Gjest Gjest_trine_* Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Har oppover årene avstandsforelsket meg i boxere! Har aldri møtt en, men leser bare flott om de! Herlige, dumme å kjære hunder:) Er det noen her som har har boxer som har lyst til å fortelle litt om hvordan den er å ha i hjemmet? Hva den trenger osv! Mvh trine
Gjest ts Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Har oppover årene avstandsforelsket meg i boxere! Har aldri møtt en, men leser bare flott om de! Herlige, dumme å kjære hunder:) Er det noen her som har har boxer som har lyst til å fortelle litt om hvordan den er å ha i hjemmet? Hva den trenger osv! Mvh trine var ikke meningen å kalle de dumme, var mer klumsete jeg har fått inntrykk av:)
Gjest Marlo Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Har aldri eid en, men mött flere opp gjennom årene. De er fantastiske hunder i de rette hender (men sånn er det jo med de aller fleste hunder) Rasen er kjent for å väre "valpete" hele livet, og derfor også kjent for å kunne finne på en del ugang, spesiellt om de ikke blir stimulert nok. De trenger derfor faste og trygge regler og rutiner på ting, og ikke minst en hel del stimuli som nevnt over, i form av turer, mental trening og fysisk trening. Men det er den oppfatningen jeg har med de da.
Gjest boxerløs Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 mistet akkurat min 1,5 år gamle boxer pga sykdom. Har vokst opp med Golden men valgte boxer pga utseende og ville ha litt mer hund. DEn erfaringen jeg fikk med rasen er at hvis du er konsekvent med de så får du en fantastisk hund. Veldig tolmodig med barn(har 2 gutter på 4 og 6), hoppende glad for den minste ting oog veldig letttrent. Vi kjørte stram linje med lek ute og ro inn. Funket kjempebra. Rasen kan kjede seg og det løste vi med gjemme godbiter, putte for i brus flaske, eller hive måltidet hans utover plenen etc. Bare vær oppfinsom... Hørte på forhånd at de ikke liker å være hjemme alene. Bare tull. Hadde han med på jobb men parallellt ble hjemme alene perioden bygd opp. Satt i åpent kontorlandskap med han under pulten i stort sett sovende tillstand. <de er veldig atletiske. Han vi hadde var 32 kg på slutten og dette tror jeg var stort sett muskler. Seriøs sterk Eneste bakdel med rasen er veldig mye sykdom og endel useriøse oppdretter. Vi brukte lang tid på finne den riktige valpen, men fremdeles ingen garanti mot sjulte feil. Vi skal ha en ny boxer, må bare psyke seg opp igjen for en ny valpeperiode
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå