Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker løs vipper og hvordan de ser ut, men jeg får dem liksom ikke helt til. Jeg liker å bruke dem ilag med skikkelig overdrevent sminke, nesten teater aktig, bare sånn for morro skyld. (Halloween og andre utklednings fester)

Enkelt vipper syntes jeg blir for lite, de forsvinner i mine egne vipper og jeg merker ingen forskjell. Da har jeg kun forsøkt Depend sine som du får kjøpt på Cubus ol.

Hel vipper sliter jeg veldig med, jeg får ikke hjørnene til å forbli fast limt i det hele tatt. (Har variert mengden med lim fra alt for mye til alt for lite og aaaalt innimellom.) Jeg passer på å vente til limen er klissete før jeg setter på vippene.

Jeg er alltid usikker på hvorlang jeg skal la dem være i forhold til øyet mitt også, de få gangene jeg har fått inner hjørnet og ytter hjørnet til å sitte i mer en 5 minutter så syntes jeg vippene sitter hysterisk ubehagelig i inner hjørnet. Kjennes ut om jeg har noe der som drar i øyet og jeg ender opp med å skjeggle en del og bare rive dem av etter kort stund. (Jeg tror jeg har en tendens til å klippe dem for kort heller enn ha dem for lang) Men kanskje det er vanlig å "kjenne" at du har noe der som er litt ubehagelig ?

(Hel vipper jeg har brukt er Depend, H&M sine og forskjellige fra Makeup Store, limen er fra de samme stedene)

Det jeg tenker jeg kommer til å ende opp med er halv vipper, noen som har erfaring med dem ? Jeg har sett litt på MAC og Ardell sine, men MAC er jo utrolig dyrt og Ardell er kanskje litt vanskelig å få tak i i Norge ?

Setter pris på all tilbake melding♥

Skrevet

Som med mye annet er det trening som gjør susen. Det aller beste er å få en venninne til å hjelpe deg, da har du liksom øyet helt lukket på en annen måte. En annen ting er å ikke plassere vippene så langt inn i kroken, det er jo finere med lengst ytterst? :jepp: De fleste vipper må klippes litt av.

Til slutt er det jakten på en god lim, jeg synst ikke limene som følger med vippene ikke alltid er så bra, så klumpete på en måte. Husker dessverre ikke merket i hodet nå, men det er et merke som har en blank flytende lim som jeg vet mangen liker. Uansett så må du bare prøve deg frem til det DU liker best. Etter du har tatt vippene på, anbefaler å bruke pinsett som hjelpemiddel til å dytte ned enden i ytterkant, så legger du våt liner over for å dekke vippekanten.

Øv, øv og øv! Så blir du mester! :)

Skrevet (endret)
En annen ting er å ikke plassere vippene så langt inn i kroken, det er jo finere med lengst ytterst?

Noen ganger føler jeg at jeg skam klipper dem, så de bare dekker to tredje del av øyet og den innerste delen er fremdeles ekstremt ubehagelig. Derfor nøler jeg litt med å blåse et par hundre lapper på nye halv vipper for eksempel.

Når jeg først får dem skikkelig festet så er jo limen helt OK. Har holdt ut en hel kveld med dem (Kun engang, det er skikkelig ubehagelig!), og da bare brukte jeg Depend sin lim.

Og det hadde blitt litt harry å klippe slike fjær vipper alt for korte, selv om dem kanskje er litt harry fra før, hehe.

Edit; stror skrive feil.

Endret av Nyxe
Skrevet (endret)

Huff, blir bare rot, slett dette d: Trykket feil et par ganger..

Endret av Nyxe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...