Bahia Skrevet 17. oktober 2009 #21 Skrevet 17. oktober 2009 Vi ønsker oss hovedsakelig penger i gave til bryllupet. Det er på ingen måte slik at vi ønsker oss "inngangspenger" men nå har vi nå allerede bodd sammen en del år, og har derfor det meste av glass, servise, bestikk osv fra før av. Vi kommer selvfølgelig til å skrive opp flere ting på gjestelisten for vi vet at det er enkelte som ikke liker å gi penger i bryllypsgave
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 17. oktober 2009 #22 Skrevet 17. oktober 2009 Jeg er ikke så veldig imot at folk ønsker seg penger, spesielt ikke dersom det er spesifisert at det skal gå til bryllupsreise, ny sofa e.l. Men det bør da egentlig kunne gis som gavekort, ikke bare en sum penger som stort sett forsvinner i den daglige driften. Men selv om jeg mener man kan ønske seg penger så er det ikke gitt at jeg ville gitt penger i gave. Liker rett å slett ikke å gi bort penger i slike sammenhenger. Er det flere som meg så kan du risikere å få mange ting du i hvert fall ikke ønsker deg/dere. Selv om jeg prøver å bestrebe meg til å gi noe jeg tror og håper vil bli satt pris på. Hver eneste gang jeg har fått penger har det gått på sparekonto. Jeg tror ikke det finnes et menneske som finner på å ta penger de får i gave til å betale for dagligdagse ting, om ikke det da er usedvanlig unormalt problematisk med økonomien (og da tar vel alle vel litt fra sparepengene for å klare seg?) Jeg opplever også at det er mange som har tydelige kvaler mot å gi bort penger i gave, og som da gir noe som de tror og håper blir satt pris på. Jeg ser ofte at mange anstrenger seg og finner noe, men ofte ender det opp med å være noe en ikke vil ha, for hadde en hatt brukt for det så hadde en faktisk ønskt seg det. Husk at når en bytter ting så får en ofte bare gavekort. Er ikke alltid en ønsker å kjøpe noe på denne butikken heller. Kan gi et eksempel i forhold til julegaver for.eks. Jeg reiser hjem til jul med fly, hvert år får jeg veldig mye rart som jeg aldri har ønskt meg, som andre tror jeg vil sette pris på, som alltid ender opp med å ligge igjen hjemme fordi jeg får det rett og slett ikke med meg i bagasjen alltid heller. For å gjøre det kort: Gi folk det de ønsker seg! Om alle fulgte dette så hadde det ikke vært noe diskusjon. En grunn til at mange ønsker seg penger er faktisk fordi de ellers ikke får de som de faktisk har lyst på.
lilleGrethe Skrevet 19. oktober 2009 #23 Skrevet 19. oktober 2009 Jeg synes det er greit å ønske seg penger, men man bør også ha en ønskeliste som det er greit å velge ting fra - dvs en god blanding av prisklasser osv. Det er ikke alle som liker å gi penger, og det bør respekteres. Kontonummer kan man godt opprette, men det trenger ikke akkurat å stå på invitasjonen. Hvis du har nettside, kan det skrives der, eller hva med å ha en gavekoordinator som kan kontaktes om slike praktiske ting? Min lillesøster skal gjøre dette for oss, og folk som lurer på noe angående gaver kan ta kontakt med henne. Dette er spesielt greit for oss fordi vi har gjester fra forskjellige land, og de som kommer fra utlandet vil jo ikke nødvendigvis kjøpe gavene fra glassmagasinet eller andre norske butikker.
Møffi Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #24 Skrevet 20. oktober 2009 Takk for flere innspill Mine foreldre var positive til ideen, men skal høre litt mer rundt før vi bestemmer oss helt.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #25 Skrevet 5. november 2009 Synes det er helt greit å ønske seg penger. Har tidligere vært egoistisk som gjest og gitt gaver som skulle være et minne fra meg. Men nå som jeg selv planlegger bryllup og stadig er på flyttefot så ser jeg at gaver ofte kan være upraktisk. Vi kommer til å ønske oss penger til bryllupsreisen som vi håper å få råd til året etter. Kontonummer hadde jeg nok ikke oppgitt uoppfordret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå