Gå til innhold

Punktert vindu??

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget nettopp at det ene vinduet på kontoret mitt ar dogget på innsiden.

Det har stått en del åpent i sommer (dvs. på vidt gap) og det har nok regnet litt også.

Vinduet er ganske nytt også... satt opp for 2 1/2 år siden.

Noe jeg kan gjøre selv?

Eller hva kan jeg få andre til å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge min kjære samboer kan en glassmester sprøyte et eller annet (???) inn i vinduet sånn at luften kommer ut og det blir tett. Sambo var forøvrig usikker på om det var noe billigere enn å skifte hele vinduet, men det kan du jo undersøke. Han lurte fælt på hvorfor jeg lurte på dette foressten... :ler:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send sambo over hit da...

Eller kanskje jeg skal spøryte noe inn i vinduet selv..?

Kanskje jeg skal høre med leverandøren om det er noen garanti på vinduene? Skal vel holde i mer enn 2 1/2 år vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde punkterte vinduer på hytten, og kjøpte nye glass som vi satt inn i den gamle rammen. Dette gjorde vi selv. (Miemannen, men siden jeg sikkert gjorde noe annet fornuftig sier jeg vi :wink: )

Glassmesteren vi kjøpte glasset av sa at det er veldig viktig å bruke riktig tetningsstoff rundt vinduet når det settes inn når det er nytt. Dette stoffet må være bevegelig slik at deg gir etter når vinduet trekker seg sammen og utvider seg. Hvis ikke vil vinduet bli utsatt for press og kan punktere etter en tid. Ikke sikkert det er det som har skjedd hos deg da, jeg ville nok forsøkt å reklamere på et såpass nytt vindu. Men dette var liksom det jeg vet om vinduer da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære jobber med å lage glass. Måtte jo da konferere med han og han mener du er nødt til å bytte glass og pakninger. Er du litt nevenyttig kan du sikkert klare dette selv. Har du noen spm om dette så send meg en pm med det du evt lurer på og jeg skal få min kjære til å svare så godt han kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttige svar.

Jeg skal først prøve leverandøren.

Det kan jo hende at det er en feil på vinduet.

Alle vinduene våre en av samme type og er like gamle, men det er bare dette vinduet som har fått dogg på innsiden.

Mener bestemt at det er et H-vindu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket videre med min kjære nå. Selvfølgelig kan det være et dårlig vindu, og da bør du jo få det dekket. Men det kan også være at pakningen er blitt dårlig etter mye regn. I så fall kan du sjekke om Bøckmann har avdeling i Oslo, der bør du kunne få kjøpt nytt vindu uten å bytte hele ramma. Kanskje en av de som jobber der bytter det for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. skal sjekke.

Først husleverandøren.

Om det ikke hjelper går jeg direkte til vinduesleverandøren.

Og hjelper ikke dette heller, så får vi nok ta kontakt med en vindus-mann.

Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke si det helt sikkert men det er mulig det er billigere også å bestille rett fra Bøckmann siden de lager glasset selv, enn å gå gjennom en leverandør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...