Gå til innhold

Sølvsko til brudekjolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg sommeren 2010. Kjolen er bestilt og jeg er nå på skojakt. Har lyst på sko i sølv, men ettersom dette åpenbart ikke er noen hot ”motefarge” i høst strever jeg med å finne noe jeg liker. Noe andre som tips om hvor jeg kan finne pene sølvsko? Jeg har vært på et par dansebutikker, men der har alle sølvskoene åpen tå og da kan jeg ikke ha strømper (er det ikke best med strømper under kjolen?). Håper noen kan hjelpe meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skal gifte meg sommeren 2010. Kjolen er bestilt og jeg er nå på skojakt. Har lyst på sko i sølv, men ettersom dette åpenbart ikke er noen hot ”motefarge” i høst strever jeg med å finne noe jeg liker. Noe andre som tips om hvor jeg kan finne pene sølvsko? Jeg har vært på et par dansebutikker, men der har alle sølvskoene åpen tå og da kan jeg ikke ha strømper (er det ikke best med strømper under kjolen?). Håper noen kan hjelpe meg :)

Jeg har ingen tips om sko, men jeg skal ikke ha strømper, rett og slett fordi jeg vil ha åpen tå.

Hva tenker du er årsaken til at det er mest behagelig med strømper? Jeg tenker at det er mer stæsj man skal ha på seg, mer som kan gå i stykker (ja for det er jo en ting som fort rakner), det er ingen som ser det, og så er det enda en utgift.

Tenker du på gnisninger mellom lårene?

Skrevet
Jeg har ingen tips om sko, men jeg skal ikke ha strømper, rett og slett fordi jeg vil ha åpen tå.

Hva tenker du er årsaken til at det er mest behagelig med strømper? Jeg tenker at det er mer stæsj man skal ha på seg, mer som kan gå i stykker (ja for det er jo en ting som fort rakner), det er ingen som ser det, og så er det enda en utgift.

Tenker du på gnisninger mellom lårene?

Ja, det var dette med gnissning jeg plutselig ble redd for... I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt strømper forid jeg synes bena er pene uten, mulighet for åpen tå og som du sier: mindre stasj å tenke på. Men så ble jeg redd for at denne gnissning kunne bli ubehagelig da... bli sikkert ganske svett og varm under kjolen midt på sommeren..

Skrevet
Lille vinkel sko har disse (peeptoe) og disse.

Takk for tipset:) Den første har åpen tå så uaktuell med strømper. Den andre er ganske fin, men hadde håpet å finne noe litt nettere...

Skrevet

Bruktbutikker eller e-bay!

Jeg fant drømmeskoene mine på engelsk e-bay, to ganger!

Ellers går det an å kjøpe vanlige sko og få dem farget, det er også veldig vanlig.

Skrevet

Det finnes jo strømper som er beregnet til å brukes i sko med åpen tå, såkalet "sandal toe".

Det kan være godt å ha en strømpe i skoen også som hindrer at man blir svett og klam i foten. Det er dagen for mye ståing og gåing så det er ganske viktig med noe godt å foten.

Høgl har hatt sølvsko, men det kan være litt vanskelig å finne Høgl-sko i butikkene.

Skrevet

Jeg kjøpte sølvsko på DNA for ikke så lenge siden, de likner litt på det siste bildet i linken over, men hælen er nok lavere på mine.. Fant ikke noe bilde av de :)

Skrevet

Ang gnissing på innsiden av lårene:

Jeg har vurdert å bruke en undertøysting som ligner på en sykkelbukse (halvlange underbusker :ler: ) Den går til midt på låret omtrent, og er tynn og lett i stoffet. Jeg har brukt den under sommerkjoler noen ganger når været er varmt og klamt :) Jeg tar den bare av meg på kvelden før brudgommen skal hjelpe meg av med kjolen.

Skrevet

Jeg kjøpte noen fine sølvsko på økonomisko til ca 150 kr. Jeg skal se om jeg får postet bilde av dem. Syntes de var kjempefine, og passet godt til kjolen min :)

Skrevet
Ang gnissing på innsiden av lårene:

Jeg har vurdert å bruke en undertøysting som ligner på en sykkelbukse (halvlange underbusker :ler: ) Den går til midt på låret omtrent, og er tynn og lett i stoffet. Jeg har brukt den under sommerkjoler noen ganger når været er varmt og klamt :) Jeg tar den bare av meg på kvelden før brudgommen skal hjelpe meg av med kjolen.

Ohhh, god ide! :duskedame: Hvor får jeg kjøpt noe slikt?

Skrevet
Her er skoene mine

De var fine :) Må jo bare si at det er lekkert med litt sånn "sandaltype" og åpen tå...

Hvis jeg skla ha åpen tå har jeg sett på disse:

http://www.odfs.no/ds_product_info.php?cPa...products_id=492

Jeg har nemlig fått et tips om at dansesko er veldig bra til bryllp fordi de er skikkelig gode å gtå med (behagelige på, god såle, utvider seg når det er varmt etc. ).

Skrevet
Ohhh, god ide! :duskedame: Hvor får jeg kjøpt noe slikt?

Lindex :)

Gjest Lisa-Marie
Skrevet

Til dere bruder som er redde for gnissninger mellom lårene:

Dropp sykkelbuksene :-) Kjøp talkum på apoteket som dere klapper mellom lårene, under puppene etc hvor dere kan bli klamme og svette i løpet av dagen. Det funket for meg, og jeg giftet meg i 30 grader+ på Mallorca. I tillegg er det billig ;-) Lykke til med bryllupene!

Skrevet
Til dere bruder som er redde for gnissninger mellom lårene:

Dropp sykkelbuksene :-) Kjøp talkum på apoteket som dere klapper mellom lårene, under puppene etc hvor dere kan bli klamme og svette i løpet av dagen. Det funket for meg, og jeg giftet meg i 30 grader+ på Mallorca. I tillegg er det billig ;-) Lykke til med bryllupene!

Takk for tipset! Jeg pleier faktisk å bruke talkum når jeg er på ferie i varmere strøk, men var redd at det var styr å ha det når jeg var brud i tilfelle jeg må ta det flere ganger (kjolen er ganske stor med underskjørt ol.).... :unsure:

Gjest Lisa-Marie
Skrevet
Takk for tipset! Jeg pleier faktisk å bruke talkum når jeg er på ferie i varmere strøk, men var redd at det var styr å ha det når jeg var brud i tilfelle jeg må ta det flere ganger (kjolen er ganske stor med underskjørt ol.).... :unsure:

Jeg hadde det på før jeg tok på kjolen om morgenen, og det holdt hele dagen :-) Og vanligvis blir jeg veldig sår mellom lårene, spesielt i syden. Funket kjempefint, selv med bare en påføring. Hadde det ikke med i vesken en gang. :-)

Skrevet
Jeg hadde det på før jeg tok på kjolen om morgenen, og det holdt hele dagen :-) Og vanligvis blir jeg veldig sår mellom lårene, spesielt i syden. Funket kjempefint, selv med bare en påføring. Hadde det ikke med i vesken en gang. :-)

Så fint å få tips fra folk som har erfaring:) Tusen takk. Bryllupet er ikke før midt i Juli så jeg få nok sjangsen til å teste ut trikse en gang før den store dagen... Men nå er det bare å finne disse sølvskoene, sukk.

• 2 uker senere...
Skrevet
Bruktbutikker eller e-bay!

Jeg fant drømmeskoene mine på engelsk e-bay, to ganger!

Ellers går det an å kjøpe vanlige sko og få dem farget, det er også veldig vanlig.

Har begynt å kikke på nettet etter sko, og finner masse:) Men er veldig usikker på str. Jeg bruker vansliviss 39 eller 39.5. Men hva blir det i Amerikansk str? Hva er din erfaring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...