Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det tidligste som er "lov"? *vil pynte nååå* :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:vetikke:

Jeg pleier å pynte til første søndag i advent.

Skrevet

Jeg er veldig glad i jula, men venter til lille julaften med julepynten. Er så redd for at julefølelsen skal bli borte hvis jeg pynter for tidlig.

Skrevet
Hva er det tidligste som er "lov"? *vil pynte nååå* :sjenert:

Har du lyst, har du lov sier nå jeg! :)

Jeg er en av de som hiver ut mesteparten av pynten lille julaften, men det er fordi det er det jeg vil. Da må jo du får gjøre som du vil, hehe.

Skrevet
Har du lyst, har du lov sier nå jeg! :)

Jeg er en av de som hiver ut mesteparten av pynten lille julaften, men det er fordi det er det jeg vil. Da må jo du får gjøre som du vil, hehe.

Det er jo sant det :) Vil bare ikke bli sett på som en gærning ^^

Skrevet
Det er jo sant det :) Vil bare ikke bli sett på som en gærning ^^

Æsjda, de gærne har det godt! :kaklehone:

Skrevet

Jeg er allerede klar for å pynte til advent, men venter nok en mnd til med det. Julepynten kommer opp når hele huset er vasket fredag før jul.

Skrevet

Hehe, en som er mer julegal enn meg jo. Jeg hadde vært lykkelig i julepyntet stue nå jeg, men 1. søndag i advent begynner jeg da, er det tidligeste jeg kan forsvare :nisse:

Skrevet

Vi begynner litt forsiktig med julestjerne og julelysestaker (7-armet i vinduet) til første søndag i advent, evt 1.desember, avhengig av hva som kommer først. Tidlig i advent kommer det også mer stearinlys, en adventskrans, kanskje litt kongler og kanskje en einerkrans på døren. Julegardiner på kjøkkenet kommer litt tilfeldig, det kommer litt mer julepynt etterhvert, men mesteparten kommer siste dagene før julaften.

Skrevet

Her kommer alt unntatt juletre opp helgen den første advent ^^

Skrevet
:vetikke:

Jeg pleier å pynte til første søndag i advent.

Jeg også

Skrevet

1. søndag i advent kommer nisseserviset frem sammen med adventsstaken og julestjerna som henger i vinduet. Resten kommer rundt 20. desember.

Skrevet

Har somoftest holdt meg i skinnet til lørdagen før 1. søndag i advent, men da tar jeg også helt av med juleverksted, kakebaking, grøtfest osv... :) Alt er forbredt, vasket, nystrøket og planlagt da, så det er bare å få det opp... :)

Skrevet
Hehe, en som er mer julegal enn meg jo.

Ja jeg er ganske julegal :fnise:

Skrevet
Har somoftest holdt meg i skinnet til lørdagen før 1. søndag i advent, men da tar jeg også helt av med juleverksted, kakebaking, grøtfest osv... :) Alt er forbredt, vasket, nystrøket og planlagt da, så det er bare å få det opp... :)

Åh, det er så kos! :nisse:

Skrevet
Åh, det er så kos! :nisse:

Ja, jeg bare elsker alt som har med julen å gjør!!! Når vi kjøpte spisestue valgte jeg størrelsen på grunnlag av hvor stor plass vi trenger når venninnegjengen møtes til juleverksted, fremfor hva vi egentlig hadde bruk for... :fnise: Har også fordelen med at jeg jobber turnus, så hvis noen(mannen!!) kommenterer at jeg begynner for tidlig argumenterer jeg med at desember er hektisk pga mye sykdom på jobb, men sannheten er vel at det er den måneden jeg tar minst ekstravakter... Har jo ikke tid til det... :sjenert:

Og faktisk er det MYE å spare på å begynne planleggingen og julegaveinnkjøp tidlig. Vi har en regel på 250 kr per pers, og jeg tenker litt sånn av hvis det er 30% på en butikk og jeg får 30% avslag på en vare til 250 kr, så holder den gaven selv om jeg da ikke har betalt 250 kr for den... Mottakeren blir jo fornøyd, og jeg kan bruke pengene på noe annet... Litt skal man jo få igjen for å tenke smart og planlegge... :)

Jeg har en regel da, og det er at julebrusen ikke skal nytes før 1. desember! Det er IKKE lov!!! Da møtes jeg og ei venninne med en flaske julebrus og 3 klementiner hver (det kostet 5 kr når vi var små, så da sparte vi lørdagsgodtpengene vi fikk lørdagen før 1. desember slik at vi fikk kjøpt det...)

Unnskyld digresjonen... Kjente jeg ble litt overveldet av tanken på at det snart er jul... :rødme: :rødme:

Skrevet

Jeg har satt opp littegrann julepynt alt jeg. Men bare litt, resten kommer ikke før om en mnd :)

Skrevet
Jeg har en regel da, og det er at julebrusen ikke skal nytes før 1. desember! Det er IKKE lov!!! Da møtes jeg og ei venninne med en flaske julebrus og 3 klementiner hver (det kostet 5 kr når vi var små, så da sparte vi lørdagsgodtpengene vi fikk lørdagen før 1. desember slik at vi fikk kjøpt det...)

Åh så koselig!! :jepp:

Jeg setter frem adventsstake og henger opp adventsstjerna 1 søndagen i advent, så setter jeg opp masse 1 desember, også kommer det litt og litt fremover mot lillejulaften, da alt skal være ferdig og treet pynta. :tree:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...