Gjest Fortvilet eier Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Hunden min er en 7 mnd gammel liten hund som jokker på gud og hvermann.. Spesielt menn.. Og når han har begynt å jokke så fortsetter han og gir seg ikke... Før vi må ta han vekk med makt.. Har noen noe tips og råd?? Desperat!
FireFairy Skrevet 14. oktober 2009 #2 Skrevet 14. oktober 2009 Hunden vår jokker på bamsen sin. Så vi fant ut at vi skulle fjerne den. Det tok noen uker, så begynte han på oss. Så jeg kjøpte en ny bamse til han, for da holder han bare på med den. De har vel behov de også, han treffer jo ikke tisper og kan få det ut på de, så da er bamsen bedre enn oss mennesker
Frey Skrevet 14. oktober 2009 #3 Skrevet 14. oktober 2009 Sørg for å fjern ham med en gang han begynner, helst unngå at han havner i situasjoner hvor han får startet. Lær inn stopp- eller neikommando. Det gir seg når han blir eldre hvis du tar tak i det nå.
Cayenne Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Hunden er jo midt i puberteten da Men veldig ofte er jokking et stressymptom og har ingen ting å gjøre med det folk flest tror. ' Yngste vår begynte å jokke før han fylte 4 mndr, og altså lenge før han ble kjønnsmoden. For hans del er det et rent stressymptom og har ingenting med hormoner eller noe sånt å gjøre. Han jokker av og til i hilsesituasjoner, for da blir han veldig giret. F.eks når vi kommer hjem hvis vi har vært vekke lenge, og spes hvis vi hilser veldig på han, eller når vi får besøk av folk som girer han opp. Ellers jokker han på andre hunder hvis de leker veldig oppkavet (og de andre hundene ikke gir beskjed om at det ikke er greit på en klar måte). Det vi har gjort er at vi har trent på hilsesituasjoner og besøk, så han ikke skal gire seg sånn opp, og vi er veldig forsiktige med hilsingen når vi kommer hjem (evt ignorerer han hvis han kaver). Vi prøver å unngå at han leker så lenge med andre hunder at han blir stresset, og fjerner han fra de når han viser klare tegn på stress. Om han begynner å jokke, fjerner vi han, uansett om det er oss, gjester, andre hunder..
Gjest Marlo Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Jokking kommer av stress eller for å bevise sin maktposisjon, og noe jeg absolutt ville lärt av den fortest mulig. Ikke bare fordi den jokker (noe hunden selv ikke har godt av), men fordi det går ut over andre mennesker også. Nå vet ikke jeg hvor stor denne hunden er, men jeg har sett en stor hund med samme problem som kastet seg over ett lite barn - det var ikke et pent syn og barnet er i dag i tenåra og livredd hunder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå