å sitte og høre på dritt om noen av vennene mine, heller ikke X (det sa jeg til de andre da de ergret seg over henne, og det respekterte de). X har det ikke helt greit heller, faren hennes døde for ikke så mange år siden, og kjæresten hennes skjeller henne ut foran oss over rot i leiligheten/dukker opp og henter henne når hun har vært med oss for lenge fordi han er ensom, så jeg skjønner jo hun ikke har det så lett heller. Også hjelper det kanskje ikke at venninnene mine ikke hadde hjerte til å si nei da hun sa "skal dere til danmark? jeg bestiller en billett til meg og kjæresten også da" men det der er da vitterlig ikke min business, likevel får jeg høre det hver dag!
Gjest Gjest_ella_* Skrevet 16. oktober 2009 #20 Skrevet 16. oktober 2009 Det er jo ikke DIN SAK at hun har konflikter med de andre. Si rett ut at du er inhabil og gjerne vil holde deg UTENFOR, og at hun ikke kan KREVE at du tar parti. Å synes synd på har jeg også gjort, hun var nesten maken til din venninne. Det endte med at hun fløy på meg og jeg ble liggende med hjernerystelse. Hun var ustabil og jeg oppdaget at hun løy, om inntekt (trygd), gjeld, og om sitt forbruk av piller og amfetamin. Jeg blandet meg ikke inn i det, men en dag lot hun all sin vrede gå utover meg uten forvarsel. Kanskje du skal kutte henne ut? Eller fortelle henne at hvis hun krever for mye av deg, så vurderer du det hvis hun ikke forandrer seg. Hun høres helt paranoid ut. Sett grenser og gjør det NÅ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå