Gå til innhold

Sex med samme kjønn - utroskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og kjæresten min hadde nettopp en interessant diskusjon om utroskap - samme kjønn vs. motsatt kjønn.

Jeg fortalte ham at jeg, en kveld i sommer jeg var ute på byen, klinte og "rotet" med en annen jente. Han har tidligere sagt at han ikke ville reagert negativt på dette, så jeg følte ikke at jeg gjorde noe galt da jeg gjorde dette, bare for å få dét på det rene.

Vi kom inn på utroskap, og han er veldig klar på at hvis jeg hadde hatt sex/klint/rotet med en annen jente ville dette ikke bli sett på som like alvorlig som hvis det ville skjedd med en mann.

Og jeg må jo si meg helt enig, jeg hadde absolutt ikke reagert negativt på det om han hadde havnet til sengs med en annen mann (selv om dette er noe som er høyst uaktuelt for hans del :fnise: ).

Så da blir spørsmålet mitt til dere jenter og gutter her inne. Er sex/klining/roting med et annen menneske utroskap uansett kjønn på vedkommende, eller er det en forskjell der?

Aner meg at ikke så veldig mange tenker som oss. ;)

Endret av kisskissbangbang
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Så da blir spørsmålet mitt til dere jenter og gutter her inne. Er sex/klining/roting med et annen menneske utroskap uansett kjønn på vedkommende, eller er det en forskjell der?

For min del er det fortsatt utroskap.

Gjest fru sado
Skrevet
Jeg og kjæresten min hadde nettopp en interesant diskusjon om utroskap - samme kjønn vs. motsatt kjønn.

Jeg fortalte ham at jeg, en kveld i sommer jeg var ute på byen, klinte og "rotet" med en annen jente. Han har tidligere sagt at han ikke ville reagert negativt på dette, så jeg følte ikke at jeg gjorde noe galt da jeg gjorde dette, bare for å få dét på det rene.

Vi kom inn på utroskap, og han er veldig klar på at hvis jeg hadde hatt sex/klint/rotet med en annen jente ville dette ikke bli sett på som like alvorlig som hvis det ville skjedd med en mann.

Og jeg må jo si meg helt enig, jeg hadde absolutt ikke reagert negativt på det om han hadde havnet til sengs med en annen mann (selv om dette er noe som er høyst uaktuelt for hans del :fnise: ).

å så til hovedspørsmålet... er du egentlig skaplesbe?

Skrevet
å så til hovedspørsmålet... er du egentlig skaplesbe?

Nei, det er jeg ikke, men jeg er biseksuell. :)

Skrevet
Nei, det er jeg ikke, men jeg er biseksuell. :)

lukter utro lang vei... er ikke kukken til typen stor nok?

Skrevet
lukter utro lang vei... er ikke kukken til typen stor nok?

Hvis kuken til sambo ikke hadde tilfredsstilt meg hadde jeg vel heller gått ut og rotet med en mann med større pikk, og ikke en jente uten pikk, tror du ikke? ;)

Skrevet

Det er utroskap uansett kjønn. Men synes det er så søtt, sexy og bra med jenter som har sex sammen at jeg ville tilatt at dama mi hadde sex med jenter.

Skrevet

Hehe, dette var artig å lese. Har hatt akkurat samme diskusjon med min samboer og vi var enige i det TS her skriver. Det blir ikke det samme når det er samme kjønn. (og som du sier, mest aktuelt for jenta å eventuelt gjøre noe med en av samme kjønn enn for gutta) Jeg har min samboers fulle tillatelse til å gjøre det jeg måtte ønske å lyste med jenter. Hadde en eks kjæresten som fløy i taket da jeg luftet dette for han så det er nok stor uenighet ute å hersker rundt temaet.. Men nei, ville ikke ansett meg som utro om jeg hadde sex med en jente/rota med en, men jeg føler meg nok og trygg på det fordi jeg har snakket med kjæresten min om dette og vet han ikke annser det som utroskap.

Gjest Nattvette
Skrevet

Nja.. Utroskap er det jo, men ikkje fullt like alvorlig som når man hadde gjort det med ein av motsatt kjønn. Eg hadde heve sambo på hodet ut om han hadde gjort noe med ein anna dame, men hadde neppe brydd meg særlig om han hadde gjort noe med ein mann, og han sier det samme. Men man må sette slike grenser før det skjer egentlig, fordi noen mannfolk/kvinnfolk syns det er like jævlig selv om det er ein av samme kjønn. Man kan ikkje bare gå å hoppe til sengs med ei anna dame (eller mann) fordi man tror det ikkje vil telles som utroskap, partner kan ha ett fullstendig annerledes syn på det.

Skrevet

Dete skjønner jeg ikke i det hele tatt jeg - utroskap er å ha sex/ralsjoner med en annen person - uavhengig av kjønn.

Gjest MikeWaters
Skrevet
Jeg og kjæresten min hadde nettopp en interessant diskusjon om utroskap - samme kjønn vs. motsatt kjønn.

Utroskap er det jo når man gjør noe bak ryggen på sin partner, slik som jeg har forstått så er dere enig om at dette er ok, så er det ikke utroskap i mine øyne.

Men hvis man derimot ikke har denne "avtalen" så er det utroskap uansett hvilket kjønn man har sex med.

Skrevet (endret)

Jeg ville sett på det som utroskap hvis hun uannonsert gikk på byen og fant seg en jente, men så langt har vi etablert at så lenge hun informerer meg på forhånd, er det fullstendig kosher at hun gjør hva hun vil med jenter.

Så vidt jeg vet er det minst en venninne hun kunne tenke seg å ha sex med, og nevnte venninne ser også ut til å synes det er en strålende idé - jeg ser ingen grunn til å hindre dem i det, selv hvis det ikke hadde vært en viss sjanse for at jeg får se på.

På samme måte er det helt greit for henne om jeg i teorien vil ha sex med annen mann - men det blir nok med teorien, for til forskjell fra henne er jeg ikke bifil.

Endret av Zealuu
Skrevet

Utroskap så lenge det er en seksuell relasjon man ikke er enig om på forhånd, og om man går bak ryggen på den andre. Uavhengig av kjønn.

Gjest MikeWaters
Skrevet
På samme måte er det helt greit for henne om jeg i teorien vil ha sex med annen mann - men det blir nok med teorien, for til forskjell fra henne er jeg ikke bifil.

Men hun drar jo da en fordel av å være bi, her burde du påpeke at det burde være greit at du får ha sex med kvinner da ditt tenningsmønster ikke funker på samme måte som hennes - hehe.

Evt. så får du kreve å være med :)

Skrevet
Men hun drar jo da en fordel av å være bi, her burde du påpeke at det burde være greit at du får ha sex med kvinner da ditt tenningsmønster ikke funker på samme måte som hennes - hehe.

Evt. så får du kreve å være med :)

Kanskje jeg synes det er helt greit at hun drar fordel av å være bi, fordi jeg er gentleman og sånn. :P

Å være med har jeg ikke tenkt til å kreve, men forslaget har allerede blitt framsatt (av andre enn meg, vel å merke), så det løser seg nok til alles... Tilfredsstillelse. Hur hur.

Gjest MikeWaters
Skrevet
så det løser seg nok til alles... Tilfredsstillelse. Hur hur.

Absolutt, det forrige innlegget mitt var ikke så alvorlig ment. Jeg syntes du er raus som lar jenta di få oppleve det :)

Skrevet

Jeg hadde kastet ham ut. Det er en grunn til at jeg aldri kan bli blodgiver hvis jeg har hatt sex med en mann som har hatt sex med menn...

Sex mellom menn er potensielt mye farligere enn heterofil sex, og jeg.

Leste for kort tid siden at 13 % av homofile som fikk HIV, ble smittet ved oralsex. SÅ ansvarlig på beskyttelse er ikke min mann.

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Da jeg først leste overskriften så var min umiddelbare tanke at; ja det er utroskap uansett. Men så begynte jeg å tenke, og jeg tror nok at jeg ville hatt større toleranse for om kjæresten min(som jeg forøvrig ikke har) hadde hatt sex med en mann, enn om han hadde hatt det med en annen dame.

Utro hadde han vært uansett da jeg mener at om man er sammen er det bare hverandre man skal ha sex med, med mindre annet er avtalt, men hvis først skaden skjedde hadde jeg nok vært mer tilbøyelig til å tilgi og glemme om han var utro med en mann. Det tror jeg er fordi at jeg i utgangspunktet ikke ser på andre menn som trusler i forhold til meg selv, mens andre damer er noe jeg alltid har og vil konkurrere mot.

Nå er det jo sånn at om kjæresten min hadde vært bifil eller homo og derfor var utro med en annen mann, så hadde vel også det stilt seg annerledes enn om han bare eksperimenterte på fest (noe jeg egentlig ikke tror at mannfolk i så stor grad gjør).

Uansett, så synes jeg det hadde vært lettere å bli dumpa til fordel for en annen mann enn en dame. Om kjæresten min skulle vise seg å være homo er det svært lite jeg kan gjøre med det uansett på en måte. Om han skulle falt for en annen dame, ville jeg begynt å sammenligne meg selv med denne nye og prøvd å finne ut hva som var galt med meg i forhold til henne.

Gjest GjestBaardsen
Skrevet
Leste for kort tid siden at 13 % av homofile som fikk HIV, ble smittet ved oralsex. SÅ ansvarlig på beskyttelse er ikke min mann.

Jeg leste en gang at jorda er flat, link takk!

Du burde kansje lære opp din mann til å bli mer ansvarlig, så slipper du å bekymre deg for å være en av de 8 kvinnene (tall for 2008) som smittes med hiv av sine tilsynelatende heteroseksuelle menn. Hvor de igjen har fått det vites ikke, men tviler sterkt på at alle har fått det via andre menn siden det ifølge hivnorge stort sett dreide seg om smitte utenlands.

Skrevet (endret)
Da jeg først leste overskriften så var min umiddelbare tanke at; ja det er utroskap uansett. Men så begynte jeg å tenke, og jeg tror nok at jeg ville hatt større toleranse for om kjæresten min(som jeg forøvrig ikke har) hadde hatt sex med en mann, enn om han hadde hatt det med en annen dame.

Utro hadde han vært uansett da jeg mener at om man er sammen er det bare hverandre man skal ha sex med, med mindre annet er avtalt, men hvis først skaden skjedde hadde jeg nok vært mer tilbøyelig til å tilgi og glemme om han var utro med en mann. Det tror jeg er fordi at jeg i utgangspunktet ikke ser på andre menn som trusler i forhold til meg selv, mens andre damer er noe jeg alltid har og vil konkurrere mot.

Nå er det jo sånn at om kjæresten min hadde vært bifil eller homo og derfor var utro med en annen mann, så hadde vel også det stilt seg annerledes enn om han bare eksperimenterte på fest (noe jeg egentlig ikke tror at mannfolk i så stor grad gjør).

Uansett, så synes jeg det hadde vært lettere å bli dumpa til fordel for en annen mann enn en dame. Om kjæresten min skulle vise seg å være homo er det svært lite jeg kan gjøre med det uansett på en måte. Om han skulle falt for en annen dame, ville jeg begynt å sammenligne meg selv med denne nye og prøvd å finne ut hva som var galt med meg i forhold til henne.

Dette er omtrent som om jeg skulle sagt det selv. :)

Endret av kisskissbangbang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...