Gå til innhold

Glassbyggestein!

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Skal opp med noen vegger og rive noen andre. I veggen som skal opp vurderer jeg et felt med glassbyggestein. Dette blir en liten vegg, skrå under trapp og jeg vurderer to i bredden i hele veggens høyde. I en annen vegg må vi tette igjen en døråpning, også her vurderer jeg en slik glassbyggestein stripe. Glassbyggestein, med sin firkantete form, passer til huset jeg bor i.

Men er det veldig på mote nå sånn at det er helt "ut" om et par år? Ikke at jeg egentlig bryr meg så mye men... Noen med erfaring? Og har dere angret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener å huske at glassbyggerstein var "in" på 80-tallet en gang.

Plutselig var det umoderne.. akkurat som speilfliser og saccosekker.

Men gjør det du vil du (la for all del ikke mannen i huset bestemme :blunke: ).

Det spiller ingen rolle hva som er moderne eller ikke.

Om et par år sitter folk med utrolig umoderne hvitevarer i rustfritt stål og blanke flater er helt "ut". Da spiller det jo ingen rolle om du sitter der med et par glassbyggersteiner.

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gjør det du vil du

:Nikke:

Egentlig prøver jeg å styre klar typiske moteting. Alt som er in blir ut, og det er så grusom kjedelig å følge moten hele tiden. Men jeg tror at glassbyggesten vil passe så godt inn, og dessuten understreke formen på huset. Skal ikke ha så mye da, bare noen striper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke vært redd for å bruke glass-byggestein. På vårt hus og andre nye hus i området er det brukt endel glassbyggestein på fasadene - dette er stein som blir stående i hele husets levetid. Synes det er dekorativt, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassbyggerstein er veldig in så bruker du det så er du med i en strøm. So what? Alt går opp og ned, og hva er alternativet? Ren vegg, det er kjedelig, det :ler:

Det fins alle typer og alle farger, men det er min overbevisning om at hvis man skal orke å leve lenge med dem bør de være klassiske og enkle.

Vi skulle også hatt et felt med glassbyggerstein, og fikk et tilbud fra en murer på jobben. Vi oppdaget underveis at vi at vi ikke trengte vegg i det hele tatt. Men hvis vi ser i løpet av vinteren at vi må ha vegg på grunn av fyringsutgiftene vil vi sette inn veggen neste år. Med glassbyggerstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...